Στις αρχές του 2009 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes απέκτησε μια ολοκαίνουρια διαδικασία κατατακτηρίων στα πρότυπα της Formula 1. Υπήρχαν τρεις περίοδοι των 12 λεπτών, οι οποίες σταδιακά άφηναν αναβάτες εκτός συνέχειας και στο τέλος 8 από εκείνους διεκδικούσαν την pole position. Η Ομοσπονδία αποφάσισε, μαζί με τους διοργανωτές, να προχωρήσει σε μικρές αλλαγές αυτής της διαδικασίας ώστε να τονώσει, αφενός, το ενδιαφέρον και αφετέρου να διορθώσει κάποια σφάλματα που εντοπίστηκαν πέρυσι.
Το σημαντικότερο παράπονο που είχαν όλοι πέρυσι ήταν ότι για τρεις περιόδους είχαν στη διάθεσή τους μόλις δύο υπερμαλακά ελαστικά (qualifier), με αποτέλεσμα όταν έφταναν στην τελευταία περίοδο να μην έχουν στη διάθεσή τους άλλο ελαστικό ή να ρισκάρουν στο ξεκίνημα με ένα πιο σκληρό και να μένουν έξω από τη συνέχεια.
Αυτό που έκανε, λοιπόν, η ομοσπονδία είναι να μειώσει το χρόνο των περιόδων. Έτσι, η πρώτη περίοδος αυξήθηκε στα 14 λεπτά από τα 12 που ήταν το 2009, η δεύτερη περίοδος παρέμεινε ίδια, δηλαδή στα 12 λεπτά με τους 16 αναβάτες που είχαν μείνει και η τελευταία περίοδος μειώθηκε στα 10 λεπτά από 12 που ήταν πέρυσι.
Επίσης, στην κατηγορία των Supersport 600 δόθηκε μια επιπλέον περίοδος κατατακτηρίων την Παρασκευή.
ΠΗΓΗ:MSFREE