ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕΤέλος τα λόγια. Ώρα για δουλειά. Άντε να δούμε λοιπόν.
Πρόταση Σ.Μ.Α.Λ για τη χάραξη πίστας στη Λάρισα.
ΠΡΟΣ: ΔΗΜΟ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ
ΑΠΟ: CIRCUIT LARISSA
ΘΕΜΑ: «Πρόταση παραχώρησης χώρου για την δημιουργία Πάρκου χερσαίου και
εναέριου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού σε περιοχή της πόλης μας»
Ο Σύλλογος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Λάρισας (Σ.Μ.Α.Λ.) και μια ομάδα επενδυτών από την Λάρισα, έχοντας αισθανθεί την ανάγκη την ύπαρξη ενός χώρου στην πόλη μας που θα αποτελέσει τον πυρήνα δραστηριοτήτων σχετικές με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους πνευματικές και υλικές για την δημιουργία ενός χώρου που θα αποτελείται από:
αυτοκινητοδρόμιο ικανού μεγέθους για την φιλοξενία ποικίλων δραστηριοτήτων ακόμη και αγώνων.
χωμάτινη κυκλική διαδρομή
πίστα για μικρά οχήματα τύπου καρτ.
διάδρομο ικανού μεγέθους για μικρά εκπαιδευτικά αεροπλάνα
διάδρομο για αερομοντέλα
τους απαιτούμενους χώρους για την φιλοξενία θεατών όπως πάρκινγκ, αναψυκτήρια, αποδυτήρια και χώρους υγιεινής.
Παρατηρώντας και μελετώντας την απεριόριστη θετική αντίδραση των ανθρώπων του αντίστοιχου χώρου αλλά και των απλών καθημερινών ανθρώπων, που η ιδέα ενός ασφαλούς χώρου για την ανάπτυξη τέτοιου είδους δραστηριοτήτων, οι παραπάνω σύλλογοι ήρθαν σε επαφή με επενδυτές σοβαρούς επιχειρηματίες της Λάρισας και κατόπιν μελετών σε όλα τα επίπεδα ανάλυσης έχουν έτοιμη την πρόταση:
Της κατασκευής και λειτουργίας του Πάρκου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στην Λάρισα.
Λαμβάνοντας υπόψη την αμέριστη υποστήριξη και πραγματικά αρωγού σε όλη την κίνηση αυτή, του Δήμου Λαρισαίων με πρωτεργάτη τον Κο Δήμαρχο Κωνσταντίνο Τζανακούλη, προτείνουμε ότι :
Ο πλέον κατάλληλος χώρος για την επίτευξη αυτού του εγχειρήματος είναι η δημοτική έκταση 420 στρεμμάτων περίπου στην θέση « Τερψιθέα Λάρισας»
Ο συγκεκριμένος χώρος ιδιοκτησία του Δήμου Λαρισαίων καλύπτει τις περισσότερες προϋποθέσεις που υπάρχουν για την κατασκευή και λειτουργία τέτοιου πάρκου όπως:
εμβαδό χώρου > 400 στρέμματα
μέγιστο μήκος ευθείας > 600 μέτρα
μικρές υψομετρικές διαφορές
απόσταση από κατοικημένη περιοχή από νοσοκομεία και κλινικές και από χώρους σχολείων.
σχετικά μικρή απόσταση από την εθνική οδό Λάρισας – Τρικάλων
Οι επιπλέον λόγοι που καθιστούν τη συγκεκριμένη θέση σαν ιδανική είναι:
ότι αυτή την στιγμή ένα μέρος της έκτασης περίπου 2 στρέμματα χρησιμοποιείται από την Αερολέσχη Λάρισας και είναι επίσημος διάδρομος προσγείωσης με την σχετική αδειοδότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σε αυτό το χώρο πραγματοποιούνται απογειώσεις και προσγειώσεις μικρών επιβατικών αεροπλάνων για τις ανάγκες εκπαίδευσης υποψήφιων ερασιτεχνών πιλότων. Ο χώρος παραχωρήθηκε στην Λέσχη από τον Δήμο Λαρισαίων
χρησιμοποιείται από τους Αερομοντελιστές για την εκπαίδευση αλλά και την διοργάνωσης αγώνων επίδειξης και δεξιότητας με αερομοντέλα, περίπου ένα στρέμμα.
Η προτεινόμενη χρήση από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που ισχύει είναι αθλητικός χώρος. Όπως προβλέπεται από την αντίστοιχη νομοθεσία σε τέτοιους χώρους η Δόμηση δεν υπερβαίνει το 1 % της επιφάνειας για την κατασκευή των χώρων αποδυτηρίων και λουτρών για τους θεατές και για τους αθλητές. Η νόμιμη δόμηση είναι αρκετή για την συγκεκριμένη χρήση που επιθυμούμαι.
Η έκταση πέρα από τα όρια των διαδρόμων, είναι πραγματικά αναξιοποίητη και κάποιο μέρος αυτής έχει γίνει αντικείμενο καταπάτησης λόγω της μη οριοθέτησης της με κάποιο είδους φράκτη. Μάλιστα έχει μετατραπεί σε παράνομο χώρο εναπόθεσης σκουπιδιών και οικοδομικών υλικών, κάτι που καθιστά επείγουσα την αξιοποίηση της έκτασης. Εκτός από την ανάδειξη της ομορφιάς του χώρου θα υπάρξει και ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής με την φιλοξενία αγώνων, επιδείξεων, εκπαιδεύσεων και την καθημερινή επίσκεψη θεατών, αγωνιζόμενων, ενασχολούμενων Η νέα διάταξη για το σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών που απαιτεί εκπαίδευση σε πίστα προδιαγραφών. Καθώς και την επανεκπαίδευση και αξιολόγηση των οδηγών στα σώματα Ασφαλείας (Αστυνομία – Πυροσβεστική κ.λπ.) Η Λάρισα δεν διαθέτει αντίστοιχη.
Η Λάρισα λόγω της σημαντικής γεωγραφικής θέσης στο κέντρο της Ελλάδος και λόγω της μεγάλης ζήτησης για τέτοιου είδους χώρους είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει το πόλο έλξης για επίσκεψη της από όλη την Ελλάδα και ίσως από το εξωτερικό.
Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω ζητάμε από την Δήμο Λαρισαίων την παραχώρηση της συγκεκριμένης έκτασης για τρεις δεκαετίες.
Προτιθέμεθα να προχωρήσουμε στην άμεση υλοποίηση του στόχου μας που είναι η λειτουργία του χώρου σαν Αθλητικό Πάρκο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Οι προμελέτες που έγιναν από τις Λέσχες και από τους επενδυτές κατέληξαν ότι για να λειτουργήσει το πάρκο θα γίνουν πρωταρχικά οι εξής κατασκευές στα 400 στρέμματα της έκτασης
Καθαρισμός του χώρου από εξωγενή υλικά στοιχεία.
Διαμόρφωση των υψομετρικών κλίσεων για την λειτουργία αλλά και για την θέαση των δραστηριοτήτων.
Περίφραξη χώρου.
Οριοθέτηση χώρου θεατών και χώρου Πάρκινγκ με τις αντίστοιχες διαμορφώσεις οδεύσεων και κατασκευές για την ασφάλεια των πεζών όπως μεταλλικές μπάρες κ.λ.π..
Ηλεκτρολογικές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις
Ηλεκτροφωτισμός.
Κατασκευή κλειστών υπόγειων καναλιών και αποστραγγιστικών έργων για την απομάκρυνση των όμβριων υδάτων
Χώρους αναψυκτηρίων και εξυπηρέτησης των θεατών λουτρά , αποδυτήρια κ.λ.π..
Χώρους αναψυκτηρίων και εξυπηρέτησης των αγωνιζομένων λουτρά , αποδυτήρια κ.λ.π..
Δημιουργία των κατάλληλων βάσεων και υποδομών για την συναρμολόγηση λυόμενων μεταλλικών κατασκευών όταν απαιτείται από το είδος των αθλητικών δραστηριοτήτων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Ασφαλτόστρωση έκτασης 40 στρεμμάτων περίπου για τις ανάγκες των αθλημάτων που θα περιλαμβάνει κλειστή όδευση κινούμενων οχημάτων και ταυτόχρονα μέρος αυτής για τον διάδρομο της λέσχης των αεραθλητών. Κατασκευή όλων των πρόσθετων χαρακτηριστικών ασφάλειας αγωνιζομένων και θεατών που απαιτείται από τις αρμόδιες αρχές για την αδειοδότηση εκτέλεσης των παραπάνω αθλημάτων. Τέτοιες είναι έξοδοι διαφυγής με αμμοπαγίδες, σταθερά στοιχειά από εύκαμπτα υλικά για την απορρόφηση των δυνάμεων και της ταχύτητας κ.λ.π. .
Κατασκευή μόνιμου στεγασμένου χώρου αποθήκης .
Φύτευση 50 στρεμμάτων περίπου με χόρτο ειδικού τύπου για την προστασία των χωμάτων από την διάβρωση και όσων δένδρων και θάμνων απαιτείται με στόχο την καλαισθησία την αλλά και την πρακτικότητα που τα δένδρα και οι θάμνοι προσφέρουν.
Όλες οι παραπάνω εργασίες θα αποπερατωθούν σε διάστημα 26 μηνών από την μέρα της παραχώρησης του χώρου ως πάρκο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και θα περιλαμβάνει όλες τις προαναφερόμενες κατασκευές και επεμβάσεις.
Τα πιο πάνω περιγραφόμενα αποτελούν τις βασικές και πρωταρχικές παρεμβάσεις για την κάλυψη της νομοθεσίας αλλά και των αναγκών λειτουργίας
Το έργο θα ολοκληρωθεί από την οικονομική επένδυση Λαρισαίων επενδυτών που μετέχουν στην εταιρεία που θα έχει και την κυριότητα και την λειτουργία του πάρκου.
Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση του Δήμου Λαρισαίων σε ότι αφορά την αιτούμενη παραχώρηση της έκτασης καθώς επίσης και άλλης, η οποία να πληρεί τις παραπάνω προδιαγραφές και προϋποθέσεις.
Δραστηριότητες που θα φιλοξενήσει ο χώρος
Στο συγκεκριμένο χώρο μπορούν να διοργανωθούν ποικίλες δραστηριότητες που θα καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα όπως
Σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης.
Σεμινάρια οδικής ασφάλειας
Ομαδική ή ατομική εκπαίδευση στην ασφαλή οδήγηση οχημάτων σε ιδιώτες οδηγούς και επαγγελματίες
Εκπαίδευση και προπόνηση σε οδηγούς αγώνων
Εκπαίδευση σε υποψήφιους ερασιτέχνες πιλότους μέλη της αερολέσχης
Εκπαίδευση συντήρησης στα μέλη της αερολέσχης
Εκπαίδευση νέων αλλά και έμπειρων οδηγών.
Παρουσιάσεις και εκθέσεις νέων μοντέλων
Test Drive για τις εταιρείες που εμπορεύονται αυτοκίνητα ή δίκυκλα.
Εκπαίδευση των αερομοντελιστών
Εκπαίδευση και αξιολόγηση οδηγών στα σώματα ασφαλείας.
Εκπαίδευση και αξιολόγηση υποψήφιων οδηγών σύμφωνα με την νέα διάταξη του συστήματος έκδοσης διπλώματος οδήγησης που προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ψυχαγωγία, εκθέσεις, events.
Τοπικοί Αγώνες αυτοκίνητων ταχύτητας και αντοχής.
Πανελλήνιοι Αγώνες αυτοκίνητων ταχύτητας και αντοχής
Τοπικοί Αγώνες μοτοσικλετών ταχύτητας και αντοχής.
Πανελλήνιοι Αγώνες μοτοσικλετών ταχύτητας και αντοχής
Αγώνες κλασικών αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών.
Επιδείξεις αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών
Βαλκανικοί αγώνες ταχύτητας ή αντοχής
Ευρωπαϊκοί αγώνες.
Παροχή του χώρου για δοκιμές έρευνας και εξέλιξης στα Ελληνικά Πανεπιστημιακά κέντρα Έρευνας.
Οφέλη από την κατασκευή και λειτουργία του πάρκου
- Για την περιοχή
Προστασία και αναβάθμιση της περιοχής, καθώς το πάρκο θα είναι περιφραγμένο και θα έχει μόνιμο προσωπικό συντήρησης και φύλαξης.
- Για την πόλη
Αύξηση του τουρισμού και δημιουργία ενός νέου είδους τουριστών, αυτό των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο κοινό με οικονομική επιφάνεια πάνω του μέσου όρου που θα επισκέπτεται την πόλη μας για μερικές μέρες και θα συνδυάζει την οδήγηση στην πίστα με άλλες δραστηριότητες όπως (φαγητό, βραδινή έξοδος, ψώνια, περιηγήσεις στα αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής).
Οι δραστηριότητες αυτές έχουν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Άλλο ένα σημαντικό όφελος για τη Λάρισας είναι ότι πλέον η πόλη αποκτά άλλο ένα στοιχείο που ολοκληρώνει την ταυτότητά της ως μία σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη, αφού θα διαθέτει και αυτοκινητοδρόμιο.
- Για τους επισκέπτες
Επισκέπτονται ένα όμορφο και ασφαλές περιβάλλον αναψυχής και μπορούν να παρακολουθήσουν τις διάφορες δραστηριότητες, να συμμετάσχουν σε αυτές, να οδηγήσουν τα οχήματά τους και να κάνουν μαθήματα ασφαλούς οδήγησης.
- Για τα σωματεία, λέσχες, φορείς και εταιρίες
Το πάρκο μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι το μοναδικό μέρος που μπορεί να φιλοξενήσει σωματεία, λέσχες, Πανεπιστήμια, εταιρείες και διάφορους άλλους φορείς (π.χ. Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ, κλπ). Ο κάθε φορέας μπορεί να το χρησιμοποιήσει για εκπαίδευση, άθληση, ψυχαγωγία, διάφορες μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Ακόμη οι εταιρίες μπορούν να πραγματοποιήσουν παρουσιάσεις νέων μοντέλων, εκθέσεις και διάφορες εκδηλώσεις (συναυλίες, τριήμερα οδήγησης, κλπ).
Πιστεύουμε ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την πόλη της Λάρισας να αποκτήσει ένα έργο που θα συμπληρώσει την ταυτότητά της και θα την ξεχωρίσει Πανελλαδικά από τις υπόλοιπες πόλεις.
Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 29 Νοέμβριος 2010 19:41)