Μετά από αρκετούς μήνες ξηρασίας, η άσφαλτος έχει καλυφθεί από ένα στρώμα σκόνης και χώματος, που με την πρώτη βροχή μετατρέπεται σε λάσπη και γλίτσα, κάνοντας το οδόστρωμα γλιστερό σαν καθρέπτη. Η οδήγηση σε αυτές τις συνθήκες χρειάζεται μεγάλη προσοχή και τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Οδηγώντας
1. Πριν τις πρώτες βροχές, ελέγχουμε τη φθορά και την πίεση των ελαστικών -καθώς τα ξεφούσκωτα γλιστράνε πιο εύκολα- φροντίζοντας να αλλάξουμε έγκαιρα τυχόν φθαρμένα.
2. Μειώνουμε την ταχύτητά μας, ώστε να αποφύγουμε την υδρολίσθηση, το φαινόμενο κατά το οποίο το νερό δημιουργεί ένα φιλμ κάτω από τους τροχούς, οδηγώντας σε απώλεια πρόσφυσης.
3. Κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις ασφαλείας από τα άλλα οχήματα. Πιέζουμε ελαφρά το πεντάλ του φρένου για να προειδοποιήσουμε τους πίσω για το επερχόμενο φρενάρισμά μας.
4. Αποφεύγουμε τις απότομες αλλαγές κλίσης, τις νευρικές κινήσεις, το απότομο φρενάρισμα και τη δυνατή επιτάχυνση. Οδηγούμε με ροή, επιταχύνουμε γλυκά και φρενάρουμε προοδευτικά.
5. Δεν δίνουμε μεγάλες κλίσεις στο δίτροχό μας. Βγάζουμε γλυκά το σώμα έξω, χαμηλώνοντας και το κέντρο βάρους, κρατώντας το scooter ή τη μοτοσικλέτα όσο το δυνατόν πιο όρθια.
6. Πρώτες βροχές σημαίνουν μεγάλα μποτιλιαρίσματα στην πόλη. Κατά τη διήθηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα, ανιχνεύουμε σημάδια αλλαγής της πορείας τους (τροχοί που στρίβουν, νευρικοί οδηγοί).
7. Δεν χαλαρώνουμε την προσοχή μας. Αντίθετα, «διαβάζουμε» εντατικά τα σημάδια στο οδόστρωμα. Αποφεύγουμε λευκές λωρίδες, λακκούβες με νερό, ράγες του τραμ, «σαπουνάδες» και γυαλάδες.
8. Πλέον όλα τα δίκυκλα παραγωγής έχουν τη μικρή σκάλα των φώτων συνεχώς αναμμένη. Σε παλαιότερα δίκυκλα, ακόμα και τη μέρα, κρατάμε τα φώτα αναμμένα, ώστε να γινόμαστε ορατοί.
9. Αποφεύγουμε να κινούμαστε κοντά ή πίσω από φορτηγά. Περιορίζουν ή εξαφανίζουν την ορατότητα με τον όγκο τους, ενώ ψεκάζουν επικίνδυνο σπρέι νερού σε μεγάλη απόσταση γύρω τους.
10. Οι πιθανότητες λένε πως όταν δεν έχουμε μαζί μας το σωστό εξοπλισμό, θα βρέξει καρέκλες. Έχουμε πάντα μαζί μας αδιάβροχο σετ μέσα στην τσάντα. Ηρεμία πνεύματος και προνοητικότητα.
Ο σωστός εξοπλισμός
1. Ο στεγνός αναβάτης οδηγεί χαλαρά, χωρίς να βιάζεται, χωρίς να ανησυχεί. Ο αδιάβροχος εξοπλισμός πρέπει να περιλαμβάνει μπουφάν, παντελόνι, μπότες ή μποτάκια, γάντια και… φυσικά κράνος.
2. Αποφεύγουμε τις σκοτεινές ζελατίνες στο κράνος κατά τη βροχή. Είτε τις αλλάζουμε με διάφανες είτε έχουμε πάντα μαζί μας και μια διάφανη. Στη βροχή, η καλή ορατότητα σώζει.
3. Τα ανοιχτά κράνη μπορούν πλέον να πάρουν τη θέση τους στη ντουλάπα μας. Ο καιρός επιβάλλει full-face κράνος. Προσοχή σε ορισμένα φθηνά μοντέλα με αεραγωγούς που δεν κλείνουν!
4. Προτιμούμε κράνη με επιρρίνιο, ώστε να διαχέεται προς τα κάτω η αναπνοή μας και να μη θολώνει η ζελατίνα. Αναπνέουμε χαλαρά και δεν ανοίγουμε τη ζελατίνα κατά την οδήγηση.
5. Μπορούμε να διαλέξουμε μέσα από μια τεράστια ποικιλία αδιάβροχου ρουχισμού για να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Οι δύο μεγάλες κατηγορίες είναι το σετ παντελόνι-σακάκι και τα ενιαία.
6. Εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές και φθηνές νιτσεράδες αποτελούν τα εξελιγμένα μπουφάν / παντελόνια που χρησιμοποιούν μεμβράνες που αναπνέουν, όπως το Gore-Tex.
7. Το μαύρο χρώμα στα ρούχα του αναβάτη είναι δυσδιάκριτο και επικίνδυνο. Προτιμούμε μπουφάν, κράνη και αδιάβροχα σε έντονα χρώματα για να μας διακρίνουν οι άλλοι οδηγοί.
8. Επιλέγουμε νιτσεράδες που έχουν μικρό όγκο, γερές ραφές και μπαινοβγαίνουν εύκολα. Συνήθως έχουν αρκετά μεγάλο μέγεθος για να τις φοράμε πάνω από μπουφάν / παντελόνι.
9. Καλό είναι κάτω από τις νιτσεράδες να φοράμε πάντα για ασφάλεια τα σωστά μοτοσικλετιστικά ρούχα -μπουφάν και παντελόνι με προστατευτικές ενισχύσεις, για περίπτωση ατυχήματος.
10. Μετά από την οδήγηση σε βροχή απλώνουμε το βρεγμένο ρουχισμό να στεγνώσει και δεν τον αποθηκεύουμε με τα νερά ούτε τον κλείνουμε στην ντουλάπα όπου θα μουχλιάσει.
πηγη: mototriti.gr