Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Greek GSX-R forum
Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Όνομα: : Άρης Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 677 Αγωνιζόμενος : Ναι. Με αυτοκίνητα. Στα "γεράματα" αποφάσισα να γίνω και με την μηχανή... Hμερομηνία εγγραφής : 25/06/2016
Θέμα: Απ: Trackday Tips Τετ 15 Μαρ 2017, 23:14
Εννοώ ότι δεν σέρνομαι στη σέλα στις αλλαγές κατεύθυνσης...
panosk8 Hero gixxer
Όνομα: : Πανος Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 2447 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2009
Θέμα: Απ: Trackday Tips Τετ 15 Μαρ 2017, 23:24
Πάρτε για παράδειγμα το ποδήλατο. Όταν ήθελες να κάνεις μπάντα με πεταλια, πατούσες το εσωτερικό πατακι με δύναμη κάτω. Άρα ποιος ο λόγος να πατήσεις το μέσα πατακι πρώτα ? Απλά δεν γίνεται αυτο... γιατί σε γρήγορους ρυθμούς ( πίστα η δρόμος) έχεις βγάλει ήδη το σώμα/γόνατο σε θέση έξω πριν καν αρχίσεις να πλαγιαζεις κ να φρενάρεις . Κ αυτό το κάνεις από πριν απλά για να μη διαταραξεις (με το να κουνας το σώμα σου) την ισορροπία της μηχανής όταν τη γονατιζεις στα φρένα. Ένα ένα πράγμα κάθε φορά θέλει. όσο αρχίσεις κ πιεζεις το δεξί τιμόνι μπροστά για να στριψει πχ δεξιά το μοτορι, τόσο αφήνεις τη μανετα του φρενου. Δεν κουνας τίποτα τη στιγμή εκείνη πάρα μόνο το τιμόνι κ πάντα απαλά,γιατί έχεις φροντίσει να κλειδώσεις τη μηχανή κ το σώμα γερά απ τη μέση κ κάτω με το έξω πόδι, κ απλά συγκεντρωνεσαι με ακρίβεια στο που θες να πας.
aris sr20ve Adv. gixxer
Όνομα: : Άρης Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 677 Αγωνιζόμενος : Ναι. Με αυτοκίνητα. Στα "γεράματα" αποφάσισα να γίνω και με την μηχανή... Hμερομηνία εγγραφής : 25/06/2016
Θέμα: Απ: Trackday Tips Πεμ 16 Μαρ 2017, 08:20
panosk8 έγραψε:
Πάρτε για παράδειγμα το ποδήλατο. Όταν ήθελες να κάνεις μπάντα με πεταλια, πατούσες το εσωτερικό πατακι με δύναμη κάτω. Άρα ποιος ο λόγος να πατήσεις το μέσα πατακι πρώτα ? Απλά δεν γίνεται αυτο... γιατί σε γρήγορους ρυθμούς ( πίστα η δρόμος) έχεις βγάλει ήδη το σώμα/γόνατο σε θέση έξω πριν καν αρχίσεις να πλαγιαζεις κ να φρενάρεις . Κ αυτό το κάνεις από πριν απλά για να μη διαταραξεις (με το να κουνας το σώμα σου) την ισορροπία της μηχανής όταν τη γονατιζεις στα φρένα. Ένα ένα πράγμα κάθε φορά θέλει. όσο αρχίσεις κ πιεζεις το δεξί τιμόνι μπροστά για να στριψει πχ δεξιά το μοτορι, τόσο αφήνεις τη μανετα του φρενου. Δεν κουνας τίποτα τη στιγμή εκείνη πάρα μόνο το τιμόνι κ πάντα απαλά,γιατί έχεις φροντίσει να κλειδώσεις τη μηχανή κ το σώμα γερά απ τη μέση κ κάτω με το έξω πόδι, κ απλά συγκεντρωνεσαι με ακρίβεια στο που θες να πας.
Σε ότι αφορά το εσωτερικό πατάκι στην είσοδο της στροφής είναι μια χαρά. Μετά διορθώνεις, στρίβεις με το έξω. Επίσης στο επιχείρημα με το ποδήλατο πατούσες (στην αρχή με δύναμη) το δεξι για να μπεις σε δεξιά στροφή.
Εγώ σου λέω πάτα το δεξί πατάκι και θα εκπλαγείς...
topetwrx Adv. gixxer
Όνομα: : Απόστολος Τόπος : Κοζάνη Ηλικία : 54 Αριθμός μηνυμάτων : 791 Αγωνιζόμενος : Στα όνειρά μου.... Hμερομηνία εγγραφής : 21/08/2012
Θέμα: Απ: Trackday Tips Πεμ 16 Μαρ 2017, 08:45
Πέτρο συμφωνούμε!
Κατά τη γνώμη μου Πάνο η σύγκριση που κάνεις με το ποδήλατο στο θέμα μπάντας και πατήματος εξωτερικού πηδαλιού (στο ποδήλατο) και πατητηριού-πατάκι (στην μηχανή) δεν έχει καμιά σχέση. Δεν έχει καμιά σχέση γιατί στο ποδήλατο βάζεις την μεγαλύτερη πίεση στο εξωτερικό πηδάλι γιατί μόνο με αυτό μπορείς να βάλεις για λίγο την έξτρα δύναμη που θες για να σπινάρεις λίγο ή να το κάνεις με πίσω φρένο, αλλά το κυριότερο είναι για να στηριχτείς επάνω στο ποδήλατο, μια που το πηδάλι εκείνη την στιγμή είναι η βάση στήριξής σου σε συνδυασμό και με άλλα. Επίσης στο ποδήλατο το μέσα πηδάλι το θες επάνω στο εσωτερικό της στροφής γιατί αλλιώς βρίσκει κάτω στο πλάγιασμα και είναι επικίνδυνο.
Προσωπική μου άποψη, αλλά και από αυτά που λένε και όχι μόνο, η μηχανή δεν οδηγιέται ή για να το πω καλύτερα αλλάζει κατεύθυνση με πίεση στα πατητήρια. Προφανώς και πιέζουμε σε συνδυασμό με σφίξιμο επάνω στο τεπόζιτο, αλλά για να στηριχτούμε στην μηχανή. Υπάρχουν βίντεο του CSS που το αποδεικνύουν, όπως και η φωτογραφία του ROSSSI που υπάρχει στο άρθρο που έβαλα του Dan Netting. Για όσους δεν την είδαν κάνει σούζα και είναι ανεβασμένος στο ένα πατητήρι και η μηχανή πάει ευθεία. Επίσης ακόμη πιο κάτω έχει φωτογραφία με το γνωστό στυλ του ROSSI αλλά και άλλων ίσως, όπου κατά το φρενάρισμα για να μπει σε στροφή κατεβάζει το εσωτερικό πόδι κάτω και στρίβει χωρίς καμιά χρήση αυτού. Φυσικά μετά το ανεβάζει πάλι γιατί δε γίνεται αλλιώς. Η άποψή μου είναι ότι είναι μια ψευδαίσθηση για την οποία υπάρχει μια παγκόσμια διαμάχη-διαφωνία χρόνια τώρα. Βάζω ξανά τον σύνδεσμο παρακάτω. https://lifeatlean.com/weighting-the-pegs-and-body-steering-on-a-motorcycle/
Κανονικά από ότι λένε το σωστό είναι να σφίγγουμε το εξωτερικό πόδι και το μέσα να είναι χαλαρό με την φτέρνα να ακουμπά στην ειδική βάση-κόντρα που έχουν οι σπορ μοτοσυκλέτες. Εγώ πολλές φορές αν όχι τις περισσότερες σφίγγω και το μέσα, αλλά από όσο καταλαβαίνω την δουλεία την κάνει το έξω.
aris sr20ve Adv. gixxer
Όνομα: : Άρης Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 677 Αγωνιζόμενος : Ναι. Με αυτοκίνητα. Στα "γεράματα" αποφάσισα να γίνω και με την μηχανή... Hμερομηνία εγγραφής : 25/06/2016
Θέμα: Απ: Trackday Tips Πεμ 16 Μαρ 2017, 11:16
Δεν βλέπω να βγαίνει κάποια άκρη.... αχαχαχαχαχα... Πάντως καθένας έχει το στυλ του στο στρίψιμο. Αν του βγαίνει, καλώς το κάνει.
topetwrx Adv. gixxer
Όνομα: : Απόστολος Τόπος : Κοζάνη Ηλικία : 54 Αριθμός μηνυμάτων : 791 Αγωνιζόμενος : Στα όνειρά μου.... Hμερομηνία εγγραφής : 21/08/2012
Θέμα: Απ: Trackday Tips Πεμ 16 Μαρ 2017, 13:51
Άρη προφανώς ο καθένας έχει το δικό του στυλ, αλλά από εκεί και πέρα το στυλ του καθενός μας μπορεί να έχει λάθη ή και πολύ σοβαρά λάθη. Εφόσον είμαστε παθιασμένοι με αυτό που κάνουμε οφείλουμε να το ψάχνουμε και να βελτιωνόμαστε, αλλάζοντας το κατά το δυνατόν το στυλ μας προς το καλύτερο.
Ο Dan Netting μπορεί να μην έχει την αποδοχή όλων, αλλά όταν το California Superbike School από το οποίο έχουν περάσει μέχρι και πρωταθλητές και το αποδέχονται όλοι, λέει κάποιες τεχνικές και καταρρίπτει κάποιους μύθους τότε μάλλον κάπου έχουμε σχηματίσει λάθος εντύπωση.
Γενικά οι τεχνικές οδήγησης από ότι βλέπουμε εξελίσσονται και το πιο ολοφάνερο είναι να δει κάποιος την στάση σώματος των πρωταθλητών 20 χρόνια πίσω σε σχέση με τους σημερινούς. Όχι απλά εντελώς λάθος, αλλά τραγικά λάθος η στάση σώματος που είχανε. Τότε φυσικά κανείς δεν μπορούσε να το αντιληφθεί ή ακόμη και αν το αντιλαμβανόταν δεν θα μπορούσε να το κάνει παρατήρηση, γιατί πολύ απλά ήταν οι καλύτεροι των καλύτερων οδηγών!!
Η γνώμη μου είναι,κανε το όπως θες αρκεί να πηγαίνεις πιο γρήγορα. Έτσι βρίσκεις το στυλ οδήγησης που σου ταιριάζει.
krosfala Adv. gixxer
Όνομα: : ΠΕΤΡΟΣ Τόπος : ΣΑΛΟΝΙΚΑ Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 700 Αγωνιζόμενος : Ναι...με τη σκια μου Hμερομηνία εγγραφής : 04/09/2012
Θέμα: Απ: Trackday Tips Πεμ 16 Μαρ 2017, 23:16
aris sr20ve έγραψε:
Εννοώ ότι δεν σέρνομαι στη σέλα στις αλλαγές κατεύθυνσης...
ok ισως παρεξηγησα το γραπτο λογο.Παντως πολλοι κανουν το ιδιο,και καποιοι δασκαλοι το διδασκουν κιολας σαν πιο αποτελεσματικο.Απλως επισημαινουν ολοι να γινεται οσο πιο γλυκα μπορουμε χωρις να κουναμε το μηχανακι.
Τωρα γενικως ετσι για κουβεντα ανοιχτηκε το θεμα,Για ανταλλαγη αποψεων. Δεν προκειται ολοι να συμφωνησουμε σε ολα τα θεματα,γιατι προφανως υπαρχει κ το προσωπικο στυλ και πολλα αλλα.Απλως το ανοιξα γιατι σα νεος οδηγος σε πιστες μου δημιουργουνται προβληματισμοι κατα καιρους,και ισως το ιδιο συμβαινει και σε αλλους. Μπορει πχ καποιος να βρει το σαιτ του Dan neting που ποσταρε ο Αποστολος διαβαζωντας το θεμα και να βοηθηθει.Οπως βοηθηθηκα εγω,εμενα μου το δειξε ενας φιλος,οπως και το twist of the wrist.Μου ανοιξανε τα ματια κανονικα,απο μονος μου μπορει να τα συναντουσα χρονια μετα.Και θα ταν κριμα.
topetwrx Adv. gixxer
Όνομα: : Απόστολος Τόπος : Κοζάνη Ηλικία : 54 Αριθμός μηνυμάτων : 791 Αγωνιζόμενος : Στα όνειρά μου.... Hμερομηνία εγγραφής : 21/08/2012
Θέμα: Απ: Trackday Tips Παρ 17 Μαρ 2017, 09:17
krosfala έγραψε:
Τωρα γενικως ετσι για κουβεντα ανοιχτηκε το θεμα,Για ανταλλαγη αποψεων. Δεν προκειται ολοι να συμφωνησουμε σε ολα τα θεματα,γιατι προφανως υπαρχει κ το προσωπικο στυλ και πολλα αλλα.Απλως το ανοιξα γιατι σα νεος οδηγος σε πιστες μου δημιουργουνται προβληματισμοι κατα καιρους,και ισως το ιδιο συμβαινει και σε αλλους. Μπορει πχ καποιος να βρει το σαιτ του Dan neting που ποσταρε ο Αποστολος διαβαζωντας το θεμα και να βοηθηθει.Οπως βοηθηθηκα εγω,εμενα μου το δειξε ενας φιλος,οπως και το twist of the wrist.Μου ανοιξανε τα ματια κανονικα,απο μονος μου μπορει να τα συναντουσα χρονια μετα.Και θα ταν κριμα.
Έτσι ακριβώς Πέτρο!
Φίλε και σύντεκνε (έχω μια αδυναμία στην Κρήτη ) kotsosre θα διαφωνήσω με το σκεπτικό σου το οποίο το θεωρώ εντελώς λάθος. Δεν γίνεται να κάνουμε ότι θέλουμε επάνω στην μηχανή και όπως θέλουμε. Αν είμαστε τόσο ταλέντα τότε εντάξει, αλλά πόσοι από εμάς είναι ΤΟΣΟ ταλέντα για να κατανοήσουν από μόνοι τους για το πως πρέπει να οδηγιέται μια μηχανή. Εγώ πχ οδηγώ από τα 15 μου, αρχίζοντας με παπάκι πηγαίνοντάς το αέρα και στην πόλη μου δεν με έφτανε κανένας από τους τότε πιτσιρικάδες. Ήταν όμως παπάκι. Κάποια στιγμή στα 19 μου οδήγησα ένα YAMAHA RZ 250 δίχρονο και πύραυλος για την εποχή του, όπου χάθηκα. Χάθηκα όχι από τις επιδόσεις που ήταν αλλού για τα δεδομένα μου, αλλά στο ότι κόντεψα να φύγω στην 1η στροφή γιατί δεν μπορούσα να το στρίψω με τίποτε! Θεώρησα ότι ήταν δύσκολη μηχανή και έμεινα με αυτή την εντύπωση για πολλά χρόνια, μια που δεν είχα την ευκαιρία να οδηγήσω κάτι άλλο πλην από ένα CBR 1000 σε ευθεία. Να σημειώσω ότι επένδυα σε γνώσεις και όχι μόνο, στο αυτοκίνητα όλα αυτά τα χρόνια, που ήταν το πάθος που επέλεξα ανάμεσα σε αυτοκίνητο-μηχανή για διάφορους λόγους, λόγο έλλειψης χρημάτων για να έχω και τα δύο, αλλά και φόβου-γκρίνιας από το σπίτι.
Στα 28 μου πήρα ένα HONDA AX 250 το οποίο το πήγαινα όμορφα χωρίς να με προβληματίσει κάπου στο θέμα οδήγησης. Το πούλησα στους 8 μήνες γιατί δεν έκανε για ταξίδια που ήθελα και πήρα HONDA TRANSALP!! Κάπου εκεί λοιπόν τελείωσαν οι λίγες μοτοσυκλετιστικές γνώσεις που είχα και θυμήθηκα το YAMAHA RZ 250 με το οποίο δεν μπορούσα να στρίψω με τίποτε όσο και αν έβγαζα το σώμα μου έξω!! Απογοητεύτηκα! Ως εκ θαύματος και μη έχοντας κάποιον να μου πει την θεωρία για την οδήγηση μια μοτοσυκλέτας, έπεσε στα χέρια μου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ευτυχώς, ένα τεύχος του περιοδικού MOTO το οποίο έλεγε ότι ο μόνος τρόπος για να αλλάξει κατεύθυνση και να στρίψει μια μοτοσυκλέτα είναι το ανάποδο τιμόνι-Counter steering. Ώπα λέω!!! Αμέσως παίρνω την μηχανή και το υιοθέτησα ακαριαία χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Ξαφνικά η βαριά TRANSLAP έγινε ποδήλατο και απολαυστική! Επιτέλους μπορούσα να νιώσω ότι οδηγώ πραγματικά την μηχανή μου. Μέχρι εκεί όμως. Με το παπάκι και το ΑΧ δεν ξέρω πως έστριβα, αλλά Counter steering σίγουρα δεν εφάρμοζα, γιατί διαφορετικά δεν θα είχα θέμα με την TRΑNSALP.
Την TRANSALP την κράτησα 8,5 ευτυχισμένα χρόνια. Την πήγαινα πλέον σβέλτα και αυτή, αλλά κάποιες φορές ήρθα σε δύσκολη θέση σε κάποιες στροφές. Θεωρούσα ότι έφταιγαν άλλοι παράγοντες από αυτούς που έφταιγαν πραγματικά. Οι απορίες αυτές θα μου λυνόταν αρκετά χρόνια μετά.
Στην συνέχεια πήρα ένα καθαρό YAMAHA WRF 250, μεγάλο σχολείο και για μηχανές δρόμου κατά την άποψή μου. Ότι είχα μάθει (πολλά ήταν λάθος) τα είχα μάθει μόνος, μια που κανείς δεν μου είχε εξηγήσει την θεωρία, εκτός από μια φορά που τραυματίστηκα μετά από ένα άλμα γιατί καθόμουνα λάθος. Μετά τον τραυματισμό φυσικά μου είπαν ότι είχα λάθος τα πόδια στα πατητήρια.
Το 2012 πήρα την HAYABUSA και μπήκα πάλι σε ένα άλλο κόσμο. Ναι μεν μπορούσα να την στρίψω σχετικά, αλλά μέχρι εκεί. Έτσι λοιπόν πήρα την απόφαση να παρακολουθήσω μαθήματα με το CSS και να διαβάσω ότι μπορούσα να βρω, γιατί τα πράγματα πλέον είχαν σοβαρέψει πολύ. Έτσι λοιπόν μου λύθηκαν ΠΟΛΛΕΣ απορίες σχετικά με ανεξήγητα λάθη που έκανα και φυσικά βελτιώθηκα και βελτιώνομαι αργά αλλά σταθερά θα έλεγα σαν οδηγός, απολαμβάνοντας περισσότερο την μηχανή μου.
Αν λοιπόν επαναπαυόμουν στο στυλ μου και έλεγα έλα μωρέ τώρα, θα είχα μείνει στάσιμος, θα κινδύνευα περισσότερο, γιατί θα αντιμετώπιζα πιο δύσκολα περίεργες καταστάσεις στον δρόμο και στην τελική θα ευχαριστιόμουνα λιγότερο την μηχανή μου.
Πριν λίγους μήνες ένας φίλος πήρε ένα HONDA VFR 800. Από πιτσιρικάς οδηγούσε μηχανάκια. Δεν θα τον έλεγα μηχανόβιο, αλλά πάντα του άρεσαν και είχε επαφή μαζί τους. Τα τελευταία 3-4 χρόνια είχε μια HONDA AFRICA TWIN και έκανε πολλά ταξίδια με την παρέα του. Θεωρούσα ότι έχει κάποιο επίπεδο, μέχρι που πήγαμε βόλτα μαζί με το VFR. Απλά τραγικός, υστερώντας πάρα πολύ από εμένα που είμαι μέτριος, τόσο που με κούρασε πολύ στην βόλτα που κάναμε σε ορεινή διαδρομή. Βλέποντας αυτά προσπαθώ πλέον να του μεταδώσω ότι έχω μάθει, κάτι που το θέλει και ο ίδιος γιατί είδε την διαφορά. Ήδη από ότι λέει έχει βοηθηθεί πολύ και έχει κατανοήσει αρκετά για την οδήγηση της μοτοσυκλέτας.
Η άποψή μου είναι αυτό ακριβώς που είπε ο Πέτρος-krosfala, πως από τη στιγμή που υπάρχει έτοιμη η γνώση γιατί να κάτσω να σκάσω και να φάω τα χρόνια μου για να ανακαλύψω μόνος μου τα μυστικά της οδήγησης μιας μοτοσυκλέτας από τη στιγμή που δεν είμαι ταλέντο;;; Αν τα ανακαλύψω ποτέ φυσικά, χώρια που σε λίγο κλείνω τα 47 και ο χρόνος λιγοστεύει! Δεν λέει, γιατί είμαι και βιαστικός τύπος!!
krosfala Adv. gixxer
Όνομα: : ΠΕΤΡΟΣ Τόπος : ΣΑΛΟΝΙΚΑ Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 700 Αγωνιζόμενος : Ναι...με τη σκια μου Hμερομηνία εγγραφής : 04/09/2012
Φίλε topetwrx ακόμα και στο motogp που θέλει τεχνική στις στροφές (και όχι μόνο) δεν στρίβουν όλοι το ίδιο. Ο Ρόσσι δεν στρίβει όπως ο Μάρκιεζ αλλά είναι περισσότερο σταθερός στα lap του.
Με σεβασμό πάντα στην άποψή σου.
panosk8 Hero gixxer
Όνομα: : Πανος Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 2447 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2009
Θέμα: Απ: Trackday Tips Κυρ 19 Μαρ 2017, 17:31
Ας αφήσουμε το ποδήλατο γιατί το παράδειγμα δεν το καταλάβατε κ άλλο ήθελα να πω. δείτε πως οδηγαει ο μπουστας στις Σέρρες κ θα καταλάβετε πολλά. από το 4.10' που μπαίνει στην κ1 έχει βγάλει το σώμα του μερικά κλασματα πριν ακόμα κλείσει το γκάζι στην ευθεία κ μετά φρενάρει. Η βουτιά στην κ1 γίνεται: με το τιμόνι παίδες κ counter steering..όχι με τα πατάκια.. Bonus point 1: η μηχανή έχει πολύ γρήγορη γεωμετρία τη στιγμή εκείνη (οι μπουκάλες είναι κοντά στα στοπ) άρα στρίβει πολύ πιο εύκολα, bonus point 2: το σώμα είναι ήδη έξω κ το κέντρο βάρους είναι στην εσωτερική, οπότε η μηχανή έχει τη τάση να στριψει εκεί που έχεις βγάλει κωλο. Κ αυτός είναι κ ο δεύτερος τρόπος (ειναι back up. όχι τόσο άμεσος) για να στρίψεις. Ξανά στο βίντεο μετά το 4.10, μόλις ο μπουστας έχει καθαρίσει το απεξ της k1, ανοίγει αριστερά από τη φορά ενώ είναι ανάμεσα στη κ1/κ2. Όσο πλησιάζει το κερμπ της κ2 αν προσέξετε καλά, αυτό γίνεται πολύ σταδιακά , το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει τον κορμό του όλο και πιο έξω (με σταθερό γκάζι) κ αυτό από μόνο του στρίβει λίγο ακόμα τη μοτοσυκλέτα χωρίς επιπλέον κλιση. Στην κ2 είναι πολύ εύκολο να φας low side ειδικά αν έχεις μαζεμενη φορά κ μεγάλη κλίση κ κλείσεις το γκάζι, έχεις χάσει το μπροστά πριν το καταλάβεις. Να κλείσεις γκάζι δε μπορείς, να πλαγιασεις άλλο δε μπορείς, πας στο back up τη στιγμή εκείνη, πετάς το σώμα κάτω, το μοτορι σου λέει ευχαριστώ κ στρίβει λίγο ακόμα.
Αυτό που θέλω να πω είμαι ότι στα ss υπάρχουν μερικοί κανόνες. πατάς πάνω σ αυτούς, κ έπειτα ξέρεις ότι έισαι στο καλύτερο δυνατό για κοντρολαρεις το γλυστριμα, την αλλαγή κατεύθυνσης, το κέντρο βάρους την ισορροπία και και και.
Βέβαια τα σημερινά μηχανάκια είναι γενικά καλά στημένα κ τα λάστιχα είναι πολύ μπροστά σε προσφυση κ γεωμετρία , οπότε τυχόν οδηγικα λάθη (σε νορμάλ καταστάσεις παντα) όχι μονο τα συγχωρουν αλλά τα υπερκαλύπτουν στο 99% των περιπτώσεων.
krosfala Adv. gixxer
Όνομα: : ΠΕΤΡΟΣ Τόπος : ΣΑΛΟΝΙΚΑ Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 700 Αγωνιζόμενος : Ναι...με τη σκια μου Hμερομηνία εγγραφής : 04/09/2012
Όνομα: : Απόστολος Τόπος : Κοζάνη Ηλικία : 54 Αριθμός μηνυμάτων : 791 Αγωνιζόμενος : Στα όνειρά μου.... Hμερομηνία εγγραφής : 21/08/2012
Θέμα: Απ: Trackday Tips Κυρ 19 Μαρ 2017, 21:20
kotsosre έγραψε:
Φίλε topetwrx ακόμα και στο motogp που θέλει τεχνική στις στροφές (και όχι μόνο) δεν στρίβουν όλοι το ίδιο. Ο Ρόσσι δεν στρίβει όπως ο Μάρκιεζ αλλά είναι περισσότερο σταθερός στα lap του.
Με σεβασμό πάντα στην άποψή σου.
panosk8 έγραψε:
από το 4.10' που μπαίνει στην κ1 έχει βγάλει το σώμα του μερικά κλασματα πριν ακόμα κλείσει το γκάζι στην ευθεία κ μετά φρενάρει. Η βουτιά στην κ1 γίνεται: με το τιμόνι παίδες κ counter steering..όχι με τα πατάκια.. Bonus point 1: η μηχανή έχει πολύ γρήγορη γεωμετρία τη στιγμή εκείνη (οι μπουκάλες είναι κοντά στα στοπ) άρα στρίβει πολύ πιο εύκολα, bonus point 2: το σώμα είναι ήδη έξω κ το κέντρο βάρους είναι στην εσωτερική, οπότε η μηχανή έχει τη τάση να στριψει εκεί που έχεις βγάλει κωλο. Κ αυτός είναι κ ο δεύτερος τρόπος (ειναι back up. όχι τόσο άμεσος) για να στρίψεις. Ξανά στο βίντεο μετά το 4.10, μόλις ο μπουστας έχει καθαρίσει το απεξ της k1, ανοίγει αριστερά από τη φορά ενώ είναι ανάμεσα στη κ1/κ2. Όσο πλησιάζει το κερμπ της κ2 αν προσέξετε καλά, αυτό γίνεται πολύ σταδιακά , το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει τον κορμό του όλο και πιο έξω (με σταθερό γκάζι) κ αυτό από μόνο του στρίβει λίγο ακόμα τη μοτοσυκλέτα χωρίς επιπλέον κλιση. Στην κ2 είναι πολύ εύκολο να φας low side ειδικά αν έχεις μαζεμενη φορά κ μεγάλη κλίση κ κλείσεις το γκάζι, έχεις χάσει το μπροστά πριν το καταλάβεις. Να κλείσεις γκάζι δε μπορείς, να πλαγιασεις άλλο δε μπορείς, πας στο back up τη στιγμή εκείνη, πετάς το σώμα κάτω, το μοτορι σου λέει ευχαριστώ κ στρίβει λίγο ακόμα.
Αυτό που θέλω να πω είμαι ότι στα ss υπάρχουν μερικοί κανόνες. πατάς πάνω σ αυτούς, κ έπειτα ξέρεις ότι έισαι στο καλύτερο δυνατό για κοντρολαρεις το γλυστριμα, την αλλαγή κατεύθυνσης, το κέντρο βάρους την ισορροπία και και και. ]
Πάνο προφανώς ο καθένας έχει το στυλ του. Απλά τώρα που τα έγραψες αναλυτικά συμφωνούμε και μάλιστα πολύ!! Αυτό ακριβώς εννοούσα, ότι υπάρχουν βασικές αρχές οδήγησης που οφείλουμε να τις μάθουμε και από εκεί και μετά και ανάλογα με το ταλέντο που έχει ο καθένας να βάλει και τις προσωπικές του πινελιές!!
krosfala Adv. gixxer
Όνομα: : ΠΕΤΡΟΣ Τόπος : ΣΑΛΟΝΙΚΑ Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 700 Αγωνιζόμενος : Ναι...με τη σκια μου Hμερομηνία εγγραφής : 04/09/2012
Θέμα: Απ: Trackday Tips Παρ 13 Απρ 2018, 03:33
Μολις ειδα μια σειρα απο βιντεο του traxxion. Πολυ καλο!Τα πιο πολλα ειναι βασικα πραματα τα δινει ομως τοσο απλα που τα γουσταρα πολυ τα βιντεακια.
nasos-v Full gixxer
Όνομα: : Νασος Τόπος : Περιστερι-Αθηνα Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 6282 Αγωνιζόμενος :
Hμερομηνία εγγραφής : 13/12/2008
Θέμα: Απ: Trackday Tips Σαβ 14 Απρ 2018, 09:46
panosk8 έγραψε:
Ας αφήσουμε το ποδήλατο γιατί το παράδειγμα δεν το καταλάβατε κ άλλο ήθελα να πω. δείτε πως οδηγαει ο μπουστας στις Σέρρες κ θα καταλάβετε πολλά. από το 4.10' που μπαίνει στην κ1 έχει βγάλει το σώμα του μερικά κλασματα πριν ακόμα κλείσει το γκάζι στην ευθεία κ μετά φρενάρει. Η βουτιά στην κ1 γίνεται: με το τιμόνι παίδες κ counter steering..όχι με τα πατάκια.. Bonus point 1: η μηχανή έχει πολύ γρήγορη γεωμετρία τη στιγμή εκείνη (οι μπουκάλες είναι κοντά στα στοπ) άρα στρίβει πολύ πιο εύκολα, bonus point 2: το σώμα είναι ήδη έξω κ το κέντρο βάρους είναι στην εσωτερική, οπότε η μηχανή έχει τη τάση να στριψει εκεί που έχεις βγάλει κωλο. Κ αυτός είναι κ ο δεύτερος τρόπος (ειναι back up. όχι τόσο άμεσος) για να στρίψεις. Ξανά στο βίντεο μετά το 4.10, μόλις ο μπουστας έχει καθαρίσει το απεξ της k1, ανοίγει αριστερά από τη φορά ενώ είναι ανάμεσα στη κ1/κ2. Όσο πλησιάζει το κερμπ της κ2 αν προσέξετε καλά, αυτό γίνεται πολύ σταδιακά , το μόνο που κάνει είναι να ρίχνει τον κορμό του όλο και πιο έξω (με σταθερό γκάζι) κ αυτό από μόνο του στρίβει λίγο ακόμα τη μοτοσυκλέτα χωρίς επιπλέον κλιση. Στην κ2 είναι πολύ εύκολο να φας low side ειδικά αν έχεις μαζεμενη φορά κ μεγάλη κλίση κ κλείσεις το γκάζι, έχεις χάσει το μπροστά πριν το καταλάβεις. Να κλείσεις γκάζι δε μπορείς, να πλαγιασεις άλλο δε μπορείς, πας στο back up τη στιγμή εκείνη, πετάς το σώμα κάτω, το μοτορι σου λέει ευχαριστώ κ στρίβει λίγο ακόμα.
Αυτό που θέλω να πω είμαι ότι στα ss υπάρχουν μερικοί κανόνες. πατάς πάνω σ αυτούς, κ έπειτα ξέρεις ότι έισαι στο καλύτερο δυνατό για κοντρολαρεις το γλυστριμα, την αλλαγή κατεύθυνσης, το κέντρο βάρους την ισορροπία και και και.
Βέβαια τα σημερινά μηχανάκια είναι γενικά καλά στημένα κ τα λάστιχα είναι πολύ μπροστά σε προσφυση κ γεωμετρία , οπότε τυχόν οδηγικα λάθη (σε νορμάλ καταστάσεις παντα) όχι μονο τα συγχωρουν αλλά τα υπερκαλύπτουν στο 99% των περιπτώσεων.
+1000
Θα συμφωνήσω με τον πανο το μηχανάκι στρίβει ΜΟΝΟ με το τιμόνι και μαλιστα με ανάποδο. το ωθούμαι αριστερά και το μηχανάκι θα πέσει δεξιά και το αντίθετο. οταν αυτο τ κανεις συνηδειτα , εκει καταλαβαινεις ποσο γρηγορα μπορει να αλλαξει κατεύθυνση η μηχανή.
το σωμα ή τα πατακια βοηθανε στο να διορθωσουμε την γραμμη μας (οπως αναφερει ο πανος πιο πανω) οταν ειμαστε πολυ πλαγιασμενοι και δεν μπορουμε να χρεισημοποιησουμε το τιμονι γιατι θα χαθει η προσφηση στο μπροστινο ελαστικο.
Gixxerm@n Adv. gixxer
Όνομα: : Γιώργος Τόπος : ΞΑΝΘΗ Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 582 Hμερομηνία εγγραφής : 29/03/2009
Θέμα: Απ: Trackday Tips Τρι 21 Αυγ 2018, 11:06
Αν θες να κάνεις trail braking δεν θέλεις να δίνεις κλίση όσο πιο απότομα γίνεται (απότομο countersteering) , θα πρέπει να ανταλλάσεις braking points for lean points (οσο πλαγιάζεις, αφήνεις φρένο) ομαλά κι ανάλογα με την διάμετρο της στροφής. Σε στροφές που δεν θα χρησιμοποιήσεις φρένο, τότε countersteering όσο πιο δυνατά αντέχεις /μπορείς /σου επιτρέπει το μηχανάκι σου. Βάρος θα έχεις στο εσωτερικό μαρσπιέ στο μέσον της στροφής, αν θες να έχεις σωστή στάση σώματος χωρίς βάρος στα χέρια. Στην έξοδο, πιο σημαντικό είναι να σηκώσεις το μηχανάκι για να ανοίξεις γκάζι πάρα να προσπαθείς να βάλεις βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ