Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Greek GSX-R forum
Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Αριθμός μηνυμάτων : 1084 Hμερομηνία εγγραφής : 27/09/2010
Θέμα: MIG Vs TIG αλουμινιου Παρ 12 Οκτ 2012, 00:44
ανογω αυτο το θεμα για να ειναι μαζεμενα καποια αρθρα, ιδεες και εμπειριες η κολληση αλουμινιου ειναι κατι που βρισκεται στο πισω μερος του μυαλου καποιων απο δω μεσα
η αγορα ειναι γεματη ηλεκτροκολλησεις tig αλουμινιου, με τεραστιες δυνατοτητες αλλα και με τεραστιες διαφορες, τις οποιες λογω απειριας δεν μπορω να "ζυγισω".
αλλα και απο οικονομικης πλευρας, η ελληνικη αγορα εχει μεγαλη διαφορα απο το ιταλικο ebay (οι ιταλοι ειναι γνωστοι για τις ηλεκτροκολλησεις τους , ετσι μου ειπαν οσοι δεν θελαν να μου πουλησουν κινεζικη tig)
τελοσπαντων, ειναι ενα θεμα που οποιον ενδιαφερει, μπορουμε να το κουβεντιασουμε, μιας και μετα τις γιορτες, Μερκελ θελοντος, θα αγορασω μια ερασιτεχνικη ηλεκτροκολληση tig. το θεμα ειναι τι χαρακτηριστικα πρεπει να εχει μια σωστη, ερασιτεχνικη αλλα και ταυτοχρονα οικονομικη (οχι φτηνη).
mx5 Full gixxer
Αριθμός μηνυμάτων : 1084 Hμερομηνία εγγραφής : 27/09/2010
Θελεις και μπουκαλα αργκον φιλε μου. Δεν ειναι και φθηνες...+ 2 μπουκαλες αν θελεις να κολλας με συνοδεια σωστα σωληνες ωστε να τις ταπωνεις+ να μην εχεις 'σκατζοχειρο΄ μεσα στην σωληνα.
Παλεψε το παντως...ειναι ωραιο το Tig και οπως ολα τα κολληματα θελουν εξασκηση. Αυτογενης κανεις ευκολα σχετικα. Αν βαζεις και βεργα επισης θελει μαεστρια.
(δεν ειμαι συγκ/της)
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
ο σταυρος ειχε ανεβασει πιο παλια μερικε πληροφοριες για τις κολλησεις . ειχε ανεβασει και μερικες φωτος με διαφορετικες κολλησεις .... γενικα ειναι γνωστης στο θεμα ... αν θυμαμαι καλα ειναι η δουλεια του ...
nasos-v Full gixxer
Όνομα: : Νασος Τόπος : Περιστερι-Αθηνα Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 6282 Αγωνιζόμενος :
ο σταυρος ειχε ανεβασει πιο παλια μερικε πληροφοριες για τις κολλησεις . ειχε ανεβασει και μερικες φωτος με διαφορετικες κολλησεις .... γενικα ειναι γνωστης στο θεμα ... αν θυμαμαι καλα ειναι η δουλεια του ...
ναι , του σταυρου ειναι η δουλεια του
ωραιο θεμα και με ενδιαφερει!!
mx5 Full gixxer
Αριθμός μηνυμάτων : 1084 Hμερομηνία εγγραφής : 27/09/2010
ο σταυρος ειχε ανεβασει πιο παλια μερικε πληροφοριες για τις κολλησεις . ειχε ανεβασει και μερικες φωτος με διαφορετικες κολλησεις .... γενικα ειναι γνωστης στο θεμα ... αν θυμαμαι καλα ειναι η δουλεια του ...
δεν μπορω να βρω την αναρτηση του θεματος του σταυρου. μια βοηθεια παρακαλω
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
Παιδιά με τέτοιο τρόπο επισκευάζονται και οι ζάντες όταν κάνουν χείλος;Αν ναι τι γνώμη έχετε είναι αξιόπιστη μετά η ζάντα ή καλύτερα να αλλάξει στην πρώτη ευκαιρία;
mistiriodis_tsantakias Full gixxer
Όνομα: : Stefanos Τόπος : Athina Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 3236 Αγωνιζόμενος : SEX SEX K BMX Hμερομηνία εγγραφής : 29/10/2009
Παιδιά με τέτοιο τρόπο επισκευάζονται και οι ζάντες όταν κάνουν χείλος;Αν ναι τι γνώμη έχετε είναι αξιόπιστη μετά η ζάντα ή καλύτερα να αλλάξει στην πρώτη ευκαιρία;
το tig φιλε μου ειναι κολληση οταν στραβωσουν οι ζαντες δεν υπαρχει λογος να τις κολλησεις ... να τις ισιωσεις θελεις ... μετα το ισιωμα σε γενικες γραμμες εινα αξιοπιστες οι ζαντες ...
kouzinas Full gixxer
Όνομα: : Μάνος Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 1122 Αγωνιζόμενος : ...ΔΕΝ! Hμερομηνία εγγραφής : 30/05/2010
ο σταυρος ειχε ανεβασει πιο παλια μερικε πληροφοριες για τις κολλησεις . ειχε ανεβασει και μερικες φωτος με διαφορετικες κολλησεις .... γενικα ειναι γνωστης στο θεμα ... αν θυμαμαι καλα ειναι η δουλεια του ...
δεν μπορω να βρω την αναρτηση του θεματος του σταυρου. μια βοηθεια παρακαλω
Παιδιά με τέτοιο τρόπο επισκευάζονται και οι ζάντες όταν κάνουν χείλος;Αν ναι τι γνώμη έχετε είναι αξιόπιστη μετά η ζάντα ή καλύτερα να αλλάξει στην πρώτη ευκαιρία;
το tig φιλε μου ειναι κολληση οταν στραβωσουν οι ζαντες δεν υπαρχει λογος να τις κολλησεις ... να τις ισιωσεις θελεις ... μετα το ισιωμα σε γενικες γραμμες εινα αξιοπιστες οι ζαντες ...
Αν σπασει κομματι μικρο γινεται αναγομωση. Δηλαδη ριχνεις πασα και γεμισεις το κενο. Μετα τορνος και τα σχετικα. Αν σπασει κομματι μεγαλο και υπαρχει διαθεσιμο το προβαρεις αφου κανεις την απαιτουμενη φρεζα και το κολλας. Μετα παλι τορνος κτλπ για να γινει ομοιομορφο.
Σε καποιες πχ που τα στεφανια σπανε εντελως, εκει με τον τορνο τα ξυριζουν και εχουν ανταλλακτικα στεφανια
και είναι οι κορυφαίες μηχανές tig μπορούν να κάνουν μέχρι έκχυση κόλλησης από έξω προς τη μέσα πλευρά.... δηλαδή ενώ κολλάς από την έξω πλευρά η κόλληση δεν μένει μόνο εξωτερικά όπως εδώ
αλλά διεισδύει και στη έσω πλευρά...!!!
Aυτή τη μηχανή την έχει αυτός που πάω για κολλήσεις και έχω δει να κάνει τρελά πράγματα...γεμίσματα σε σπασμένα κομμάτια κάρτερ σε ελαιολεκάνες σε κεφαλές κλπ. !!! ραφές λέπι όπως στα βίντεο που βλέπουμε και απίστευτα πράγματα...
εάν ασχοληθείς λίγο πραγματικά χαζεύεις το τι και πως
Έχει επεξεργασθεί από τον/την nktr στις Δευ 29 Οκτ 2012, 13:13, 1 φορά
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
Άλεξ εγώ πάω στο Χρήστο Ράλλη Πέτρου 298 Νίκαια, Τ.Κ. 18453 Δήμος Νίκαιας - Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Νομός Αττικής Τηλ.: 2104935972
όπου τον έμαθα από το 1998 από τον φίλο μου Γιάννη Κοντιζά που έχει συνεργείο μοτό και συνεργάζεται χρόνια μαζί του μετά από ένα καλό γυρολόι στους διάφορους με συγκολλήσεις. Συνεργάζονται μαζί του, ναυτιλιακές εταιρείες, Mercedes, συνεργεία αυτοκινήτων, συνεργεία μοτοσυκλετών κλπ
τελικα σπυρο ενας γενικος εξοπλισμος (δλδ μιχανιμα + τα συμπραγκαλατου και εξοπλισμος προστασιας μασκα,γαντια κτλπ κτλπ) ποσο θα κοστισει ακτα μεσο ορο και τι χριαζομαστε ακριβος?
βασικα να πουμε τα εξης... μια μηχανη TIG -ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΜΙΝΙΟ-κειμενεται απο 700-800ευρω(κατωτερης ποιοτητας) εως 3-4000ευρω(καλης ποιοτητας) Παντα μιλαμε για μηχανηματα 220βολτ.Στις τριφασικες τα λεφτα ξεφευγουν παααρα πολυυυυυ. Απο εκει και περα θες μπουκαλα κανα 200αρικο θες πιεσομετρα... μασκα απο 15-20ευρω οι απλες κεφαλης εως και +100 οι αυτοματες. γαντια για τιγκ 10-20ευρω και φυσικα βεργες(συγκολλητικο υλικο). επισης λιγα κεραμικα ανταλλακτικα,ανταλλακτικα τσιμπιδας(διανομεις κτλ) και βεργες βολφραμιου(η μυτη που προεξεχει στην τσιμπιδα). Απο εκει και περα θελει να αφιερωσεις πολυ χρονο για εξασκηση.Ειδικα στο αλλουμινιο. Και παντα να φορατε(αν οχι ποδια που ειναι το καλυτερο-ενα τζιν πουκαμισο χοντρο, γιατι η συγκολληση με αυτη τη μεθοδο μπορει να μην ειναι ''εκρηκτικου'' χαρακτηρα, αλλα η ακτινοβολια ειναι αρκετη για να επιφερει σημαντικα εγκαυματα.
mx5 Full gixxer
Αριθμός μηνυμάτων : 1084 Hμερομηνία εγγραφής : 27/09/2010
"Η ηλεκτροκόλληση φαίνεται να είναι κάτι απλό αλλά στην πραγματικότητα απαιτεί δεξιότητα που αποκτιέται με πάρα πολλή εξάσκηση και πείρα. Ειδικά για κόλληση αλουμινίου σαν αρχάριος, ξέχνα το. (το αλουμίνιο τήκεται στους 660°C και το λεπτό στρώμα οξείδωσης που το καλύπτει στους 2000°C. Μόλις διαπεραστεί αυτό το στρώμα το υπόλοιπο υλικό λιώνει κατευθείαν και αντί να το κολλήσεις δημιουργείς παντού τρύπες.) Για αρχή καλό θα ήταν να εξασκηθείς σε (δομικό) χάλυβα με ρουτιλικά επικαλυμμένα ηλεκτρόδια, διαμετρο 2,5 χλ ή 3,25 χλ. (είναι μαρκαρισμένα ως εξής: E 35 0 RR 12 ή E 43 2 RR 6, θα προσέξεις να υπάρχει το RR κι όσο μεγαλύτερο το νούμερο πριν το RR τόσο καλύτερα αλλά δεν παίζει για την περίπτωσή σου και τόσο ρόλο). Όσο για τους χαρακτηρισμούς που ρώτησες tig και wig είναι το ίδιο (Tungsten/Wolfram inert gas αγγλικός -γερμανικός όρος) και σημαίνει στο ένα χέρι κρατάς την τσιμπίδα με ακίδα βολφραμιου που παράγει το ηλεκτρικό τόξο υπό την προστασία αδρανούς αερίου (που εκρέει από την τσιμπίδα) και στο άλλο χέρι το σύρμα που το λιώνεις πάνω στην κόλληση. Δύσκολο, απαιτει δεξιοτεχνία. Χρησημοποιείται συνήθως για αλουμίνιο και ανοξείδωτο χάλυβα. Το mig (metal inert gas) έχεις ένα πιστόλι από το οποίο βγαίνει το σύρμα ημιαυτόματα και παράγεται το ηλεκτρικό τόξο (που λιώνει το σύρμα) ενώ ταυτόχρονο εκρρέει και το αδρανές αέριο που προστατεύει το τόξο και το λιωμένο υλικό από οξείδωση. Ποιό εύκολο αλλά θέλει κι αυτό την εξάσκησή του. Πες μας αν θέλεις τι ακριβώς υλικά θέλεις να κολλήσεις, αλλά έχε υπόψη σου ότι θα χρειαστείς πολύ εξάσκηση και πειραματισμό. "
DC σημαίνει συνεχόμενο ρεύμα. Αυτό χρειάζεσαι για τον απλό χάλυβα (ο σίδηρος που εννοείς) που θέλεις να κολλήσεις, το εναλλασόμενο ρεύμα (AC) είναι για αλουμίνιο. Το μηχανάκι που είδα στο πρώτο λινκ είναι μια χαρά για τη δουλειά σου. Στην αριστερή τρύπα θα βάλεις το βύσμα από το καλώδιο της τσιμπίδας και στην τέρμα δεξιά το καλώδιο της γείωσης που θα πρέπει να το ενώσεις και με τη λαμαρίνα σου (για να γίνει κύκλωμα). Ο διακόπτης στο μέσο της συσκευής έχει 3 θέσεις. 2 για παλμικό ρεύμα και 1 για κανονικό συνεχές ρεύμα (εκεί θα τον βάλεις, δηλ. στην τελευταία θέση με την ίσια γραμμή). Ακριβως απόπάνω βρίσκεται ο ροοστάτης για τη ρύθμιση του ρεύματος. Για ηλεκτρόδιο 2,5 χλ θέλεις περίπου 100 με 120 Α. (Ο δεξής ροοστάτης δεν σε αφορά για ηλεκτρόδιο, υπόψη ότι με τη συσκευή μπορείς να κολλήσεις και tig=wig με το κατάλληλο καλώδιο που το συνδέεις στην΄2η τρύπα από αριστερά και με μπουκάλα αργκόν ή ήλιο ως αδρανές αέριο)
mx5 Full gixxer
Αριθμός μηνυμάτων : 1084 Hμερομηνία εγγραφής : 27/09/2010
"Η tig ειναι σαφεστατα καλυτερη και πολυ πιο ακριβη μηχανη.Η δε κολησεις ειναι πιο ομορφες οπτικα και εχεις πολυ μεγαλυτερο ρεπερτοριο κολησεων.Ειναι μανα, στις κολησεις στο αλουμινιο οχι οτι δεν τις κανει η mig αλλα πολυ πιο ομορφες οπτικα.Το μονο μειονεκτημα εκτος της τιμης ειναι οτι θελει πολυ περισσοτερη εξασκηση στις κολησεις που σε τελικη αναλυση το αποτελεσμα σε αποζημιωνει αλλα ειναι πιο αργη.Δηλαδη στον ιδιο χρονο θα κολησεις περισσοτερες λαμαρινες με mig παρα με tig.Τωρα και στα δυο ειδη mig-tig χρειαζεσαι το αναλογο αεριο πχ καθαρο αργο για αλουμινιο και μιγμα με διοξειδιο για υπολοιπα μεταλα.Η διαφορα ειναι οτι στην mig εχεις το αναλογο ειδους συρματος (για αλουμινιο ή σιδηρουχο) σαν το αντιστοιχο ηλεκτροδιο της ηλεκτροκολλησης, ενω στην tig εχεις ακιδα απο βολφραμιο που λειωνει τοπικα το μεταλο και μαζι με το ψεκασμο του αεριου χρησιμοποιεις τη βεργα του μεταλου σαν κολληση.Το παχος συγκολλησης των μεταλων υπαγορευει και τα αμπερ που απαιτουνται για την κολληση.Φυσικα λαμαρινες αυτοκινητου <0.8mm δεν απαιτουν παραπανω απο 40 αμπερ.Απλα σε παραπανω αμπερ θα κανεις τρυπαρες.Τα πολλα αμπερ απαιτουνται σε χοντρα μεταλα και αλουμινιο.πχ κυλινδροκεφαλη ηθελε σε tig 220 αμπερ!!!!Αυτο που θα πρεπει να δεις ειναι καθε μηχανη να εχει πολλες διαβαθμισεις αμπερ και μεγαλυτερο ευρος δηλαδη απο 20-160 αμπερ (με πολλες ενδιαμεσες διαβαθμισεις) . Τελος υπαρχει και συρμα για mig με ενσωματωμενο αεριο που αντικαθιστα τη χρηση μπουκαλας για αεριο και κολλαει τα παντα εκτος αλουμινιου και απιστευτα γερα, αφηνοντας καποιο ειδους υποληματος σαν το ηλεκτροδιο ηλεκτροκολλησης που ευκολα καθαριζεται με βουρτσα.Αυτο εχω εγω ,αλλα απο οσο ξερω δεν υπαρχει στην ελλαδα."
mx5 Full gixxer
Αριθμός μηνυμάτων : 1084 Hμερομηνία εγγραφής : 27/09/2010
mig-mag (metal active gas) η γνωστη μας σε ολους argon η οποια κανεις κολληση απευθειας βγαζωντας με ενα κουμπι ηλεκτροδιο απ το μασουρι, την χρησιμοποιουν ολα τα συνεργεια,και συνηθως το αεριο που χρησιμοποιειται ειναι αναλογα το μειγμα 75% αργο και 25% διοξειδιο του ανθρακα!
tig(tungsten inert gas) αυτη δουλευει με αεριο αργο και ηλιο με ηλεκτροδιο βολφραμιου, και το ηλεκτροδιο δεν χαλαει, ειναι σαν μια προκα, αλλα δινει το ηλεκτρικο τοξο και αυτο που κολλαει ειναι το συγκολλητικο υλικο δηλαδη μια ραβδο την οποια στην ουσια λιωνει
mx5 Full gixxer
Αριθμός μηνυμάτων : 1084 Hμερομηνία εγγραφής : 27/09/2010
Το αλουμίνιο θεωρείται ένα από τα ευκολότερα μέταλλα για συγκόλληση, μόνο που τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του απαιτούν διαφορετική πρακτική από όσα είναι γνωστά για τη συγκόλληση σιδήρου. Η ηλεκτρική αγωγιμότητα του αλουμινίου είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του χάλυβα, με αποτέλεσμα να απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς μηχανημάτων για την τυπική συγκόλληση αντιστάσεως. Η θερμική αγωγιμότητα του αλουμινίου είναι επίσης μεγαλύτερη εκείνης του χάλυβα, επομένως χρειάζεται περισσότερη θερμική ενέργεια για τη συγκόλληση. Είναι γνωστό ότι η ελεύθερη επιφάνεια του αλουμινίου καλύπτεται από ένα λεπτό στρώμα οξειδίου του αλουμινίου, που του παρέχει και παθητική προστασία οξείδωσης. Αυτό το στρώμα οξειδίου, πρέπει να αφαιρείται με βούρτσισμα, λίγο πρίν τη συγκόλληση του μετάλλου. Ο συντελεστής γραμμικής διαστολής του αλουμινίου είναι διπλάσιος εκείνου του χάλυβα, γεγονός που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Το λειωμένο αλουμίνιο μπορεί να απορροφήσει υδρογόνο, γεγονός που ίσως δημιουργήσει πόρους στην κόλληση. Η καλή προετοιμασία της επιφάνειας του μετάλλου (καθαρισμός από ενώσεις που μπορεί να εκλύουν υδρογόνο, π.χ. απολίπανση) προστατεύει την ποιότητα της κόλλησης.
Οι 2 βασικότερες μέθοδοι συγκόλλησης αλουμινίου είναι : • Μέθοδος TIG (Tungsten Inert Gas) • Μέθοδος MIG (Metal Inert Gas) Και οι 2 μέθοδοι, μπορούν να εφαρμοσθούν είτε χειροκίνητα, είτε με αυτόματες διατάξεις (ρομπότ). Με την ανάπτυξη αυτομάτων διατάξεων συγκολλήσεως, μπορούμε σήμερα να διαχειρισθούμε με συγκόλληση, πάχη αλουμινίου από 0,5 έως και πάνω από 75 χιλιοστά.
Μέθοδος TIG Το τόξο συγκόλλησης, προέρχεται από πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος και εφαρμόζεται μεταξύ του αλουμινίου για κόλληση και ενός ηλεκτροδίου από τουνγκστένιο. Εφόσον απαιτείται, χρησιμοποιείται και υλικό πλήρωσης (filler rod). Για συγκόλληση μικρών τεμαχίων, λειώνει το αλουμίνιο στην περιοχή της κόλλησης και χρησιμοποιείται σαν συνδετικό υλικό. Πρόσθετο υλικό προστασίας της κόλλησης από οξείδωση (όπως ο βόρακας στην τυπική συγκόλληση) δεν χρειάζεται γιατί όλη η κόλληση προστατεύεται από αδρανές αέριο. Η μέθοδος αυτή εφαρμόζεται συνήθως σε κολλήσεις όπου η πρόσβαση είναι εφικτή μόνο από τη μία πλευρά (κλειστά προφίλ, σωλήνες κλπ.)
Μέθοδος MIG Το τόξο συγκόλλησης προέρχεται από πηγή συνεχούς ρεύματος, ανεστραμμένης πολικότητας (με το ηλεκτρόδιο θετικό) και εφαρμόζεται μεταξύ του αλουμινίου και του μετάλλου πληρώσεως (filler metal). Το ηλεκτρόδιο-μέταλλο πληρώσεως, έχει μορφή τυλιγμένου σύρματος πού αυτόματα ξετυλίγεται, προωθείται και συντηρεί το τόξο. Και στη μέθοδο MIG, η κόλληση περιλούεται με αδρανές αέριο και προστατεύεται από οξείδωση. Οι μεγάλες αυτόματες μηχανές συγκόλλησης είναι τύπου MIG.