Στην Ιαπωνία συναντήθηκαν την Παρασκευή οι άνθρωποι της FIM και της Dorna με τους Ιάπωνες κατασκευαστές για να αξιολογήσουν την κατάσταση μετά από την αποχώρηση της Kawasaki. Ο Vito Ippolito, Πρόεδρος της FIM και ο Carmelo Ezpeleta της Dorna εμφανίστηκαν αποφασισμένοι να δουλέψουν σκληρά ώστε να βγάλουν το MotoGP από το τέλμα που έχει βρεθεί, προχωρώντας άμεσα σε ριζικές αλλαγές, κυρίως στην προσέγγιση και τη φιλοσοφία του πρωταθλήματος.
Ο Vito Ippolito φοβάται περαιτέρω αποχωρήσεις κατασκευαστών και προτείνει επιστροφή στο παρελθόν. «Το πρόβλημα δεν είναι το 2009, όπου με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο θα καταφέρουμε να έχουμε ένα γεμάτο grid, αλλά το 2010», ανέφερε στην Corriere dello Sport ο ισχυρός άντρας της FIM μετά τη συνάντηση στην Οσάκα. «Υπάρχει το ρίσκο των περισσότερων αποχωρήσεων, ιδιαίτερα στους ιδιώτες, οι οποίοι μπορεί να μας αφήσουν με 14 μοτοσικλέτες. Γι’ αυτό επανέλαβα στους Ιάπωνες κατασκευαστές την ανάγκη για επιστροφή στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει να επιστρέψουμε στην κατασκευή πρωτότυπων με χαρακτηριστικά κανονικών μοτοσικλετών, όπως αυτά που χρησιμοποιούσαμε τη δεκαετία του ’80».
Ο Ippolito επίσης υποστηρίζει δυνατά τις μικρές κατηγορίες του MotoGP. «Το άθλημα χρειάζεται τη FIM, δεν μπορεί να είναι μόνο εμπόριο. Γι’ αυτό είμαι εναντίον των χωριστών γκαράζ που έθεσε η Dorna: Το παγκόσμιο πρωτάθλημα δεν είναι μόνο το MotoGP, υπάρχουν και άλλα πρωταθλήματα. Οι αλλαγές είναι ευπρόσδεκτες, αλλά πρέπει να κοιτάμε μακριά και να μειώσουμε το κόστος».
Από τη μεριά του ο Carmelo Ezpeleta επικεντρώθηκε περισσότερο στην αποχώρηση της Kawasaki και στην ανάγκη για κάλυψη των θέσεων που μένουν κενές. «Είχαμε μια συνάντηση στην Οσάκα όπου η Kawasaki μας εξήγησε τα προβλήματα και τις δυσκολίες που είχε για να συνεχίσει ως εργοστασιακή ομάδα. Κάτω από αυτές τις συνθήκες συμφωνήσαμε να δουλέψουμε συλλογικά, ώστε να βρούμε μια λύση στο πρόβλημά τους που θα τους επιτρέψει να συνεχίσουν ως ιδιωτική ομάδα».
Οι φήμες θέλουν τον Ezpeleta να συζητάει με τους Michael Bartholemy και Jorge Aspar Martinez για να αναλάβουν την ιδιωτική ομάδα με αναβάτες τους John Hopkins και Marco Melandri.
MSFREE