Οι πρώτες δοκιμές της σεζόν 2010 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes ολοκληρώθηκαν στο Portimao της Πορτογαλίας την Κυριακή, μετά από 3 χρήσιμες ημέρες. Συμπεράσματα είναι νωρίς να βγουν από αυτό το τεστ, όμως οι Βρετανοί Jonathan Rea και Leon Haslam έστειλαν το δικό τους μήνυμα για τη νέα σεζόν κυριαρχώντας σχεδόν σε όλες τις περιόδους. Τόσο η Honda όσο και η Suzuki πρέπει να έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από την εξέλιξη των μοτοσικλετών τους, όμως και οι υπόλοιπες ομάδες έβγαλαν τα δικά τους χρήσιμα συμπεράσματα.
Ο Jonathan Rea ήταν το πρόσωπο του τριημέρου στην Πορτογαλία, καθώς ήταν εξαιρετικά γρήγορος σε όλες τις συνθήκες. Βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης στις 4 από τις 6 περιόδους και μάλιστα την Κυριακή κατάφερε να βελτιώσει την καλύτερη επίδοση του Ben Spies από το 2009 στο Portimao με χρόνο 1:42.270. Ο Βρετανός ξεκάθαρα αποτελεί ένα από τα φαβορί για τον τίτλο του 2010 και η Honda μπορεί να κοιτάζει τη νέα σεζόν με αισιοδοξία.
Πολύ δυνατός σε όλη τη διάρκεια των τριών ημερών ήταν και ο Leon Haslam με την Suzuki GSX-R1000K10. Ο Βρετανός προσαρμόστηκε εντυπωσιακά γρήγορα στη σέλα της νέας μοτοσικλέτας του και χωρίς να χάσει χρόνο σκαρφάλωσε στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Είναι χαρακτηριστικό πως σε όλες τις περιόδους δοκιμών δεν έπεσε κάτω από τη 2η θέση. Ο Haslam την Κυριακή βελτίωσε την επίδοση του και έμεινε μόλις 0,287 πίσω από τον Rea.
Εκτός από τους Rea και Haslam όμως, τη σημαία της Μ. Βρετανίας σήκωσαν και οι Shane Byrne, Cal Crutchlow και James Toseland. Οι τρεις αναβάτες, δύο με Yamaha και ένας με ιδιωτική Ducati, δούλεψαν εξαιρετικά στο Portimao και είχαν την ευκαιρία να τεστάρουν τις δυνάμεις τους ενάντια στον ανταγωνισμό.
Στο στρατόπεδο της Xerox Ducati δεν είχαμε σημαντικά πράγματα, καθώς οι Fabrizio και Haga περιορίστηκαν στις πιο πίσω θέσεις της κατάταξης. Ο Ιταλός ήταν άρρωστος το Σάββατο και την Κυριακή και δεν δούλεψε όπως ήθελε με την 1098R, ενώ ο Haga είχε τη δύσκολη δουλειά της αξιολόγησης των νέων εξαρτημάτων της μοτοσικλέτας. Η δεύτερη ιταλική φίρμα, η Aprilia ακολούθησε το δικό της δρόμο στις συγκεκριμένες δοκιμές. Την Κυριακή, τελευταία ημέρα δοκιμών, οι Max Biaggi και Leon Camier δεν πραγματοποίησαν κανέναν γύρο με τα qualifier ελαστικά της Pirelli, με αποτέλεσμα να μην ακολουθήσουν το ρυθμό των υπολοίπων. Ωστόσο, η δουλειά που έγινε ήταν σημαντική και τα συμπεράσματα θετικά για την RSV4.
Στις πιο πίσω θέσεις έμειναν οι αναβάτες της BMW και της Kawasaki, ενώ θετική ήταν η εμφάνιση του Carlos Checa, ο οποίος κατάφερε να ξεπεράσει τους εργοστασιακούς, Corser και Vermeulen. Ανοδική πορεία το τριήμερο είχε ο Max Neukirchner με την Ten Kate Honda, ο οποίος προσπαθεί να βρει το ρυθμό του μετά τους σοβαρούς τραυματισμούς του.
Επόμενο ραντεβού των αναβατών του WSBK είναι μία εβδομάδα πριν την έναρξη του πρωταθλήματος (28 Φεβρουαρίου) στο Philip Island. Κάποιες ομάδες (BMW, Aprilia, Ducati) ωστόσο θα βρεθούν τις επόμενες ημέρες στη Βαλένθια για επιπλέον δοκιμές.
Συνολικά αποτελέσματα δοκιμών (Παρασκευή/Σάββατο/Κυριακή)
1 Jonathan Rea Ten Kate Honda (CBR1000RR) 1:42.270
2 Leon Haslam Alstare Suzuki (GSX-R1000) 1:42.557
3 Shane Byrne Althea Ducati (1098R) 1:42.877
4 Cal Crutchlow Sterilgarda Yamaha (YZF-R1) 1:42.960
5 Michel Fabrizio Xerox Ducati (1098R) 1:43.137
6 James Toseland Sterilgarda Yamaha (YZF-R1) 1:43.157
7 Max Biaggi Aprilia Racing (RSV4) 1:43.364
8 Nori Haga Xerox Ducati (1098R) 1:43.417
9 Max Neukirchner Ten Kate Honda (CBR1000RR) 1:43.471
10 Sylvain Guintoli Alstare Suzuki (GSX-R1000) 1:43.508
11 Carlos Checa Althea Ducati (1098R) 1:43.629
12 Leon Camier Aprilia Racing (RSV4) 1:43.749
13 Troy Corser BMW Motorrad (S1000RR) 1:43.931
14 Chris Vermeulen Kawasaki SBK(ZX-10R) 1:44.108
15 Tom Sykes Kawasaki SBK (ZX-10R) 1:44.365
16 Ruben Xaus BMW Motorrad (S1000RR) 1:44.570
17 Broc Parkes ECHO-CRS Honda (CBR1000RR) 1:44.751
18 Vitto Iannuzzo SCI Honda (CBR1000RR) 1:45.348
19 R. Lee Hayden Kawasaki Pedercini (ZX-10R) 1:46.990
20 J. Fores Kawasaki (ZX-10R) 1:47.293
ΠΗΓΗ:MSFREE