Καλημέρα στους συμφορουμίτες.
Με αφορμή τα καμμενα πηνία ενος συμφορουμίτη (γεια σου Κλήμη) σκεφτηκα να ποστάρω ενα κυκλωματάκι που είχα φτιάξει στο κ6 που ειχα για να μήν ανάβει συνέχεια το μπροστινο φανάρι.
Η κατασκευή του είναι πολύ απλη,αναστρέψιμη και η μόνη παρέμβαση που θα κάνετε είναι στην πλεξούδα του φαναριού.
Το κυκλωματάκι αποτελείται απο ενα ρελε(απλο ρελε αυτοκινήτου), μια δίοδο (1Ν4001 ή 1Ν5401) και ενα "κλέφτη" αυτον που χρησιμοποιούμε στους συναγερμους για να δώσουμε τάση στα φλας χωρις να κόψουμε καλώδια.
Αν βρούμε και φισάκια με προστατευτικό κάλυμμα(θηλυκά και αρσενικά) τοτε κάνουμε την κατασκευή αναστρέψιμη(αν χαλασει το ρελε συνδεουμε τα φισακια και ξαναεχουμε φωτα).
Το κύκλωμα λειτουργει ώς εξής:
Το ρελε οπως πολλοι γνωριζετε εχει ενα πηνίο(επαφές 85 και 86) που υπο τάση οπλίζει μια επαφη(87 και 30).
Στο κύκλωμα μας το ρελέ θα το οπλίζει το σινιάλο των φώτων.
Μολις πατήσουμε σινιάλο θα ανάψει ο προβολέας και θα οπλίσει το ρελε δηλαδή θα περάσει το ρεύμα απο τις επαφές 87 και 30 και θα ανάψει η μεσαία σκάλα.Το ρελέ θα παραμείνει οπλισμενο(τα μεσαια θα συνεχίσουν να αναβουν) γιατι το ρελε θα κάνει αυτοσυγκράτηση.Αν ομως για κάποιο λογο (ειτε μηχανικη καταπόνηση ή στιγμιαια διακοπη ρεύματος) η επαφή "ανοίξει" τοτε η μεσαια σκάλα θα σβήσει και θέλει αλλο ενα σινιάλο για να αναψει.
Η δίοδος που εχουμε βάλει θα αφήσει το ρέυμα να περάσει απο τους προβολείς στα φώτα αλλα οχι το ανάποδο.
1)Θα συνιστούσα να βαλετε φις με μονωτικο στο καλώδιο των φώτων που θα κόψετε,ετσι ωστε αν κατι παει στραβα να αποσυνδέσετε τα φισακια απο το κυκλωμα για να τα ενώσετε μεταξύ τους και να ξαναέχετε φωτα.
2)Ο κλέφτης θα πρέπει να πατάει καλα στο καλώδιο του προβολέα για να δουλέψει.
3)Αν βάλετε την δίοδο αναποδα δεν θα δουλέψει
4)Αν χρησιμοποιήσετε την επαφή 87α θα πετύχετε το αναποδο αποτέλεσμα,τα φωτα θα ανάβουν μεχρι να κανετε σινιάλο.
4)Αν δεν χρησιμοποιήσετε τα καλωδια που εχουν τάση αλλα τις γειώσεις δεν θα δουλέψει.
5)Αν στην προσπάθεια σύνδεσης καψετε καμια ασφάλεια μην με βρίζετε,λίγο προσοχη.
6)το κύκλωματάκι ελέγχει μονο την μπροστά λαμπα,οχι ολα τα φώτα,το πίσω θα συνεχίσει να αναβει,αλλα καίει πολυ λιγότερο ρέυμα απο την μπροστα.
7)Καλό θα ήταν να φτιάξετε το κυκλωματακι με λιγο μακρια καλώδια ωστε να φτάνε να μπεί κάτω απο το τεπόζιτο,ή μπορειτε, να το τοποθετείσετε κοντα στην φίσα της πλεξούδας των φώτων στο αριστερό φαιρινγκ
Για οποιαδήποτε απορια στειλτε πμ,δυστυχως ομως μετακομισα και θα έχω συνέχεια internet μετα απο 10 μερες
Στα 1000 Κ3-Κ8 και στα 600-750 Κ4-L0 τα χρωματα ειναι αυτα της εικονας.
Στο 1000 κ9- και Hayabusa k8- το καλωδιο της μεσαιας σκαλας που θα κοπει εχει χρωμα ασπρο και το καλωδιο της μεγαλης σκαλας που θα βαλουμε τον κλέφτη εχει χρωμα κίτρινο.
Φαινεται μια φωτο του κλέφτη και σχεδιο του κυκλωματος
Καλή επιτυχία
Δημήτρης