Οι δύο αναβάτες της Fiat Yamaha μιλάνε για τη νέα M1 και όχι μόνο
Οι Valentino Rossi και Jorge Lorenzo μίλησαν για όλα στην επίσημη παρουσίαση της Fiat Yamaha. Οι δύο αναβάτες της ομάδας ρωτήθηκαν για τους στόχους τους το 2009, την οικονομική κρίση και τους αντιπάλους τους στη νέα σεζόν, ενώ αναφέρθηκαν και στη μεταξύ τους σχέση μέσα και έξω από την πίστα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ένας θα είναι σημαντικός αντίπαλος του άλλου στις 12 Απριλίου στο Κατάρ.
Valentino Rossi
Ερ: Πως πήγαν οι διακοπές σου; Τι έκανες την περίοδο της διακοπής;
Valentino Rossi: Οι διακοπές μου ήταν υπέροχες. Έχω πάθος με το snowboard και πήγα στα βουνά με φίλους μου, έκανα snowboard, πέρασα καλά και τώρα είμαι έτοιμος για δουλειά.
Ερ: Ποιες είναι οι αναμνήσεις σου από το 2008; Μετά από την υπέροχη νίκη σου έχεις κάποια ιδιαίτερη στιγμή που θυμάσαι το 2008;
VR: Είναι δύσκολο να επιλέξω μια στιγμή διότι, ευτυχώς, ήταν αρκετές σε μια υπέροχη σεζόν. Επέστρεψα στις νίκες, αλλά ο πιο συγκινητικός αγώνας ήταν στη Laguna Seca, διότι ήταν η πιο σημαντική νίκη της σεζόν.
Ερ: Είχες τη ευκαιρία να δοκιμάσεις το πρωτότυπο του 2009. Ποια είναι η γνώμη σου μέχρι στιγμής και πιστεύεις ότι η Yamaha έκανε καλή δουλειά;
VR: Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τη μοτοσικλέτα του 2009 λίγο στη Βαλένθια αλλά περισσότερο στη Jerez, όπου ήμουν γρήγορος. Η μοτοσικλέτα φάνηκε καλύτερη και ήμουν ταχύτερος από ότι με το 2008. Είμαι πολύ αισιόδοξος και όπως και να έχει είμαστε μόλις στο ξεκίνημα της δουλειά και τώρα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τους μήνες πριν τον Απρίλιο για να βελτιώσουμε τη M1 του 2009 περισσότερο.
Ερ: Τι βελτιώσεις ελπίζεις να έχει το νέο μοντέλο που θα δοκιμάσεις στη Sepang;
VR: Στη Sepang θα χρησιμοποιήσουμε τη νέα μοτοσικλέτα. Θα χρησιμοποιήσω δύο μοτοσικλέτες με τα εξαρτήματα που θα έχω στον αγώνα, έτσι θέλω γρήγορα να βρω καλή αίσθηση. Δουκλεύουμε πολύ στον κινητήρα και προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να βελτιώσουμε την επιτάχυνση και νομίζω ότι αυτή είναι η περιοχή που πρέπει να επικεντρωθούμε.
Ερ: Ο τοίχος μένει στο γκαράζ. Γιατί ήθελες να παραμείνει;
VR: Στην ομάδα μας υπάρχουν δύο ισχυροί αναβάτες και οι δύο θέλουν τη νίκη και το πρωτάθλημα. Βρήκαμε τον τρόπο να δουλεύουμε καλά το 2008 και θα συνεχίσουμε το 2009.
Ερ: Περιμένεις ο Jorge να είναι ένας από τους αντιπάλους σου για τον τίτλο φέτος;
VR: Ναι, πιστεύω ότι ο Lorenzo θα είναι ένας δυνατός αντίπαλος, διότι έχει εμπειρία μίας χρονιάς και φέτος επίσης υπάρχει ένα ελαστικό, έτσι θα αρχίσουμε με ίδιες πιθανότητες. Θα είναι δύσκολος αντίπαλος.
Ερ: Εκτός από αυτόν, ποιόν άλλο περιμένεις να παλέψουν μαζί σου μπροστά σου;
VR: Νομίζω ότι ο νούμερο ένα αντίπαλος μου θα είναι ο Stoner. Μετά ίσως ο Pedrosa να είναι γρήγορος και φυσικά ο Lorenzo.
Ερ: Τι έχεις να πεις για την κρίση στο MotoGP και την αποχώρηση της Kawasaki; Ανησυχείς για τον αριθμό των μοτοσικλετών στο grid;
VR: Ανήσυχο αρκετά για τον αριθμό των μοτοσικλετών στο MotoGP διότι υπήρχαν 19, οι οποίες ήδη δεν ήταν αρκετές. Ελπίζω η Kawasaki να παραμείνει διότι αλλιώς θα γίνουμε 17. Πρέπει να βρούμε τρόπο να βάλουμε περισσότερες μοτοσικλέτες στην πίστα.
Ερ: Τι πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει ώστε να αυξηθούν;
VR: Είναι δύσκολο να πω. Νομίζω ότι χρειαζόμαστε μια μοτοσικλέτα λιγότερο εξεζητημένη και πιο φτηνή.
Ερ: Μετά από δύο δοκιμές, ποια είναι η γνώμη σου για τη μονομάρκα ελαστικών; Πιστεύεις ότι θα βελτιωθούν οι αγώνες ή όχι;
VR: Είναι νωρίς να πούμε ακόμη, αλλά νομίζω ότι θα είναι καλύτερο το θέαμα διότι όλοι θα έχουν το ίδιο ελαστικό. Με τη μονομάρκα, καλώς ή κακώς στους τελευταίους γύρους η μοτοσικλέτα θα κουνάει περισσότερο και θα αναγκαστείς να πάς πιο σιγά. Αυτό ίσως να δώσει περισσότερες μάχες. Ελπίζω!
Ερ.: Τι άλλο πιστεύεις ότι πρέπει να γίνει ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί οι αγώνες; Αναφέρθηκες στην μείωση των οδηγικών βοηθημάτων, μπορείς να μιλήσεις περισσότερο για το τι πιστεύεις ότι θα μπορούσε να γίνει σε αυτόν τον τομέα;
VR: Τα τελευταία χρόνια είχαμε καλύτερους αγώνες, ιδιαίτερα από την άφιξη των μοτοσυκλετών 800 κ.ε., με πολύ πιο κοντινή οδήγηση και πιστεύω πως αυτό έχει να κάνει περισσότερο με την εξέλιξη των ελαστικών. Τώρα είμαστε πολύ πιο γρήγοροι στις στροφές με αποτέλεσμα να υπάρχει λιγότερος χρόνος διαθέσιμος για προσπέρασμα. Παρ’ όλ’ αυτά, η σημαντική εξέλιξη των ηλεκτρονικών έχει εξισορροπήσει την απόδοση των αναβατών και επομένως αυτό έχει οδηγήσει σε λιγότερες μάχες.
Ερ.: Όλοι ξέρουν ότι ζήτησες από την Yamaha να συμμετέχει σε έναν αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbikes, συγκεκριμένα εναντίον του Bayliss. Σε έχει πειράξει το ότι δεν θα συμβεί κάτι τέτοιο; Πιστεύεις ότι θα έχεις ακόμα την ευκαιρία να αγωνιστείς σε έναν αγώνα Superbikes;
VR: Ήταν μία διασκεδαστική ιδέα και θα ήμουν πολύ ευχαριστημένος. Θα ήθελα ακόμα να συμμετέχω σε έναν αγώνα Superbikes και να ανταγωνιστώ με τον Bayliss, γιατί είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής! Δυστυχώς είναι μία πολύ δύσκολη περίοδος και δεν είχα την ευκαιρία, αλλά ελπίζω πως στο μέλλον, ίσως τον επόμενο χρόνο, να το καταφέρουμε.
Ερ.: Τα πήγες πολύ καλά στο Ράλι Μεγάλη Βρετανίας. Αύξησε αυτό την θέληση σου να δοκιμάσεις να αγωνιστείς πάλι σε ράλι κάποια στιγμή στο μέλλον;
VR: Πάντα αγαπούσα τα ράλι, από τότε που ήμουν μικρός. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα πάθη μου και είναι πολύ όμορφο να αγωνίζομαι σε κάποιο όταν έχω τον χρόνο και την ευκαιρία. Πάντα το απολάμβανα πολύ και πιθανότατα, όταν έχω εγκαταλείψει τις μοτοσυκλέτες και έχω την ευκαιρία να βελτιωθώ έχοντας περισσότερο χρόνο, θα αγωνιστώ σε μερικά ακόμα. Αλλά αυτό δεν θα γίνει στο προσεχές μέλλον, γιατί θέλω να συνεχίζω να αγωνίζομαι με τη μοτοσυκλέτα για μερικά ακόμα χρόνια.
Ερ.: Είχες ακόμα μία ευκαιρία να δοκιμάσεις για την Ferrari. Πιστεύεις ότι βελτίωσες την απόδοση σου με το μονοθέσιο;
VR: H Formula 1... Το να κάνω δοκιμές για την Ferrari ξανά ήταν ένα υπέροχο συναίσθημα. Ήμουν πάντα οπαδός τω ν αγωνιστικών αυτοκινήτων, όχι μόνο των ράλι. Ήμουν γρήγορος άρα ήμουν ευτυχισμένος καθώς είμαι αρκετά ταχύς και στην Formula 1. Το 2006 αποφάσισα να παραμείνω στις μοτοσυκλέτες και, φυσικά, έχω ακόμα κάποιες αμφιβολίες, αλλά απλά και μόνο να μπεις στο κόκκινο μονοθέσιο και να δουλέψεις με τους ανθρώπους της Ferrari είναι φανταστικό.
Ερ.: Έχεις κάνει ποτέ σκέψεις για να αγωνιστείς στην Formula 1 στο μέλλον;
VR: Όπως είπες και προηγουμένως, είχα την ευκαιρία μου και αποφάσισα να μείνω στις μοτοσυκλέτες. Η επιλογή έχει γίνει και δεν πιστεύω πως υπάρχει πια πιθανότητα.
Ερ.: Είστε πολύ καλοί φίλοι με τον Marco Simoncelli. Ποιά είναι η γνώμη σου για τον τίτλο του στα 250 κ.ε. πέρσι. Πιστεύεις ότι είναι ξανά το φαβορί και για φέτος;
VR: Είμαστε καλοί φίλοι με τον Simoncelli. Είναι ένας εκπληκτικός άνθρωπος. Προπονούμαστε μαζί και πέρσι με εξέπληξε γιατί ήξερα ότι είχε μεγάλες προοπτικές αλλά δεν πίστευω ότι θα χριζόταν Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Είμαι χαρούμενος γι’ αυτόν, το άξιζε. Θα παραμείνει στα 250 κ.ε. και πιστεύω πως είναι το φαβορί για το 2009.
Ερ.: Πιστεύεις ότι ο Marco είναι μία καλή προοπτική για την Yamaha στο μέλλον;
VR: Πιστεύω πως ο Simoncelli θα έρθει στο MotoGP, γιατί είναι ένας πολύ γρήγορος και νέος αναβάτης. Στην Yamaha, παρ’ όλ’ αυτά, έχουμε ήδη τον Lorenzo και εμένα, οπότε πιστεύω πως θα αποτελέσει καλή προοπτική για τις υπόλοιπες ομάδες.
Ερ.: Θα συνεχίσεις να είσαι ο μάνατζερ του εαυτού σου και για το 2009; Έχεις σκεφτεί να συνεργαστείς με κάποιον νέο μάνατζερ;
VR: Είμαι πολύ ευχαριστημένος γι’ αυτό που αποφάσισα να κάνω και με την οργάνωση που έχω δεν έχω ανάγκη από έναν μάνατζερ, ενώ δεν σκέπτομαι να αποκτήσω κάποιον άλλον μάνατζερ για την ώρα.
Ερ.: Δεν απομένουν πολύ στόχοι στην καριέρα σου... Είσαι ήδη ο πιό επιτυχημένος αναβάτης στην ιστορία του αθλήματος. Έχεις πολλούς στόχους ακόμα; Θα ήθελες να φτάσεις το ρεκόρ του Agostini με 122 νίκες σε όλες τις κατηγορίες;
VR: Το ρεκόρ του Agostini είναι κάτι πολύ σημαντικό, φυσικά. Δεν βρίσκομαι πολύ μακριά, αλλά για να το σπάσω θα πρέπει να συνεχίσω να αγωνίζομαι και να μάχομαι για μερικά ακόμα χρόνια! Ο κύριος στόχος μου είναι να κατακτήσω μερικά ακόμα Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Αυτό είναι πιό σημαντικό από το να πιάσω τον Agostini. Προφανώς, αν τα καταφέρει τότε θα είναι εκπληκτικό!
Ερ.: Έχεις ακόμα το ίδιο κίνητρο όπως και πριν; Πως κρατάς ζωντανό το ενδιαφέρον και τη δίψα σου για επιτυχίες;
VR: Το να καβαλάς την μοτοσυκλέτα στην πίστα και να προσπαθείς να βρεις τρόπους να είσαι ταχύτερος, αλλά πάνω από όλα να δουλέυεις με την Yamaha και αυτή την ομάδα ανθρώπων πάντα με έκανε ευτυχισμένο και επομένως αποκτώ κίνητρο. Αγωνίζομαι για πολύ καιρό τώρα και κάθε χρόνο πρέπει να μείνω συγκεντρωμένος ώστε να βρω το κατάλληλο κίνητρο και να είμαι επιθετικός. Νιώθω σε φόρμα.
Ερ.: Τελικά, είπες ότι ο τίτλος του 2009 ήταν ο δυσκολότερος της καριέρας σου. Πιστεύεις ότι το 2009 θα είναι ευκολότερα ή δυσκολότερα;
VR: Το 2008 ήταν μία δύσκολη χρονιά γιατί έπρεπε να δώσω τα περισσότερα για να κερδίσω. Το 2009 θα είναι ακόμα πιο δύσκολο γιατί οι αντίπαλοι μου, οι οποίοι υπέφεραν το 2008, ετοιμάζουν την απάντηση τους και θα προσπαθήσουν να με κερδίσουν. Πιστεύω πως θα είναι ακόμα πιο δύσκολα από το 2008!