ΠΗΓΗ αδεσμευτος τυπος
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΚΟΛΙΑ
Σταματημένος ο «Γρηγόρης» σε περισσότερες από 40 διασταυρώσεις και δρόμους της πρωτεύουσας, εξαιτίας της εμπλοκής με τη Siemens για τη συντήρηση των φαναριών, που δεν αναμένεται να ξεπεραστεί σε λιγότερο από ένα μήνα κι έτσι το υπουργείο Υποδομών προχώρησε εκτάκτως σύμφωνα με πληροφορίες σε ανάθεση έργου προκειμένου να περιοριστεί το πρόβλήμα μέχρι το Σαββατοκύριακο.
Το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Τροχαίας μετρούσε χθες βράδυ 23 φωτεινούς σηματοδότες εκτός λειτουργίας σε κεντρικές λεωφόρους της πρωτεύουσας και περίπου άλλους 15 σε διάφορες γειτονιές της Αθήνας.
Σε δηλώσεις του στο ράδιο ΒΗΜΑ 99,5 ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης είπε ότι ο νέος διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί μέσα στον επόμενο μήνα.
«Δεν μπορούμε να κάνουμε αναθέσεις. Έχουμε προχωρήσει σε διαγωνισμό, προσπαθώντας να υιοθετήσουμε κανόνες υγιούς ανταγωνισμού» τόνισε ο υφυπουργός, σημειώνοντας ότι στο εξής θα διαχωρίζονται οι διαγωνισμοί για συντήρηση και την επέκταση του δικτύου των φωτεινών σηματοδοτών.
Το πρόβλήμα είναι ότι τον Ιούνιο έληξε η σύμβαση που είχε το δημόσιο για τη συντήρηση των φαναριών με τη Siemens. Η γερμανική εταιρεία είναι η μόνη που έχει απομείνει στο νέο διαγωνισμό, αλλά ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας δεν υπογράφει τη σύμβαση χωρίς πολιτική έγκριση.
«ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ»: Για την αντιμετώπιση του προβλήματος το υπουργείο Υποδομών υπέγραψε ανάθεση του έργου συντήρησης ύψους 1,7 εκατομμυρίου ευρώ μέχρι να ολοκληρωθεί ο κανονικός διαγωνισμός, ενώ τα συνεργεία του υπουργείου άρχισαν χθες να καταγράφουν τις βλάβες.
Πρακτικά, τα φανάρια μπορεί να έχουν βλάβες δύο ειδών: Συμβατικές, όπως καλωδιώσεις και σβησμένες λυχνίες ή εξειδικευμένες όπως οι ρυθμιστές (controllers) που είναι τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα που προμηθεύει η Siemens.
Έτσι, οι συμβατικές βλάβες θα επιδιορθωθούν από άλλη εταιρεία με την οποία έχει ήδη σύμβαση το Δημόσιο, ενώ στις εξειδικευμένες είτε θα εξαντληθούν τα αποθέματα ανταλλακτικών που υπάρχουν είτε θα αφαιρεθούν εξαρτήματα από φανάρια σε απομακρυσμένα σημεία για να τοποθετηθούν σε σηματοδότες των μεγάλων διασταυρώσεων όπως στη Μεσογείων στο Νομισματοκοπείο και στη Βασιλίσσης Όλγας στο Καλλιμάρμαρο. Επιπλέον, οι τροχονόμοι θα συνεχίσουν τις διπλοβάριδες για να καλύπτουν τα κενά.
Ο κίνδυνος που ελλοχεύει είναι να τελειώσουν τα ανταλλακτικά μέσα στο επόμενο δεκαήμερο και γι’ αυτό ο κ. Ρέππας πρόκειται να θέσει το ζήτημα στο Υπουργικό Συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου να μη βρεθούν η κυβέρνηση και οι πολίτες, κυριολεκτικά, μπροστά σε αδιέξοδο.