Οι δίχρονες μοτοσικλέτες των 250cc μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και από το 2011 αντικαθίστανται από τετράχρονες 600cc. Η νέα κατηγορία θα ονομάζεται Moto2 και θα είναι σαφώς πιο οικονομική με στόχο να προσεγγίσει κι' άλλους κατασκευαστές.
Ας δούμε κάποιους από τους βασικούς κανονισμούς που θα διέπουν την κατηγορία Moto2:
Η μέγιστη χωρητικότητα των τετράχρονων κινητήρων θα είναι 600cc.
Τα μοτέρ θα αποτελούνται το πολύ από τέσσερις κυλίνδρους. Δεν επιτρέπεται η χρήση οβάλ πιστονιών, υπερτροφοδότη και πνευματικών βαλβίδων.
Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των τετρακύλινδρων μοτέρ θα είναι 53 κιλά. Το μέγιστο όριο περιστροφής τους δεν θα ξεπερνάει τις 16.000 στροφές ανά λεπτό.
Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των τρικύλινδρων μοτέρ θα είναι 50 κιλά. Το μέγιστο όριο περιστροφής τους δεν θα ξεπερνάει τις 15.500 στροφές ανά λεπτό.
Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των δικύλινδρων μοτέρ θα είναι 47 κιλά. Το μέγιστο όριο περιστροφής τους δεν θα ξεπερνάει τις 15.000 στροφές ανά λεπτό.
Το όριο στροφών των κινητήρων θα ελέγχεται από την FIM μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων που θα βρίσκονται στις μοτοσικλέτες και θα τα παρέχει η ίδια η Ομοσπονδία.
Απαγορεύεται η χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων όπως για παράδειγμα το traction control.
Οι οργανωτές θα προμηθεύουν τις ομάδες με ενιαία ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα (ECU), το κόστος της οποίας δεν θα ξεπερνά τα 650 ευρώ.
Δεν υπάρχουν περιορισμοί στην εξέλιξη των πλαισίων, τα οποία θα πρέπει να είναι πρωτότυπα. Το πλαίσιο, το ψαλίδι, το ντεπόζιτο, η θέση οδήγησης και το κοστούμι δεν θα πρέπει να προέρχονται από μοτοσικλέτες παραγωγής.
Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος των τετρακύλινδρων μοτοσικλετών θα είναι 135 κιλά.
Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος των τρικύλινδρων μοτοσικλετών θα είναι 130 κιλά.
Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος των δικύλινδρων μοτοσικλετών θα είναι 125 κιλά.
Για λόγους κόστους δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση δισκόφρενων και τροχών από ανθρακονήματα.
Τα υλικά που θα χρησιμοποιούνται για την κατασκευή εξαρτημάτων των μοτοσικλετών θα είναι ελεγχόμενα έτσι ώστε το κόστος να μείνει σε χαμηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα: τα ελατήρια των βαλβίδων, οι εκκεντροφόροι, οι στροφαλοφόροι άξονες, οι μπιέλες, οι πύροι πιστονιών και τα δισκόφρενα θα είναι κατασκευασμένα από κράματα σιδήρου. Οι στροφαλοθάλαμοι, οι κυλινδροκεφαλές και τα πιστόνια πρέπει να είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου.
Κάθε αναβάτης θα έχει στη διάθεσή του μια μοτοσικλέτα για κάθε αγώνα και δύο κινητήρες.
Ένας κινητήρας (χωρίς την εξάτμιση, την ECU και το σώμα του γκαζιού) που χρησιμοποιήθηκε σε αγώνα μπορεί να τεθεί προς πώληση σε κάποια άλλη ομάδα στην τιμή των 20.000 ευρώ. Η αίτηση θα πρέπει να γίνεται μέσα σε διάστημα 60 λεπτών από την επίσημη λήξη του αγώνα της κατηγορίας Moto2. Οι ομάδες που θα αρνηθούν να πουλήσουν όταν υπάρχει έγκυρη αίτηση θα αποκλείονται.
ΠΗΓH:motograndprix.gr