Κεραυνοί Ezpeleta
Ο Carmelo Ezpeleta ζητάει εδώ και τώρα αλλαγή στο MotoGP
Ο Carmelo Ezpeleta συνέχισε την επιθετική του πολιτική απέναντι στους κατασκευαστές. Σε συνέντευξή του στο ιταλικό Motosprint ήταν επικριτικός για μια ακόμα φορά προς την κατάσταση που έχει δημιουργεί με τους κατασκευαστές και το κόστος που απαιτείται να αγωνιστεί κάποιος στο MotoGP πλέον. Ο CEO της Dorna τόνισε πως αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί πλέον και η στροφή του θεσμού προς τις CRT είναι μονόδρομος.
Ο Ezpeleta δεν είναι καθόλου ικανοποιημένος με τη μορφή του MotoGP και θέλει άμεσα αλλαγή. «Δεν μου αρέσει ο τρόπος που λειτουργούμε. Δεν μου αρέσει το MotoGP τώρα. Έχουμε ένα πρωτάθλημα όπου οι Honda πάνε γρήγορα, κάποιοι άλλοι λίγο πιο αργά και άλλοι χειρότερα. Έχουμε λίγες μάχες, έτσι το θέαμα δεν είναι ικανοποιητικό. Δεν είναι απλά τεχνολογική πρόκληση, είναι επίσης άθλημα και θέαμα. Δεν μου αρέσει η κατάσταση, έτσι δεν θα συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο για πολύ ακόμα».
Τα χρήματα που απαιτούν οι κατασκευαστές για μια μοτοσικλέτα είναι αστρονομικά. «Είναι ξεκάθαρο μέχρι στιγμής ότι με τον τρόπο που κατασκευάζονται οι μοτοσικλέτες δεν λειτουργεί. Δεν ταιριάζει στην παγκόσμια οικονομική κατάσταση πλέον. Αν συνεχίσουμε έτσι, με τις ομάδες να μην έχουν χρήματα να νοικιάσουν μοτοσικλέτες, το 2013 θα έχουμε μόνο 2 Honda στο grid. Το άθλημα δεν υποτίθεται ότι είναι έτσι. Αποφάσισα ότι δεν θα το στηρίξω πλέον, από οικονομικής άποψης αν κάποια ομάδα θέλει να νοικιάσει MotoGP μοτοσικλέτα. Η Dorna θα βοηθήσει μόνο ομάδες που χρησιμοποιούν CRT μοτοσικλέτες. Αν φτάσουμε στην κατάσταση να έχουμε από 3 κατασκευαστές 6 μοτοσικλέτες, θα συνεχίσουμε να τις στηρίζουμε και θα βοηθάμε οικονομικά μόνο τις CRT ομάδες. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε τις υπόλοιπες 16 μοτοσικλέτες που χρειαζόμαστε».
Η στήριξη στις CRT μοτοσικλέτες από εδώ και στο εξής θα είναι μεγάλη. «Είναι παράδοξο πως η Moto2, μια κατακριτέα παλαιότερα κατηγορία, προσφέρει περισσότερο θέαμα αυτήν τη στιγμή, παρότι οι αναβάτες είναι χαμηλότερου επιπέδου σε σχέση με το MotoGP. Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε αναβάτες MotoGP οι οποίοι να μην μπορούν να κάνουν κάτι διότι δεν έχουν τα κατάλληλα τεχνικά μέσα, διότι για να αγωνιστείς χρειάζεσαι 5 εκατομμύρια... Φτάσαμε στο σημείο όπου οι ιδιωτικές ομάδες δεν μπορούν να έχουν μοτοσικλέτες MotoGP πλέον: δείτε τον Aspar και άλλους. Είναι γελοίο που ένας αναβάτης όπως ο Bradl χρειάζεται 4 εκατομμύρια για να αγωνιστεί στο MotoGP. Γιατί να χρειάζεσαι τόσο μεγάλο ποσό; Πως μπορούμε να συνεχίσουμε όταν οι κατασκευαστές ζητούν 4 εκατομμύρια για να νοικιάσουν μια μοτοσικλέτα, να χρησιμοποιήσουν μια μοτοσικλέτα που δεν τους ανήκει; Αρκετά νομίζω, αυτή η ιστορία πρέπει να τελειώσει και γρήγορα. Αυτή η εποχή τελείωσε. Οι κατασκευαστές μπορούν να πουν και να κάνουν ότι θέλουν, αλλά αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν υπάρχουν λεφτά για ξόδεμα. Δεν μπορούμε να μείνουμε θεατές πλέον, πρέπει να δράσουμε».
Ένα πρωτάθλημα σαν το MotoGP χωρίς πρωτότυπα φυσικά δεν θα έχει το ίδιο κύρος όπως τώρα, ωστόσο είναι αλήθεια πως στην παρούσα φάση πρέπει να γίνει κάτι διότι το πρωτάθλημα έχει χάσει την αίγλη του. Αν αυτό είναι οι CRT τότε θα πρέπει να δοθεί χρόνος στο καινούριο project για να δούμε πως θα προσαρμοστεί στο περιβάλλον των Grand Prix.
Πηγη:
http://www.msfree.gr/ms.php?id=24995