Σύμφωνα με τον πολύπειρο Loris Capirossi, οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες στα MotoGP δυσχεραίνουν το έργο της Suzuki απέναντι στον ανταγωνισμό. Ο Ιταλός πιστεύει ότι η ομάδα του θα είναι εξαιρετικό δύσκολο να αντιμετωπίσει με αξιώσεις την Yamaha, την Ducati και την Honda με βάση τα νέα δεδομένα.
"Οι δοκιμές περιορίστηκαν σημαντικά και μετά εισήχθη ο απαράδεκτος κανονισμός για τους 6 κινητήρες για κάθε αγωνιστική σεζόν. Πώς είναι δυνατόν να εξελίξεις έναν καινούριο κινητήρα, ή οποιοδήποτε καινούριο εξάρτημα, όταν οφείλεις να συμμορφωθείς με έναν τέτοιο κανονισμό;" δήλωσε εμφανώς ενοχλημένος ο Capirossi, στο περιοδικό Motosprint.
"Στο δεύτερο μισό του 2009 είχαμε σοβαρά προβλήματα στην αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας μας, οπότε πώς θα μπορέσουμε τώρα να εξελίξουμε σωστά τους κινητήρες μας όταν είναι σφραγισμένοι; Αυτός ο κανονισμός πραγματικά μας καταδικάζει. Στην Ιαπωνία εργάζονται σαν τρελοί για να έχουμε στην Sepang μια αξιόμαχη μοτοσυκλέτα, με πολλές βελτιώσεις. Όμως, με μόνο έξι μέρες δοκιμών δεν ξέρω τί θα καταφέρουμε. Τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα", συμπλήρωσε ο Ιταλός.
"Αν μέχρι τις δοκιμές του Qatar, στα μέσα Μαρτίου δεν έχουμε ολοκληρώσει σωστά την εξέλιξη της GSV-R, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να τρέξουμε για ολόκληρη τη χρονιά με μια μισοτελειωμένη μοτοσυκλέτα. Νομίζω ότι αυτό δεν είναι ούτε σωστό, ούτε δίκαιο. Για εμένα, δεν έχει κανένα νόημα. Ο Nobuatso Aoki κάνει κάποιες δοκιμές, όχι όμως κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες. Η Suzuki έχει τη δικία της πίστα στο εργοστάσιο, αλλά είναι καταλληλότερη για τη δοκιμή μοντέλων παραγωγής και όχι πρωτότυπων MotoGP. Επίσης, για να εξελιχθεί σωστά μια μοτοσυκλέτα, πρέπει οι δοκιμές να πραγματοποιούνται με τους επίσημους αναβάτες της ομάδας, αυτούς δηλαδή που θα αγωνιστούν. Γενικά, πιστεύω ότι ο νέος κανονισμός για τους κινητήρες είναι εντελώς λανθασμένος και αν συνεχίσει ενδέχεται να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στο Πρωτάθλημα", πρόσθεσε ο Capirossi.
Ταυτόχρονα, ο πολύπειρος Ιταλός δήλωσε ότι οι νέοι κανονισμοί δεν πετυχαίνουν το στόχο τους, που είναι η ελάττωση των εξόδων. "Όντως, ήταν μια επιθυμία των κατασκευαστών για να μειωθεί το κόστος, αλλά σαν κίνηση ήταν λανθασμένη. Μερικές φορές φαίνεται να μην ξέρουν τι θέλουν. Στην πραγματικότητα τα χρήματα που σώζονται δεν είναι πολλά."
Ταυτόχρονα, παρά την κριτική που άσκησε στη διοργανώτρια αρχή σχετικά με την αλλαγή των κανονισμών, ο Capirossi παραδέχτηκε ότι απαιτείται αναδιοργάνωση του αγωνιστικού προγράμματος στην ομάδα της Rizla Suzuki. "Στην αρχή, η πρώτη GSV-R των 800cc, ήταν μια καλή μοτοσυκλέτα. Το πρόβλημα είναι ότι είναι ακόμα ίδια! Δεν έχει εξελιχθεί αρκετά ο κινητήρας, ενώ γενικότερα η μοτοσυκλέτα δεν έχει κάποια καινοτομία ή κάποια επαναστατική ιδέα. Παράλληλα, η ομάδα δοκιμάζει καινούρια εξαρτήματα μόνο αν είναι σίγουρη ότι δε θα σπάσουν, κάτι που φυσικά καθυστερεί σημαντικά την εξέλιξη. Ίσως να βελτιωνόμασταν με τα καινούρια εξαρτήματα, δεν μπορούμε όμως να ξέρουμε, όταν αυτά δε φτάνουν στην ώρα τους!", συμπλήρωσε ο Ιταλός.
"Είναι θέμα ψυχολογίας, αλλά με χαρά βλέπω ότι τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν. Φυσικά, πάντα απαιτείται χρόνος. Μέχρι πριν δύο χρόνια, ο επικεφαλής του αγωνιστικού προγράμματος προερχόταν από την εξέλιξη των μοντέλων παραγωγής και σίγουρα δεν ήταν ο κατάλληλος για αγώνες MotoGP. Τώρα, το ανθρώπινο δυναμικό είναι κατάλληλο, χρειάζεται όμως υπομονή για να φανούν κάποια αποτελέσματα. Προσωπικά είμαι ικανοποιημένος. Ακόμα δεν έχουμε καταφέρει να φτιάξουμε μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα, όμως το κλίμα μέσα στην ομάδα είναι άριστο και πιστεύω ότι τελικά θα τα καταφέρουμε", ολοκλήρωσε ο 36χρονος αναβάτης.