Greek GSX-R forum
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Cabece10

Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Greek GSX-R forum
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Cabece10

Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Greek GSX-R forum

www.gixxer.gr
 
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Portal10ΦόρουμΕικονοθήκηΕγγραφήΣύνδεση
Σύνδεση
Ψευδώνυμο μέλους:
Κωδικός:
Να γίνεται η σύνδεση αυτόματα σε κάθε μου επίσκεψη: 
:: Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου
» Site Navigation
Navigation Menu

●Σημερινά Ενεργά Θέματα
●Δημοσιεύσεις που έγιναν μετά την τελευταία σας επίσκεψη
●Ανασκόπηση των δημοσιεύσεων σας
●Αναπάντητες δημοσιεύσεις
●Άρθρα
●Links
●SERVICE MANUAL
●How To...
●Συχνές Ερωτήσεις
●Αναζήτηση
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 
Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση
Κορυφαίοι συγγραφείς
Miou
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
JIMK7
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
nasos-v
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
T.R.E
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
k8 600 kk
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
kostaskr6
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
κολτρέϊν
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
Leroy
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
ripper
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 
mistiriodis_tsantakias
ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_l10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_c10ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ.... Poll_r10 


ΠΕΡΙ ADVANCE... ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ....

Συντάχθηκε απο τον -=UNSEEN=-

Χεχεχεχε.... Ετοιμαστείτε να καείτε ρε!!!!! Πάρτε καφέ, τσιγάρο, depon για μετά και πάμε....

Πρόσφατα σε ένα θέμα συμφορουμίτη μας, αναφέρθηκε το θέμα του Advance. Κάποιοι φίλοι λοιπόν απο εδω μου διατύπωσαν κάποιες απορίες σχετικά με το Advance και τις ρυθμίσεις που πρέπει να έχει μια μοτοσικλέτα. Για να ξέρουμε λοιπόν για τι μιλάμε, σκέφτηκα να γράψω ένα θεματάκι που κάποιους μπορεί να τους ενδιαφέρει λίγο παραπάνω περιγράφοντας τί είναι το Advance που ακούμε και λέμε τόσο συχνά.
Ξεκινάμε λοιπόν απο το βασικό κομμάτι που είναι η λειτουργία του κινητήρα μας. Σε κάθε πλήρη λοιπόν περιστροφή, ο στροφαλός μας εκτελεί μια κυκλική κίνηση 360 μοιρών. Ακόμα και στο ρελαντί λοιπόν όπου ας πούμε οτι έχουμε 1000rpm (τυχαίο νούμερο), εκτελεί σχεδόν 17 περιστροφές το δευτερόλεπτο. Αυτό είναι σημαντικό να το καταλάβουμε και το αναφέρω, ώστε να αποδεκτούμε τις καταπονήσεις και τις οριακές λειτουργίες που μπορεί να φτάσει ένας κινητήρας στις 14.000rpm π.χ.
Σε κάθε πλήρη περιστροφή, το μοτέρ μας έχει φροντίσει με την υποπίεση που δημιουργείται κατά την καθοδική πορεία του πιστονιού και με τη βαλβίδα εισαγωγής ανοικτή, να ρουφήξει ατμοσφαιρικό αέρα και εμείς με τον ψεκασμό να του δώσουμε καύσιμο ώστε να δημιουργηθεί το γνωστό μας μείγμα. Το έμβολο λοιπόν αρχίζει να ανεβαίνει και η βαλβίδα κλείνει, έχοντας εισάγει το επιθυμητο ποσό αέρα και καυσίμου, το οποίο πάντα εξαρτάται απο τη ροική ικανότητα της κεφαλής αλλά και το πόσο μεγάλα μπεκ έχουμε και τι έχουμε ρυθμίσει να κάνουν. Αυτό όμως δεν θα μας απασχολήσει τώρα καθώς είναι διαφορετικό κεφάλαιο. Το πιστόνι λοιπόν αρχίζει να ανεβαίνει και κάπου εδώ διαπιστώνουμε οτι δεν θα γίνει τίποτα, αν δεν υπάρξει έναυση του μείγματος. Το μπουζί λοιπόν αναλαμβάνει δράση και εδώ είναι σημείο ενδιαφέροντος. ΠΟΤΕ το μπουζί θα πυροδοτηθεί για να αρχίσει η καύση? Φυσικά στη μηχανολογία αυτό το πότε ορίζεται σε μοίρες. Οταν λοιπόν το μπουζί μας δεήσει να καταπιεί λίγο ρεύμα και να αρχίσει την καύση, λέμε οτι έχουμε SPARK IGNITION. Προσέξτε. Ανάφλεξη και ΟΧΙ ADVANCE. Λέμε λοιπόν οτι έχουμε ADVANCED SPARK IGNITION οταν ΔΩΣΟΥΜΕ μοίρες και ξεκινήσουμε λοιπόν την καύση ΝΩΡΙΤΕΡΑ. Λέμε οτι έχουμε RETARDED SPARK IGNITION όταν κόψουμε μοίρες και ξεκινήσουμε την καύση ΑΡΓΟΤΕΡΑ.
Εστω λοιπόν οτι έχουμε ανάφλεξη 15 μοίρες πριν το άνω νεκρό σημείο. Στις 360-15 μοίρες που ισούται με 345, θα γίνει η ανάφλεξη. Εδω είναι ΠΟΛΥ σημαντικό να πούμε γιατί θα χρειαστεί μετά, οτι η καύση εξαπλώνεται σαν κύμα. Αν λοιπόν βάλετε κάτω μια γραμή απο βενζίνη και την ανάψετε, δεν θα κάνει τσάφ και εξαφανίστηκε. Θα δείτε οτι απο το σημείο της καύσης η φλόγα εκτελεί μια διαδρομή και φτάνει στο τέλος. Ετσι ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση μας. Στην αρχή λοιπόν που η φλόγα ξεκινάει να ταξιδεύει προς το πιστόνι μέσω του μείγματος που αναφλέγεται, η πίεση στον κύλινδρο είναι μικρή. Μην μπερδευτείτε με την πίεση που μετράμε με το ρολοι χωρίς ανάφλεξη για να δούμε την κατάσταση και φθορά του κυλίνδρου. Εδω έχουμε πίεση με καύση. Τώρα λοιπόν τι γίνεται για να δείτε τι τραβάνε τα κακόμοιρα πιστόνια? Αναγκάζουμε το πιστόνι να ανέβει προς την κεφαλή (Ανω σημείο) ενώ η πίεση που έχει δημιουργηθεί το σπρώχνει να πάει προς τα κάτω. Εδω λοιπόν αυτό που μας ενδιαφέρει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ και είναι ζωτικής σημασίας, είναι να φροντίσουμε η μέγιστη πίεση που θα δημιουργηθεί οταν το μείγμα θα είναι πλέον ολοκληρωτικά αναφλεγμένο, να ΜΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ στις 360 μοίρες. Αν συμβεί αυτό, η γωνία της μπιέλας ώς προς τον πείρο του στροφάλου θα είναι εντελώς κάθετη. Αρα δεν θα δημιουργήσει περιστροφικό κινητικό έργο στον στρόφαλο, αλλά θα προσπαθεί να πιέσει κάθετα το πιστόνι ενάντια στον πείρο του και τη μπιέλα, τη μπιέλα κάθετα προς τα κουζινέτα της και τον πείρο στροφάλου και τον στρόφαλο κάθετα προς τα κουζινέτα του. Αυτό σημαίνει αν οχι αμέσως, σίγουρα κάποια στιγμή τον κλαίγαμε τον μακαρίτη. Ο πιο αδύναμος κρίκος θα χτυπήσει καμπάνα εγκατάλειψης πρώτος και θα παρασύρει και όλα τα άλλα μαζί. Εμείς λοιπόν θέλουμε η μέγιστη πίεση των αερίων να δημιουργηθεί οταν ο στρόφαλος θα βρίσκεται τουλάχιστον 5 μοίρες μετά τις 360 της πρώτης περιστροφης. Ακόμα και αυτές θεωρούνται λίγες. Το σωστό είναι πάντα ανάλογα με το μοτέρ (δεν μιλάμε για Suzuki τώρα αλλά για γενική μηχανολογία), να είναι 10 με 15 μοίρες μετά το άνω νεκρό σημείο. Εκεί η γωνία είναι ιδανική για να δημιουργηθεί περιστροφικό έργο και να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.
Εστω λοιπόν οτι έχουμε τον πιο πάνω κινητήρα που ξεκινάει ανάφλεξη στις 15μοίρες και η πλήρης πίεση αερίων αναπτύσσεται στις 30 μοίρες. Αν εμείς δώσουμε 5 μοίρες στην ανάφλεξη (ADVANCED IGNITION) σημαίνει οτι απο τις 360-20=340 μοίρες αντί 345 που ήταν πριν, θα έχουμε ανάφλεξη. Το αποτέλεσμα είναι οτι θα έχουμε πλήρη πίεση καυσαερίων σε 30 που ήταν πριν -5 λόγω Advanced Timing = 25 μοίρες. Εκεί το πιστόνι βρίσκεται πιο κοντά στην κεφαλή απ` οτι στις 30 μοίρες, άρα η ίδια ποσότητα αερίων θα δημιουργήσει μεγαλύτερη συμπίεση και μεγαλύτερο σπρώξιμο στον κινητήρα, άρα μεγαλύτερη ροπή στρέψης και μεγαλύτερη ισχύ. Θα αναγκάσουμε λοιπόν το μείγμα να καεί πιο νωρίς και να δημιουργήσει τη μέγιστη πίεση πιο νωρίς κατ επέκταση. Εδω όμως ξεκινάει στο σκάκι. Το οτι θα ξεκινήσει η καύση πιο νωρίς τι σημαίνει? Οτι εκει που το πιστόνι μας είχε 5 περισσότερες μοίρες ησυχίας να ανεβαίνει ανενόχλητο, τώρα απο πιό νωρίς θα έχει να αντιμετωπίσει μεγαλύτερο φρένο κατά την άνοδο του, αφου στην ίδια μονάδα του χρόνου, θα έχουμε δημιουργήσει μεγαλύτερη συμπίεη μέσα στον κύλινδρο. Αυτό λοιπόν σημαίνει περισσότερο ζόρι σε στρόφαλο, μπιέλα και πιστόνι., αλλά και μεγαλύτερη θερμοκρασία αυτόματα μέσα στον κύλινδρο. Η μεγαλύτερη θερμοκρασία μπορεί μέχρι ένα σημείο να βοηθήσει στην καλύτερη καύση του μείγματος και να έχουμε καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, αλλά αν ανέβει αισθητά θα έχουμε προανάφλεξη και πολύ μεγάλη θερμοκρασία λόγω του οτι το μείγμα θα έχει καεί πολύ νωρίς, δεν θα υπάρχει ψύξη απο τα άκαυτα σταγονίδια βενζίνης που είναι και ψυκτικό για τον κύλινδρο, άρα μπαίνουν στο παιχνίδι τα γνωστά μας πειράκια ή Detonation ή προανάφλεξη. Αν λοιπόν το παρακάνουμε με το Advance, το μπουζί μπορεί να παραμείνει τόσο πειρακτομένο που στην επόμενη περιστροφή θα αναφλέξει το μείγμα σε εντελώς άκυρο σημείο απο το δεδομένο,άρα το πιστόνι στο ανέβα θα έχει τεράστιο φρένο, άρα το μοτέρ θα σφίξει, άρα το μηχανάκι δεν θα πηγαίνει στην καλή περίπτωση υπερβολικού Advance και στην κακή θα αποκτήσετε πιστόνι που θα κάνει μόνο για τασάκι. Επίσης κάποια λιωμένη ακίδα μπουζί είναι πολύ πιθανή που θα πέσει σαν κέρμα στον κουμπαρά, που στην περίπτωση μας ο κουμπαράς είναι ο κύλινδρος. Πάντα έλεγχο λοιπόν στα μπουζί οταν έχουμε πειράξει την ανάφλεξη για σημάδια λιωσίματος στην ακίδα.
Και πως είμαστε λοιπόν ασφαλείς οταν κάνουμε τέτοια ρε φίλε? Με το να μην το παρακάνετε και ρυθμίζοντας πάντα σε δυναμόμετρο, με καυσαναλυτή, knock sensor που είναι σαν ακουστικό που ανινευει τα πειράκια και αν είναι δυνατόν αν και δύσκολο στην περίπτωση μας, πυρόμετρο. Επίσης εδω μπαίνει στο παιχνίδι και ένας άλλος παρα πολύ σημαντικός παράγοντας. Ο ΒΕΝΖΙΝΑΣ! Η βενζίνη με λίγα οκτάνια έχει την ιδιότητα να καίγεται πολύ πιο γρήγορα απο μια με περισσότερα. Η 95άρα λοιπόν καίγεται γρήγορα και είναι μια χαρά για εργοστασιακή ρύθμιση που ποτέ δεν είναι επιθετική. Αυτό όμως στην περίπτωση Advance στην ανάφλεξη, σημαίνει οτι θα καεί πιο γρήγορα και μετά θα αρχίσει να ανεβαίνει η θερμοκρασία στον κύλινδρο. Τα περισσότερα οκτάνια λοιπόν (η 100αρα π.χ.) μας επιτρέπουν να ξεκινήσουμε πιο νωρίς την ανάφλεξη, αφου το καύσιμο θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο να καεί και έτσι μας επιτρέπει να αυξήσουμε τις μοίρες της ανάφλεξης αφου θα έχουμε ψύξη. Εκεί που θα δημιουργηθεί η μέγιστη πίεση θα είμαστε πιο κοντά στην κεφαλή και θα έχουμε μεγάλη συμπίεση των αερίων στην επιφάνεια του εμβόλου. Αν θέλουμε να το παρακάνουμε μετά πάμε σε VP καύσιμα, Torco προσθετικά κλπ. ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΝΙΣΤΩ. Δεν χρειάζεται εκτός και αν κάνουμε κόντρες ή αγώνες Dragster, Φυσικά και μια ακραία ρύθμιση με 100αρα δεν συνιστάται, αφου βενζινάδικο με βενζινάδικο έχουν διαφορές και μια πιο κακής ποιότητας βενζίνη σε σχέση με αυτή που ρυθμίσαμε θα κάνει το μοτέρ ρύζι.
Αφου είδαμε οτι στην καλύτερη περίπτωση που θα το παρακάνουμε με το Advance απλά θα σφίξει το μοτέρ και θα χάσουμε δύναμη, πάμε τώρα στην αντίθετη περίπτωση του RETARD.
Η γνωστή ιστορία. Το μοτεράκι που απο το εργοστάσιο αναφλέγει στις 345 μοίρες, άρα 15 μοίρες πριν το Ανω νεκρό σημείο και εμείς τις κάνουμε 10. Κάναμε λοιπόν Retard 5 μοιρών. Αυτό σημαίνει οτι όλα θα γίνουν αργότερα απο πρίν. Η καύση θα ξεκινήσει στις 350 μοίρες, άρα αντι 30 μοίρες μετά το ΑΝΣ, θα περατωθεί στις 35. Αυτό σημαίνει χαμηλότερη συμπίεση λόγω του οτι το πιστόνι θα είναι πιο μακριά απο την κεφαλή, λιγότερη δύναμη και λιγότερη ροπή, αλλά μεγαλύτερη ασφάλεια σε χάλια βενζίνες. Και τότε γιατί να κάνω κάτι τέτοιο ρε φίλε θα μου πεις??? Δεν θα το κάνεις είναι η απάντηση στο στοκ μηχανάκι σου, αλλά εχω κι εγω μια ερώτηση να μου απαντήσεις. Αν έχεις αυξημένη συμπίεση και μεγάλους εκκεντροφόρους φίλε μου? Τι θα κάνεις? Θα κάνεις Advanced την ανάφλεξη? Αρα το μοτέρ σου θα σφίγγει στα ψηλά και θα το κάνεις και ρύζι. Οι μεγάλοι εκκεντροφόροι λοιπόν, αυτόματα σημαίνουν οτι η βαλβίδα μας ανοίγει πιο νωρίς, ανοίγει περισσότερο και κλείνει αργότερα. Αρα τι γίνεται? Μπαίνει περισσότερος αέρας και περισσότερο καύσιμο. Αρα αν ξεκινήσουμε νωρίς την καύση θα έχουμε μεγάλη συμπίεση στην άνοδο του πιστονιού (που ούτως ή άλλως είναι αυξημένη λόγω της συμπίεσης απο κεφαλή και ίσως και πιστόνια) και κορύφωση της πίεσης αερίων νωρίς. Αρα τι θα γίνει? Το μοτέρ μας θα βαριέται να κουνηθεί. Πρέπει λοιπόν να του δώσουμε περισσότερο χρόνο να κάψει το μείγμα. Αρα κάνουμε Retard και έτσι η έναυση θα γίνει αργότερα, άρα θα αποφύγουμε μεγάλη συμπίεση στην άνοδο του πιστονιού, άρα θα αποφύγουμε κορύφωση πίεσης που πλέον είναι ήδη μεγάλη κοντά τις 360 μοίρες, ενώ απο την άλλη τα αέρια πλέον είναι τόσο περισσότερα που δεν μας ενδιαφέρει η μέγιστη πίεση να κορυφωθεί μερικές μοίρες αργότερα κατά την κάθοδο του πιστονιού, αφου θα είναι και πάλι πολύ μεγαλύτερη απ` οτι σε ένα νορμάλ μοτέρ. Τώρα πλέον μπορείτε να μου πάρετε τη δουλεια!!!! (Πλάκα κάνω φυσικά).
Απο εδω και κάτω δεν περιγράφω άλλο αφου φαντάζομαι καταλάβατε οτι πλέον το θέμα Advance σε ένα φτιαγμένο κινητήρα που δεν έχουμε κανένα μπούσουλα απο τον κατασκευαστή είναι κανονικό σκάκι και θέμα μηχανικού και του προγραμματιστή σας. Σε τι μοίρες είναι ρυθμισμένοι οι εκκεντροφόροι να ανοίγουν και να κλείνουν (ξέρετε αυτά τα καταραμένα ρυθμιζόμενα γραναζάκια). Τι ανάφλεξη φοράει ένα μηχανάκι? Γιατί υπάρχουν αναφλέξεις που μπορείς να ρυθμίσεις την ένταση του σπινθίρα (πάντα με ανάλογα μπουζί που επιτέλους μην τα πειράζετε τα καταραμένα. ΜΑΜΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΑΜΑ) καθώς και σε τι μοίρες θα ξεκινάνε ανάφλεξη αλλά και που θα σταματάνε την ανάφλεξη, τι συμπίεση έχει το μοτέρ, τι μπουζί και ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες (ΟΧΙ ΡΕ!!! ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΤΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ).Γι αυτό λέω ρύθμιση σε δυναμόμετρο σε μοτέρ που είναι βελτιωμένα και όργανα επίβλεψης. Αλλιώς με το μάτι που λέμε άκρη δεν και ζημιά... ουυυυυυ...
Αν κάποιος έχει την όποια απορία μπορεί να ρωτήσει ότι θέλει να το αναλύσουμε η οτι δεν καταλαβαίνει, γιατί σαν γνωστός βλαξ και λόγω ηλικίας μπορεί να ξέχασα κάτι. Ξέρω οτι τώρα βρίζετε για το κατεβατό και σας βγήκαν τα μάτια αλλά πιστεύω να καταλάβατε αν και όποιοι είχατε κάποια απορία τι στον κόρακα συμβαίνει με την ανάφλεξη.
Πάω τώρα να βάλω αγγουράκια στα μάτια μπας και συνέλθουνε απο το κάψιμο...


Copyright ©2008 - 2023, gixxer.gr
gixxerforum@gmail.com