Η Επιτροπή GP ανακοίνωσε ένα νέο σύστημα ποινών για το πρωτάθλημα MotoGP το 2013. Το νέο σύστημα θα έχει χαρακτήρα βαθμολογίας την οποία οι Αγωνοδίκες θα ορίζουν για κάθε περίσταση σε κάθε αναβάτη. Όταν ένας αναβάτης φτάσει τους 4 βαθμούς θα είναι αναγκασμένος να εκκινήσει από την τελευταία θέση του grid. Όταν φτάσει τους 7 βαθμούς θα εκκινεί από το pit lane, ενώ όταν φτάσει τους 10 βαθμούς θα αποκλειστεί από τον επόμενο αγώνα. Ο Marc Marquez πρέπει να είναι πλέον πιο προσεκτικός.
Αλλαγές είχαμε επίσης στο 107% της πρόκρισης των αναβατών καθώς πλέον δεν θα μετράει το πρωινό ζέσταμα στη διαδικασία (νέο σύστημα κατατακτηρίων 2013), ενώ επιβεβαιώθηκε το «πάγωμα» των κινητήρων το 2014. Τέλος, θα εφαρμοστεί από το 2013 πιλοτικά και κανονικά το 2014 η ενημέρωση των αναβατών μέσω του οργάνου πληροφοριών πάνω στη μοτοσικλέτα τους. Κίτρινες σημαίες, ποινές διέλευσης και μαύρες σημαίες πλέον οι αναβάτες θα τις έχουν μπροστά στα μάτια τους.
Αθλητικοί Κανονισμοί
Έχουμε αναγνωρίσει πως πρέπει να λύσουμε το πρόβλημα των αναβατών που δέχονται ειδοποιήσεις ή ποινές για το ότι θέτουν σε κίνδυνο άλλους αναβάτες ή προσβάλουν τους κριτές ή τους υπεύθυνους. Για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα επικυρώσαμε ένα νέο σύστημα Βαθμών Ποινής. Ο Αγωνοδίκης μπορεί τιμωρήσει έναν αναβάτη με Βαθμούς Ποινής από το 1 μέχρι το 10. Αυτό μπορεί να είναι αντί ή επιπρόσθετα σε κάποια άλλη τιμωρία. Οι βαθμοί θα αθροίζονται στη διάρκεια της σεζόν και όταν φτάσει σε έναν συγκεκριμένο αριθμό θα υπάρχουν οι εξής ποινές:
- 4 Βαθμοί – Εκκίνηση του επόμενου αγώνα από το πίσω μέρος του grid
- 7 Βαθμοί – Εκκίνηση του αγώνα από το pit lane.
- 10 Βαθμοί – Αποκλεισμός από τον επόμενο αγώνα.
Μόλις φτάσει κάποιος αναβάτης τους 10 βαθμούς οι βαθμοί του μηδενίζονται. Οι Βαθμοί δεν μεταφέρονται στην επόμενη χρονιά.
Αρκετές αλλαγές στη διαδικασία εκκίνησης επικυρώθηκαν:
- Το άνοιγμα του pit lane θα συνοδεύεται από πράσινη σημαία, μαζί με το πράσινο φως.
- Δεν θα υπάρχει κόκκινη σημαία μπροστά από το grid στο τέλος του γύρου σχηματισμού.
- Οι κουβέρτες των ελαστικών θα πρέπει να αφαιρούνται άμεσα όταν σηκωθεί η πινακίδα του ενός λεπτού.
Η έγκριση της νέας διαδικασίας κατατακτηρίων στην κατηγορία MotoGP επίσης κάνει αναγκαίο να διευκρινιστούν τα κριτήρια για εκείνους που προκρίνονται στον αγώνα – τον κανονισμό των 107%. Για να είναι σε θέση ένας αναβάτης να πάρει μέρος στις κατατακτήριες θα πρέπει να πετύχει χρόνο καλύτερο του 107% από τον ταχύτερο αναβάτη στις 4 περιόδους ελεύθερων δοκιμών. Δεν είναι δυνατόν πλέον να προκριθείς για τον αγώνα βάση του χρόνου σου στο πρωινό ζέσταμα. Οι αναβάτες οι οποίοι είναι αντικαταστάτες για έναν τραυματισμένο αναβάτη και δεν έχουν πετύχει στις δοκιμές το 107% θα μπορούν να πάρουν μέρος στις πρώτες κατατακτήριες όπου πρέπει εκεί να πετύχουν έναν χρόνο πρόκρισης.
Αν οι αναβάτες δεν πάρουν μέρος στην ενημέρωση της FIM στον πρώτο αγώνα θα δεχτούν ποινή, αλλά δεν θα έχουν αυτόματα αποκλεισμό.
Η ευθύνη της τοποθέτησης των κόκκινων φώτων σε συνθήκες βροχής πλέον πηγαίνει στις ομάδες. Δεν θα υπάρχουν πινακίδες.
Δεν θα είναι απαραίτητο πλέον οι ομάδες να ειδοποιούνται για την ποινή διέλευσης του αναβάτη λόγω άκυρης εκκίνησης. Η ενημέρωση θα γίνεται στη γραμμή εκκίνησης του αναβάτη και θα υπάρχει πληροφόρηση στον πίνακα χρονομέτρησης.
Δεν υπάρχει πλέον ελάχιστο ποσό ποινής που μπορεί να δώσει ο Αγωνοδίκης. Το μέγιστο ποσό είναι 50.000€.
Τεχνικοί Κανονισμοί
Κατηγορία MotoGP
Άμεση εφαρμογή:
Οι τροχοί από ανθρακονήματα πλέον δεν επιτρέπονται. (Όπως ισχύει ήδη από τη Moto3 και τη Moto2).
Μια εξαίρεση που υπήρχε για τις CRT το 2012 στην χρησιμοποίηση διαφορετικού μεγέθους φρένων από τα 320mm δεν θα ισχύσει για το 2013.
Διαφορετική κατανομή ελαστικών θα εισαχθεί. Αρχικά, οι αναβάτες λάμβαναν ένα επιπλέον πίσω ελαστικό και ένα μαλακό εμπρός ελαστικό το 2012, πλέον δεν θα είναι διαθέσιμα. Σε αυτήν την περίπτωση, η εξαίρεση για τα διαφορετικά εμπρός ελαστικά σε συγκεκριμένες πίστες ακυρώνεται. Η απόφαση για την ακριβή κατανομή ελαστικών θα παρθεί στις επίσημες δοκιμές 5-7 Φεβρουαρίου.
Ο επίσημος προμηθευτής θα έχει διαθέσιμο ένα μαλακότερο πίσω ελαστικό για τος CRT συμμετοχές.
Εφαρμογή το 2014:
Επικυρώθηκε το «πάγωμα» των ομολογκαρισμένων κινητήρων. Επιβεβαιώθηκε ότι αυτός ο κανονισμός δεν ισχύει για τις CRT συμμετοχές και ότι διαφορετικές ομάδες που χρησιμοποιούν ίδιες μοτοσικλέτες MSMA μπορούν να έχουν κινητήρες ομολογκαρισμένους με διαφορετικές προδιαγραφές.
Εφαρμογή 2015:
Θα υπάρξει μέγιστη τιμή χρέωσης σε φρένα και αναρτήσεις. Γίνονται έρευνες επίσης για να μειωθούν οι χρεώσεις συμβολαίων σε ίδια προϊόντα.
Όλες οι κατηγορίες
Εφαρμογή 2014:
Το 2013 η Dorna θα φέρει έναν καινούριο πομπό χρονομέτρησης ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να δίνει περισσότερες πληροφορίες στο όργανο της μοτοσικλέτας του αναβάτη. Το πιο σημαντικό, θα περιλαμβάνει και την κατάσταση στις σημαίες που επικρατούν στην πίστα. Η χρήση συμβατικού οργάνου είναι απαραίτητη το 2014 και προορατική το 2013.
Πηγή: Msfree