| Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού | |
|
+15Antonios_gsxr andRewR tasos1984 mistiriodis_tsantakias DrIoannis Sotoner Painterz mx5 8annos Feelgood ripseventh babis k8 tsasbi Miou stoui 19 απαντήσεις |
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Κυρ 28 Οκτ 2012, 20:00 | |
| - Painterz έγραψε:
- Dunlop Sportmax Sportsmart χρηστο ακυρο αυτα που σου ειπα για τις πιεσεις!! χαχαχαχαχα με γεια τα ματια!!! νομιζα οτι ηταν τα sportmax racerd211.... παντως οταν λες δεν σου κουνουσε καθολου δλδ στην εξοδο δεν ενιωθες τπτ? η μεσα στην στροφη?
χαχαχα καλό! Ε μα η Dunlop φταίει ρε φίλε, διάλεξε πανομοιότυπα ονόματα για διαφορετικά ελαστικά: sportsmart και sportmax...γ$%#$ μας. Στην έξοδο ένοιωθα να πηγαίνω μπροστά μόνο και καθόλου πλάγια και χωρίς καθόλου κουνήματα. Μόνο μια φορά που ακολουθούσα έναν αγωνιζόμενο παρασύρθηκα και άνοιξα λίγο περισσότερο ενώ ήμουν υπό κλίση και ένοιωσα το κούνημα. Μέσα στην στροφή 100% κράτημα. Πάντως να ξεκαθαρίσω δεν πάω και τέζα ε! Μπορεί εσείς που είστε γρηγορότεροι αν το πέρνατε μια γύρα να σας κουνούσε παντού. | |
|
| |
tasos1984 Normal gixxer
Όνομα: : Τάσος Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 341 Αγωνιζόμενος : OPEN
BMU
SBK Hμερομηνία εγγραφής : 05/04/2009
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Δευ 29 Οκτ 2012, 00:14 | |
| Λοιπον, τα Dunlopakia σου μάστορα ειναι τεχνολογίας NTEC... Που αυτο σημαινει οτι λογο του σκελετου απο κατασκευης θα πρεπει να βαλεις την πιεση που σου ειπα... Για μενα εχεις λαθος πιεσεις πραγματικα και επειδη ακουω διαφορα στις σερρες εκει δουλευουν τα λαστιχα που φορας και βγαινουν ωραιοτατα φαγωμενα επειδη τα εχω προσωπικα... | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Δευ 29 Οκτ 2012, 01:22 | |
| - tasos1984 έγραψε:
- Λοιπον, τα Dunlopakia σου μάστορα ειναι τεχνολογίας NTEC... Που αυτο σημαινει οτι λογο του σκελετου απο κατασκευης θα πρεπει να βαλεις την πιεση που σου ειπα... Για μενα εχεις λαθος πιεσεις πραγματικα και επειδη ακουω διαφορα στις σερρες εκει δουλευουν τα λαστιχα που φορας και βγαινουν ωραιοτατα φαγωμενα επειδη τα εχω προσωπικα...
OK! Αν και το 26μ 17π μου φαίνεται πολύ κάτω, την απόμενη φορά θα δοκιμάσω τουλάχιστον 28μ 22π | |
|
| |
mistiriodis_tsantakias Full gixxer
Όνομα: : Stefanos Τόπος : Athina Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 3236 Αγωνιζόμενος : SEX SEX K BMX Hμερομηνία εγγραφής : 29/10/2009
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Δευ 29 Οκτ 2012, 02:47 | |
| - stoui έγραψε:
- mistiriodis_tsantakias έγραψε:
- η πιεσεις μια χαρα ειναι ...η χαμηλη πιεση ειναι για τα αγονιστικα ελαστικα αυτο που φορας ειναι ελαστικο δρομου ....που σε καμια περιπτοση δεν πεζει να το κατεβασεις κατο απο 26....οποτε μικρι διαφορα για να προκληθη αυτο που διχνεις .....
....διχνει σαν να εχει υπερθερμανθη η εξοτερικη μεργια του ελαστικου και να εχει λιοσει (να εχει κανει σαν νερα δλδ οπος στην φοτο) αυτο μπορει να προκλιθει απο χαμιλι πιεση πολυ ανετα γιατι το ελαστικο υπερθερμενετε και οχι απο υψιλι οπος σκευτεστε ...οποτε ισος λιγο η οδιγισισου λιγο η αναρτησισου λιγο η χαμιλι πιεση για ελαστικο που δουλευει στο 35-36 λιγο η οδιγισισου να παραμενεις παρατεταμενα πλαγιασμενος και να περνεις το γκαζη υπο κλιση να συμβαλανε σε αυτο το φενομενο .... σιγουρα ομος οχι επιδη ειχες υψιλη πιεση Η θεωρεία λέει: 1. αν έχουμε πολύ χαμηλή πίεση σε ένα λάστιχο σε πίστα τι θα γίνει? Θα υπερθερμανθεί το λάστιχο με αποτέλεσμα να αυξηθεί η πίεση του κατά πολύ παραπάνω του κανονικού. 2. αν έχουμε πιο υψηλή πίεση από το κανονικό δεν θα ζεστένεται
Τώρα η φθορά που έχω εγώ φίλε mistiriodis_tsantakias όπως πολύ σωστά είπες - mistiriodis_tsantakias έγραψε:
- διχνει σαν να εχει υπερθερμανθη η εξοτερικη μεργια του ελαστικου και να εχει λιοσει (να εχει κανει σαν νερα δλδ οπος στην φοτο)
. Ψάχνουμε το γιατί. Σίγουρα το 1 που είπες εσύ είναι καλός λόγος όμως δεν θεωρώ ότι 28PSi είναι λίγα. Ακόμα και σε λάστιχο δρόμου (το δικό μου δεν είναι δρόμου, είναι ημισλικ) όπως το Pirelli diablo έβαζα 28 PSi στην ίδια πίστα με το ίδιο μηχανάκι και ήμουν βασιλιάς, κανένα πρόβλημα.
Το κλειδί στην απάντηση πιστεύω βρίσκεται στο ότι το ελαστικό δεν είναι ακριβώς δρόμου, όπως ανέφερα πιο πάνω ανήκει στην σειρά NTEC της Dunlop και θέλει χαμηλές πιέσεις στην πίστα. Έτσι λέει η Dunlop. Τώρα περισσότερα δεν ξέρω να σου πω, πάντως ευχαριστώ για την άποψη σου
μην σιγκρινεις καν το ντιαμπλο με το ντανλοπ το ενα ειναι πιστας καθαρα και το δουλεβουμε ανετα 24 το αλλο οχι ...ναι μπορει να ειναι ntec αλλα 28 ειναι σιγουραλιγο για δρομου ...κατο απο 30 δεν θα το συνιστουσα ...επισεις το οτι αν εχεις χαμιλη πιεση ανεβενει η θερμοκρασια παραπανο υσχιη αλλα δεν παει να πει οτι θα ανεβαζει για παντα ....δλδ το 28 κανονικα στην πιστα πες να γινοτανε 30 στην ιδανικι θερμοκρασια πιεση αλλα ποτε παραπανο απο 3 βαθμους πιεσις ειναι σχεδον ακατορθοτο ..... ο σκελετος που χρισιμοπιη το ελαστικο που εχεις μπορει να ειναι αρκετα σκληρος για ανα αντεξει χαμιλοτερες πιεσεις χορις να παραμορφονη υπερβολικα δεν παει να πει ομος οτι κ η γομα που χρισιμοπιη το ελαστικο οτι θα αντεξει ... επισεις πεζει ρολο το γιρολογιο σου (οχι το καλιτερο σου αλλα ο μεσος ορος που γιρνας) κατι που δεν το ανεφερες ....σε ψιλα γιρολογια ειναι ευκολο να τραβιξεις οπος προ ειπα νοριτερα το γκαζι και να εχεις περισοτερη δυναμη και ζορισμα στο πισο ελαστικο για περισοτερι ορα αρα και η υπερθερμανσι | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Δευ 29 Οκτ 2012, 10:04 | |
| - mistiriodis_tsantakias έγραψε:
μην σιγκρινεις καν το ντιαμπλο με το ντανλοπ το ενα ειναι πιστας καθαρα και το δουλεβουμε ανετα 24 το αλλο οχι ...ναι μπορει να ειναι ntec αλλα 28 ειναι σιγουραλιγο για δρομου ...κατο απο 30 δεν θα το συνιστουσα ...επισεις το οτι αν εχεις χαμιλη πιεση ανεβενει η θερμοκρασια παραπανο υσχιη αλλα δεν παει να πει οτι θα ανεβαζει για παντα ....δλδ το 28 κανονικα στην πιστα πες να γινοτανε 30 στην ιδανικι θερμοκρασια πιεση αλλα ποτε παραπανο απο 3 βαθμους πιεσις ειναι σχεδον ακατορθοτο ..... ο σκελετος που χρισιμοπιη το ελαστικο που εχεις μπορει να ειναι αρκετα σκληρος για ανα αντεξει χαμιλοτερες πιεσεις χορις να παραμορφονη υπερβολικα δεν παει να πει ομος οτι κ η γομα που χρισιμοπιη το ελαστικο οτι θα αντεξει ... επισεις πεζει ρολο το γιρολογιο σου (οχι το καλιτερο σου αλλα ο μεσος ορος που γιρνας) κατι που δεν το ανεφερες ....σε ψιλα γιρολογια ειναι ευκολο να τραβιξεις οπος προ ειπα νοριτερα το γκαζι και να εχεις περισοτερη δυναμη και ζορισμα στο πισο ελαστικο για περισοτερι ορα αρα και η υπερθερμανσι Σε καταλαβαίνω και συμφωνώ με όσα λες και ευχαριστώ για τις απαντήσεις Το θέμα όμως εδώ είναι ότι έχουμε 2 απόψεις: η μία είναι ότι το dunlop sportsmart είναι λάστιχο καθαρά δρόμου, που αν ισχύει έχεις δίκαιο σε όλα όσα λες και η άλλη ότι δεν είναι καθαρό δρόμου αλλά ημισλικ, που αν ισχύει τότε θα ισχύει αυτό που λέει ο tasos1984 και εγώ. Τελικά όμως δεν καταλήξαμε σε μια απάντηση. Πάντως σου λέω, η ίδια η Dunlop λέει για το ελαστικό ότι σε συνθήκες πίστας πρέπει να υπάρχει low inflation, που σημαίνει χαμηλές πιέσεις. Σόρυ που επιμένω αλλά πρέπει να διαλευκάνουμε το θέμα αυτό επειδή αν όντως το sportsmart θέλει χαμηλές πιέσεις είναι κρίμα να του βάζουμε 30άρια και να το καταστρέφουμε. Για τα γυρολόγια: ρεκόρ πίστας 1.10 από ότι ξέρω με 1000cc και το ίδιο με 600cc ο Keith Amor (πρώην αγωνιζόμενος Isle of Man). Εγώ γυρνώ σταθερά στο 1.22-1.23 και το ρεκόρ μου είναι 1.21. | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Δευ 29 Οκτ 2012, 10:06 | |
| - mistiriodis_tsantakias έγραψε:
- σε ψιλα γιρολογια ειναι ευκολο να τραβιξεις οπος προ ειπα νοριτερα το γκαζι και να εχεις περισοτερη δυναμη και ζορισμα στο πισο ελαστικο για περισοτερι ορα αρα και η υπερθερμανσι
Αυτό δεν το είχα σκεφτεί...! | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 12:41 | |
| Λοιπόν παίδες, η επίσημη απάντηση της Dunlop ήρθε: οι πιέσεις που χρησιμοποιούνται στην πίστα για τα Sportmax Sportsmart είναι: 28 PSI μπροστα 18 PSI πίσω Οπότε τώρα που γνωρίζουμε συμβουλέψτε και άλλους να μην μπαίνουν με μεγαλύτερες πιέσεις με το συγκεκριμένο, είναι κρίμα το λάστιχο. Οπότε τώρα η λογική ερώτηση είναι: τόσο χαμηλές πιέσεις δεν απαιτούν κουβέρτες?? Δλδ άμα μπω με 18PSi και κρύο λάστιχο δεν θα αγοράσω την K1 σε τιμή ευκαιρίας? | |
|
| |
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 13:00 | |
| αμα κανεις 2-3 γυρους θα ανεβασουν την σωστη θερ/σια..... εδω δεν τσακιστηκες που εμπεινες με λαθος πιεση θα τσακιστεις οταν μπεις με σωστη?? | |
|
| |
andRewR Normal gixxer
Όνομα: : Ανδρέας Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 53 Αριθμός μηνυμάτων : 313 Αγωνιζόμενος : Νο 5.999.999.999 στην παγκόσμια κατάταξη Hμερομηνία εγγραφής : 05/08/2009
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 13:09 | |
| αυτες ακριβως τις πιέσεις βαζω εγω, σε αντιστοιχο μηχανακι (εχω το 750). Μου τις προτεινε ο λαστιχάς μου (δεν λεω ονομα για να μην θεωρηθει διαφημιση) - προφανώς κι αυτος, ειναι ενημερωμενος απο την dunlop. Τα δουλευω χωρις κουβερτες και τα ζεσταινω πάντα, 2 - 3 γυρους με αυξανομενο ρυθμό. Νομιζω πως αν το κανεις ετσι, δεν θα εχεις κανενα προβλημα στην κ1..... Ποτε δεν μου εχει κανει κατι παρομοιο με το δικο σου - η φθορά του πισω ελαστικου βεβαια ειναι αρκετα μεγάλη θα έλεγα (αλλά με φυσιολογικό τροπο), σε σχεση με το μπροστά αλλά και σε σχεση με αλλους τυπους ελαστικων που εχω δει (πχ. Metzeler k2).... Ισως να φταιει η ιδιαιτερα χαμηλη πιεση και η μη χρηση κουβερτων... | |
|
| |
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 14:49 | |
| να πουμε καπου εδω οτι οταν βαζουμε "αγωνιστικα" λαστιχα ή αγωνιστικης τεχνολογιας τελος παντων δεν μπορουμε να τα συγκρινουμε με τα πολιτικα λαστιχα.... επισης η καθε λαστιχοεταιρεια δεν δινει μια τιμη για τις πιεσης πχ 18πσι μονο αλλα εχει μια μικρη διακυμανση σου λεει 16-19 κρυα και ζεστα πρεπει να ειναι 20-23 ...δεν γινετε να εχουμε ολοι την ιδια πιεση. δεν εχουμε ολοι τα ιδια κιλα , τις ιδιες αναρτησεις το ιδιο στυλ οδηγησης...
αντρεα η φθορα του ελαστικου μπορει να ειναι μεγαλη λογο του τροπου που οδηγας ... ( μιλαω γενικα ) και εξηγω : εχεις αργη εισοδο αρα στην κορυφη εχεις λιγα χλμ και σερνεσαι και στην εξοδο για να πας γρηγορα ανοιγεις τερμα το γκαζι... 2 θα γινουν : 1 το χαι θα παραμονευει παντα 2 η φθορα στο λαστιχο θα ειναι παντα μεγαλυτερη απο οτι εαν ειχες μπει πιο γρηγορα και ειχες ανοιξει το γκαζι λιγοτερο ( και θα ειχες παει και γρηγοροτερα)
το θεμα κουβερτες ειναι αλλη ιστορια παλι .... ναι μεν σου ανεβαζουν την θερ/σια στα λαστιχα αρα δεν χρειαζετε να κανεις 3 γυρους με προσοχη και μπορεις να ζορισεις μετο που μπεις μεσα αλλα το μεγαλο + ειναι οτι μειωνουν τους θερμικους κυκλους που κανει το λαστιχο . και ως γνωστο τα πολιτικα λαστιχα εχουν θεωρητικα απειρους θερμικους κυκλους και τα αγωνιστικα ελαχιστους ..... | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 15:47 | |
| Παιδιά να πω καταρχήν - και λάθος μου που δεν το είχα αναφέρει στο προηγούμενο μου ποστ - ότι τις πιέσεις αυτές μου τις πρότειναν για το δικό μου μηχανάκι, με τα δικά μου κιλά και τις συνθήκες που επικρατούν εδώ (που είναι βέβαια παρόμοιες με Ελλάδα). Βέβαια το σημαντικό είναι ότι οι πιέσεις του συγκεκριμένου ελαστικού ανεξαρτήτως των πιο πάνω παραγόντων πρέπει να κυμαίνονται κάπου εκεί, δλδ 18 +-3 και όχι 28. Εννοείται ότι κατεβάζουμε πιέσεις, δοκιμάζουμε, αλλάζουμε πιέσεις και προχωράμε μέχρις ώτου να βρούμε το ιδανικό για εμάς.
Πήρα τηλέφωνο το παιδί που μου πούλησε τα Dunlop και του είπα για τις πιέσεις που πρέπει να είναι χαμηλότερες (δεν μου το είχε αναφέρει) και η απάντηση του ήταν ότι δεν μου το είχε πει επειδή λέει είναι κάπως επικύνδυνο με την μία να ρίξει κάποιος στα 18 και πρέπει λέει σιγά σιγά να κατέβει, αναλόγως και εμπειρίας, ταχύτητας κλπ. Εντάξει, έχει ένα δίκαιο στο ότι δεν θα πεις σε όποιον αγοράσει sportsmart να κατεβάσει με μία στα 18 στην πίστα, αλλά από την άλλη έπρεπε τουλάχιστον να με ενημερώσει ότι το συγκεκριμένο παίρνει χαμηλότερες πιέσεις.
Αλέξανδρε μπορείς σε παρακαλώ να μου εξηγήσεις τι εννοείς με τους θερμικούς κύκλους που ανέφερες? | |
|
| |
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 16:11 | |
| καταρχας επρεπε να σου ειχε πει κατευθειαν να βαλεις τις σωστες πιεσεις.... αμα κατι θελει 20 για να δουλεψει σωστα δεν του βαζεις 30 γιατι δεν θα δουλεψει ... ειναι σαν να θελεις να περπατησεις στα αγκαθια και δεν σου βαζω παπουτσια γιατι ολο το καλοκαιρι περπαταγες ξυπολιτος..... τι θα πει σιγα σιγα? τελος παντων ισως να ειμαι εγω περιεργος αλλα παντα πιστευω οτι αυτοι που ειναι η δουλεια τους ξερουν καλυτερα απο εμενα που δεν ειναι η δουλεια μου .... αμα λοιπον η ντανλοπ ( και οποιο αλλη εταιρεια) λεει 18 +- 3 πως γινετε να σου πω εγω οχι μην βαλεις τοσο γιατι δεν εχεις ξαναβαλει και να βαλεις οσο εβαζες και στα αλλα τα παλια , διαφορετικα σου λαστιχα???? αλλο το παλιο λαστιχο αλλο το καινουργιο.... θερμικος κυκλος ειναι οταν το λαστιχο ζεσταθει και μετα κρυωσει ... αυτος ειναι 1 θερμικος κυκλος ... σε καθε σεσσιον που μπαινεις και ζεστενεις το λαστιχο μετα οταν βγεις εξω και αυτο κρυωσει εχεις κανει λοιπον τον θερμικο του κυκλο... αμα βαζεις κουβερτες δεν θα κρυωσει αρα δεν θα κανει τον θερμικο κυκλο ... βαζεις κουβερτες κανεις 5 σεσσιον και το λαστιχο εχει σταθερη θερ/σια και δεν εχει ζεσταθει - κρυωσει πολλες φορες.... τα πολιτικα λαστιχα λοιπον εχουν φτιαχτει για να κυκλοφορουν στους δρομους μας . να ζεστενοντε , να κρυωνουν να ξαναζεστενοντε κτλ κτλ απειρες φορες μιας και θα τα κρατησουμε καιρο στο μηχανακι μας.... τα αγωνιστικα απο την αλλη εχουν σχεδιαστει για 1 πραγμα μονο : να εχουν κρατημα για οση ωρα ειναι ο αγωνας... μολις περασεις την γραμμη τερματισμου το λαστιχο μετα το πετας και βαζεις αλλο στον επομενο αγωνα - προπονηση κτλ.... εμεις λοιπον που δεν εχουμε την οικονομικη ανεση θα κοιταξουμε να βγαλουμε και 2 ή 3 tds με το ιδιο λαστιχο . εαν δεν βαζαμε κουβερτες θα γ@μαγαμε το λαστιχο γιατι οι πολλοι θερ/κοι κυκλοι αλαζουν την χημικη συσταση στην γομμα και την αλλοιωνουν ... λιγοι θερμικοι κυκλοι = περισοτερη ζωη στο λαστιχο και μικροτερη φθορα ελπιζω να εγινα κατανοητος .... | |
|
| |
Antonios_gsxr Full gixxer
Όνομα: : Αντώνιος Τόπος : Λάρισα Ηλικία : 36 Αριθμός μηνυμάτων : 896 Hμερομηνία εγγραφής : 08/01/2012
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 16:36 | |
| - Miou έγραψε:
- καταρχας επρεπε να σου ειχε πει κατευθειαν να βαλεις τις σωστες πιεσεις....
αμα κατι θελει 20 για να δουλεψει σωστα δεν του βαζεις 30 γιατι δεν θα δουλεψει ... ειναι σαν να θελεις να περπατησεις στα αγκαθια και δεν σου βαζω παπουτσια γιατι ολο το καλοκαιρι περπαταγες ξυπολιτος..... τι θα πει σιγα σιγα? τελος παντων ισως να ειμαι εγω περιεργος αλλα παντα πιστευω οτι αυτοι που ειναι η δουλεια τους ξερουν καλυτερα απο εμενα που δεν ειναι η δουλεια μου .... αμα λοιπον η ντανλοπ ( και οποιο αλλη εταιρεια) λεει 18 +- 3 πως γινετε να σου πω εγω οχι μην βαλεις τοσο γιατι δεν εχεις ξαναβαλει και να βαλεις οσο εβαζες και στα αλλα τα παλια , διαφορετικα σου λαστιχα???? αλλο το παλιο λαστιχο αλλο το καινουργιο....
θερμικος κυκλος ειναι οταν το λαστιχο ζεσταθει και μετα κρυωσει ... αυτος ειναι 1 θερμικος κυκλος ... σε καθε σεσσιον που μπαινεις και ζεστενεις το λαστιχο μετα οταν βγεις εξω και αυτο κρυωσει εχεις κανει λοιπον τον θερμικο του κυκλο... αμα βαζεις κουβερτες δεν θα κρυωσει αρα δεν θα κανει τον θερμικο κυκλο ... βαζεις κουβερτες κανεις 5 σεσσιον και το λαστιχο εχει σταθερη θερ/σια και δεν εχει ζεσταθει - κρυωσει πολλες φορες....
τα πολιτικα λαστιχα λοιπον εχουν φτιαχτει για να κυκλοφορουν στους δρομους μας . να ζεστενοντε , να κρυωνουν να ξαναζεστενοντε κτλ κτλ απειρες φορες μιας και θα τα κρατησουμε καιρο στο μηχανακι μας.... τα αγωνιστικα απο την αλλη εχουν σχεδιαστει για 1 πραγμα μονο : να εχουν κρατημα για οση ωρα ειναι ο αγωνας... μολις περασεις την γραμμη τερματισμου το λαστιχο μετα το πετας και βαζεις αλλο στον επομενο αγωνα - προπονηση κτλ.... εμεις λοιπον που δεν εχουμε την οικονομικη ανεση θα κοιταξουμε να βγαλουμε και 2 ή 3 tds με το ιδιο λαστιχο . εαν δεν βαζαμε κουβερτες θα γ@μαγαμε το λαστιχο γιατι οι πολλοι θερ/κοι κυκλοι αλαζουν την χημικη συσταση στην γομμα και την αλλοιωνουν ...
λιγοι θερμικοι κυκλοι = περισοτερη ζωη στο λαστιχο και μικροτερη φθορα
ελπιζω να εγινα κατανοητος .... Αλέξανδρε τα dunlop gp racer πολιτικό λάστιχο δεν είναι; | |
|
| |
blade72 Jr.gixxer
Ηλικία : 53 Αριθμός μηνυμάτων : 5 Hμερομηνία εγγραφής : 26/09/2012
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 18:36 | |
| Καλησπερα! Η περιπτωση του ελαστικου σου για μενα ειναι καθαρα θεμα ελλατωματικης γομας που παρουσιαστηκε οταν πιεσες κ ζεστανες πολυ το λαστιχο στην πιστα (αφου λες οτι το ειχες 6 μηνες τωρα στον δρομο χωρις προβληματα)
Αυτο το λεω οχι γιατι ειμαι τεχνικος στην βιομηχανια ελαστικων ουτε γιατι το'χω ξαναδει,το λεω γιατι αυτο το πραγμα (ουτε καν φθορα δεν λογιζεται) ΔΕΝ ειναι φθορα λογω υψηλης πιεσης (cold tearing),ουτε απο χαμηλη πιεση,ουτε απο λαθος ελατηριο,ουτε απο λαθος αποσβεσεις,κ για ολα αυτα ειμαι ΠΟΛΥ σιγουρος.
Οποτε το μονο που μενει ειναι ελλατωματικη γομα η οποια με το που ζεσταθηκε πολυ,πολυμεριστηκε με καποιο τροπο κ εγινε αυτο το χαλι.. Να το πας στον λαστιχα σου η καλυτερα στον τοπικο dealer της dunlop κ να του πεις να διεκδηκησει αντικατασταση απ'την εταιρεια,στελνοντας φωτο η ακομα καλυτερα ολοκληρο το ελαστικο στα κεντρικα στην αγγλια προς εξεταση.. Οτιδηποτε αλλο σου πουν για κακη χρηση,λαθος πιεση,λαθος ρυθμισεις,δεν κανει για πιστα κλπ να ξερεις οτι ειναι τριχες για να σε ξεφορτωθουν οποτε κανε τις κινησεις μονος σου. Θα ηθελα πολυ μολις παρεις απαντηση απο επισημα χειλη να την ποσταρεις καθ'οτι το θεμα ειναι εξαιρετικα ενδιαφερον-καλα ξεμπερδεματα!
| |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 22:20 | |
| | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Τρι 30 Οκτ 2012, 22:28 | |
| - blade72 έγραψε:
- Καλησπερα!
Η περιπτωση του ελαστικου σου για μενα ειναι καθαρα θεμα ελλατωματικης γομας που παρουσιαστηκε οταν πιεσες κ ζεστανες πολυ το λαστιχο στην πιστα (αφου λες οτι το ειχες 6 μηνες τωρα στον δρομο χωρις προβληματα)
Αυτο το λεω οχι γιατι ειμαι τεχνικος στην βιομηχανια ελαστικων ουτε γιατι το'χω ξαναδει,το λεω γιατι αυτο το πραγμα (ουτε καν φθορα δεν λογιζεται) ΔΕΝ ειναι φθορα λογω υψηλης πιεσης (cold tearing),ουτε απο χαμηλη πιεση,ουτε απο λαθος ελατηριο,ουτε απο λαθος αποσβεσεις,κ για ολα αυτα ειμαι ΠΟΛΥ σιγουρος.
Οποτε το μονο που μενει ειναι ελλατωματικη γομα η οποια με το που ζεσταθηκε πολυ,πολυμεριστηκε με καποιο τροπο κ εγινε αυτο το χαλι.. Να το πας στον λαστιχα σου η καλυτερα στον τοπικο dealer της dunlop κ να του πεις να διεκδηκησει αντικατασταση απ'την εταιρεια,στελνοντας φωτο η ακομα καλυτερα ολοκληρο το ελαστικο στα κεντρικα στην αγγλια προς εξεταση.. Οτιδηποτε αλλο σου πουν για κακη χρηση,λαθος πιεση,λαθος ρυθμισεις,δεν κανει για πιστα κλπ να ξερεις οτι ειναι τριχες για να σε ξεφορτωθουν οποτε κανε τις κινησεις μονος σου. Θα ηθελα πολυ μολις παρεις απαντηση απο επισημα χειλη να την ποσταρεις καθ'οτι το θεμα ειναι εξαιρετικα ενδιαφερον-καλα ξεμπερδεματα!
Καλησπέρα και σε σένα και ευχαριστώ για την άποψη σου. Καταρχήν με το συγκεκριμένο ελαστικό μπήκα άλλες 4-5 φορές πίστα. Μάλιστα την προηγούμενη φορά ήταν Ιούλης, 40+ βαθμοί και το γυρολόγιο μου το ίδιο. Οπότε το λάστιχο έχει υποβληθεί στην ίδια αν όχι και σε χειρότερη δοκιμασία και ήταν μια χαρά. Γενικά συμφωνώ με αυτά που λες ότι η "φθορά" μου δεν ανήκει στις κατηγορίες που ξέρουμε, αλλά από την άλλη, με δεδομένο αυτό που ανέφερα πιο πάνω, δεν νομίζω να έχουμε να κάνουμε με ελαττωματική γόμα. Θα το δοκιμάσω και πάλι στην πίστα με σωστές πιέσεις αυτή την φορά και θα δω, αν έπαναληφθεί το φαινόμενο θα πρέπει να δω τι θα κάνω. Σίγουρα αυτό που προτείνεις είναι μια λύση! | |
|
| |
andRewR Normal gixxer
Όνομα: : Ανδρέας Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 53 Αριθμός μηνυμάτων : 313 Αγωνιζόμενος : Νο 5.999.999.999 στην παγκόσμια κατάταξη Hμερομηνία εγγραφής : 05/08/2009
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 08:54 | |
| - Miou έγραψε:
- ...αντρεα η φθορα του ελαστικου μπορει να ειναι μεγαλη λογο του τροπου που οδηγας ... ( μιλαω γενικα ) και εξηγω : εχεις αργη εισοδο αρα στην κορυφη εχεις λιγα χλμ και σερνεσαι και στην εξοδο για να πας γρηγορα ανοιγεις τερμα το γκαζι...
2 θα γινουν : 1 το χαι θα παραμονευει παντα 2 η φθορα στο λαστιχο θα ειναι παντα μεγαλυτερη απο οτι εαν ειχες μπει πιο γρηγορα και ειχες ανοιξει το γκαζι λιγοτερο ( και θα ειχες παει και γρηγοροτερα)..... Ελα ρε τωρα.... γιατι μαρτυρας την τεχνικη με την οποια κατεβάζω τους χρονους τοσο αβίαστα??? Σωστός φιλαρακι, καπως ετσι κάνω και το παλευω να το αλλάξω... Η εισοδος με τρομαζει λιγο, είναι αληθεια - στην έξοδο όμως ειμαι ...γενναίος!!!!!Ελπίζω ο φιλος stoui να βρει ακρη στο θεμα του.... Θα πρότεινα να το ψάξεις απο ολες τις πλευρές, φίλε μου... | |
|
| |
8annos Normal gixxer
Όνομα: : Θανάσης Τόπος : Πάτρα Αριθμός μηνυμάτων : 103 Hμερομηνία εγγραφής : 24/01/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 09:17 | |
| Η θεωρία για τον τέλειο γύρο λέει: "αργή" είσοδος και γρήγορη έξοδος, για να έχεις παραπάνω χιλιόμετρα στην ευθεία. Πιεσμένη σε χιλ. είσοδος γίνετε σε αγώνα για να μην παίξει προσπέραση πριν την στροφή. | |
|
| |
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 09:41 | |
| το αργη και γρηγορη ταχυτητα ειναι διαφορετικο για τον καθενα μας .... για εμενα 50 χλμ μπορει να ειναι πολλα για εσενα αστεια ... αλλα οχι και οτι πρεπει να μπενεις αργα στην εισοδο για να εχεις γρηγορη εξοδο... | |
|
| |
8annos Normal gixxer
Όνομα: : Θανάσης Τόπος : Πάτρα Αριθμός μηνυμάτων : 103 Hμερομηνία εγγραφής : 24/01/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 10:01 | |
| - Miou έγραψε:
- το αργη και γρηγορη ταχυτητα ειναι διαφορετικο για τον καθενα μας ....
για εμενα 50 χλμ μπορει να ειναι πολλα για εσενα αστεια ... αλλα οχι και οτι πρεπει να μπενεις αργα στην εισοδο για να εχεις γρηγορη εξοδο... Έτσι είναι, αν μπεις με πολλά στην είσοδο θα ανοίξεις αργότερα το γκάζι και θα έχεις λιγότερα χιλ. στην έξοδο. Αν μπεις με λιγότερα χιλ. θα μπορέσεις να ανοίξεις νωρίτερα το γκάζι και θα μαζέψεις περισσότερα χιλιόμετρα στην έξοδο και κατ' επέκταση στην ευθεία. Να ξέρεις ότι οι χρόνοι δεν κατεβαίνουν από την ταχύτητα στις στροφές αλλά στις ευθείες. Τα παραπάνω ισχύουν για το γυρολόγιο που κάνει ο καθένας δεν έχει σχέση αν εσύ πας με 50 στην στροφή και εγώ με 53. Είναι τεχνική που ρυθμίζεις την ροή σου στην πίστα. | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 10:02 | |
| Το αργή είσοδος για γρήγορη έξοδο σαν φιλοσοφία είναι ορθό, αλλά προσοχή, όταν λέμε αργή είσοδο δεν εννοούμε πραγματικά αργή! Εννοούμε 2-3 χλμ λιγότερα από το μέγιστο δυνατό που μπορεί κάποιος να μπει.
Και εξαρτάται και την στροφή έτσι! Στην πίστα της Άχνας εδώ στην Κύπρο οι περισσότερες εξόδοι είναι πολύ κλειστές, οπότε αν μπεις με περισσότερα από όσα πρέπει τότε σίγουρα θα βγεις με λιγότερα και αυτό σου γ@μ@ει το γυρολόγιο. | |
|
| |
cpantelo Adv. gixxer
Όνομα: : Κωστας Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 597 Hμερομηνία εγγραφής : 09/01/2012
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 10:14 | |
| - 8annos έγραψε:
- Η θεωρία για τον τέλειο γύρο λέει: "αργή" είσοδος και γρήγορη έξοδος, για να έχεις παραπάνω χιλιόμετρα στην ευθεία. Πιεσμένη σε χιλ. είσοδος γίνετε σε αγώνα για να μην παίξει προσπέραση πριν την στροφή.
Ο τελειος γυρος (θα ελεγα γρηγορος,τελειος δεν υπαρχει) εχει να κανει πανω απ'ολα με τη χαραξη της πιστας και οχι οτι παντα μπαινεις αργα για να βγεις γρηγορα....Οσο σημαντικη ειναι η καλη και δυνατη εξοδος τοσο σημαντικη ειναι και η γρηγορη εισοδος (που δεν εχει να κανει με το να μη σε προσπερασουν μονο) οπου θα διατηρησεις κινητικη ενεργεια (χιλιομετρα) μεσα στη στροφη γεγονος που θα κανει και πιο ευκολη την εξοδο! Με λιγα λογια παντα θα υπαρχει καποιος συμβιβασμος των 2 για να πετυχεις το καλυτερο αποτελεσμα αναλογα με τη στροφη που βλεπεις και αυτη που ακολουθει..... | |
|
| |
blade72 Jr.gixxer
Ηλικία : 53 Αριθμός μηνυμάτων : 5 Hμερομηνία εγγραφής : 26/09/2012
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 14:02 | |
| - 8annos έγραψε:
- Miou έγραψε:
- το αργη και γρηγορη ταχυτητα ειναι διαφορετικο για τον καθενα μας ....
για εμενα 50 χλμ μπορει να ειναι πολλα για εσενα αστεια ... αλλα οχι και οτι πρεπει να μπενεις αργα στην εισοδο για να εχεις γρηγορη εξοδο... Έτσι είναι, αν μπεις με πολλά στην είσοδο θα ανοίξεις αργότερα το γκάζι και θα έχεις λιγότερα χιλ. στην έξοδο. Αν μπεις με λιγότερα χιλ. θα μπορέσεις να ανοίξεις νωρίτερα το γκάζι και θα μαζέψεις περισσότερα χιλιόμετρα στην έξοδο και κατ' επέκταση στην ευθεία. Να ξέρεις ότι οι χρόνοι δεν κατεβαίνουν από την ταχύτητα στις στροφές αλλά στις ευθείες. Τα παραπάνω ισχύουν για το γυρολόγιο που κάνει ο καθένας δεν έχει σχέση αν εσύ πας με 50 στην στροφή και εγώ με 53. Είναι τεχνική που ρυθμίζεις την ροή σου στην πίστα.
Φιλε 8annos ενω αυτο που λες ειναι η σωστη τεχνικη για τον δρομο ειναι εντελως λαθος τεχνικη για την πιστα (απ'την στιγμη βεβαια που θες να γραψεις καλους χρονους) Στον δρομο πριν την στροφη φρεναρουμε για αργη εισοδο ειδικα σε τυφλες κ αγνωστες στροφες προς ωφελος της ασφαλειας,καθ'οτι μη ελεγχομενο περιβαλλον που δεν θελουμε να βρεθουμε αντιθετο ρευμα η να φυγουμε σε κανα γκρεμι .Απ'την στιγμη που εξασφαλισουμε την γραμμη μας κ δουμε την εξοδο μπορουμε να ανοιξουμε δυνατα γκαζι χωρις προβλημα αν επιδιωκουμε σβελτη οδηγηση. Στην πιστα τωρα αυτο δεν ισχυει γιατι κ αργο γυρολογιο θα εχουμε αλλα κ θα ειμαστε επιρεπεις στο highside. Αν παρατηρησεις στα trackdays τα πρισσοτερα highside συμβαινουν στα αργα-ενδιαμεσα γκρουπ που οι αναβατες εχουν πολυ αργη εισοδο κ τσαρουχωνουν το γκαζι νωρις στην εξοδο ενω οι στροφες του κινητηρα εχουν πεσει στις μεσαιες (απ'την αργη εισοδο) οπου κ οι μεγιστες τιμες ροπης (ειδικα στα 1000αρια) Γρηγορο κ ασφαλες γυρολογιο πιστας απαιτει γρηγορη εισοδο η οποια ΠΑΝΤΑ σε συνδυασμο με την σωστη γραμμη θα σου εξασφαλισει κ γρηγορη κ ασφαλη εξοδο. | |
|
| |
stoui Adv. gixxer
Όνομα: : Χρίστος Τόπος : Λευκωσία Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 437 Hμερομηνία εγγραφής : 10/05/2011
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 15:22 | |
| - blade72 έγραψε:
Γρηγορο κ ασφαλες γυρολογιο πιστας απαιτει γρηγορη εισοδο η οποια ΠΑΝΤΑ σε συνδυασμο με την σωστη γραμμη θα σου εξασφαλισει κ γρηγορη κ ασφαλη εξοδο. Επειδή νομίζω κατάλαβα τι εννοεί το Θανάσης αλλά και εσύ, θα πω το εξής: η γρήγορη είσοδος που αναφέρεις εσύ πιο πάνω μπορεί κάλλιστα να είναι η αργή είσοδος για την οποία μιλά ο Θανάσης στο ποστ του. Θα εξηγήσω με ένα παράδειγμα: έστω ότι σε μια στροφή μπορώ να μπω το μέγιστο με 80χλμ και να έχω καλή έξοδο, οπότε κάθε φορά επιχειρώ να μπαίνω με 80. Έστω ότι με 81 χλμ θα πέσω/βγω εκτός γραμμής, οπότε το 80 είναι το μέγιστο όριο. Αυτό που λέει ο Θανάσης είναι ότι αν επιχειρήσω να μπω με 78, τότε θα έχω μεγαλύτερα περιθώρια στο να αφήσω τα φρένα πιο νωρις, να στρίψω πιο νωρίς και άνετα αλλά και να ανοίξω το γκάζι πιο νωρίς, αυξάνοντας την ταχύτητα εξόδου μου κατά 2-3 χλμ. Οπότε στο παράδειγμα αυτό, ο Θανάσης λέει ότι μειώνοντας την ταχύτητα εισόδου από 80 σε 78χλμ θα πετύχω καλύτερο γυρολόγιο. Εσύ τώρα λες το ίδιο αλλά υπό άλλη οπτική γωνία: η γρήγορη είσοδος στην οποία αναφέρεσαι είναι βέβαια τα 78 χλμ και όχι τα 80 στα οποία μπορείς μεν να στρίψεις, αλλά θα είσαι με την ψυχή στο στόμα και τελικά θα έχεις λιγότερη ταχύτητα εξόδου. Άρα παρά να μιλάμε με όρους σχετικούς όπως το "γρήγορη" και "αργή" είσοδο, ας πούμε απλά "ιδανική", όπου η ιδανική σίγουρα θα είναι πιο αργή από το το μέγιστο όριο χλμ με το οποίο μπορούμε να στρίψουμε μια συγκεκριμένη στροφή. | |
|
| |
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
| Θέμα: Απ: Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού Πεμ 01 Νοε 2012, 16:12 | |
| | |
|
| |
| Ακατανόητη φθορά πίσω ελαστικού | |
|