Λίγο μετά την επίσημη παρουσίαση της Fiat Yamaha ξεκίνησε η δράση στην πίστα της Sepang, με τον Valentino Rossi να μπάινει... φουριόζος.
Υπό αφόρητη ζέστη -θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 40 βαθμούς Κελσίου, τη στιγμή που το οδόστρωμα «έβραζε» τους 60- ο Ιταλός 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής γύρισε την πίστα σε 2’01”411, χρόνος που είναι σχεδόν κατά ένα δευτερόλεπτο υποδεέστερος της record pole που σημείωσε το 2009 (2'00"518).
«Ξεκινήσαμε καλά τις δοκιμές και αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί φέτος έχουμε μόλις έξι μέρες δοκιμές όπου θα πρέπει να ρυθμίσουμε τις μοτοσυκλέτες, οπότε δεν μπορούμε να χάσουμε χρόνο. Είμαι ευχαριστημένος από το νέο πλαίσιο που προσφέρει περισσότερη πρόσφυση, ενώ και οι αλλαγές που έχουν γίνει στον κινητήρα είναι θετικές. Θα έλεγα πως η Yamaha έκανε πολύ καλη δουλειά κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Τώρα πρέπει να δουλέψουμε στις ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών, αλλά απ' ότι φαίνεται είμαστε ήδη σε καλή κατάσταση», σχολίασε ο Doctor.
Mην περιμένετε σημαντικές αλλαγές στη M1 του 2010. Η μοτοσυκλέτα είναι αυτή που πρωτοείδαμε στις δοκιμές της Βαλένθια. Με λίγα λόγια πρόκειται για μια βελτιωμένη έκδοση της μοτοσυκλέτας με την οποία το 2009 η Yamaha πήρε 10 νίκες και έφτασε στην κατάκτηση τριών τίτλων. Τόσο σίγουροι είναι στο Iwata για το δημιουργήματος που απέφυγαν να προχωρήσουν σε δραστικές αλλαγές. Οι σημαντικότερες έχουν γίνει στο πλαίσιο και κυρίως στον κινητήρα ώστε αυτός να μπορεί να συνδυάζει δύναμη και αξιοπιστία μιας και φέτος κάθε αναβάτης θα πρέπει να βγάζει τη σεζόν (18 αγώνες δηλαδή) με 6 κινητήρες.
Πίσω από τον Ιταλό βρέθηκε ο Casey Stoner με την Ducati Desmosedici GP10. Ο Αυστραλός δήλωσε ευχαριστημένος από την απόδοση του νέου κινητήρα με τη σειρά ανάφλεξης «big bang» ωστόσο αντιμετώπισε κάποια προβλήματα κραδασμών. Τόσο αυτός όσο και ο Hayden δοκίμασαν διαφορετικά ψαλίδια (ένα ανθρακονημάτινο και ένα αλουμινίου), ενώ ο Αμερικανό είχε στη διάθεσή του και κάποια διαφορετικά κουστούμια.
Μια θέση πιο κάτω βρέθηκε ο Colin Edwards με την M1 της Monster Tech 3, ενώ 4ος ήταν ο Loris Capirossi που δήλωσε ευχαριστημένος από τη δουλειά που έχει γίνει στη νέα Suzuki GSV-R. Προς το παρόν στη μοτοσυκλέτα είναι μονταρισμένος ο κινητήρας του 2009 μιας και ο καινούργιος θα είναι έτοιμος στα τέλη του μήνα.
«Φέραμε τρία πλαίσια και ήδη το ένα απορρίφθηκε καθώς είναι παρόμοιο με αυτό του 2009. Τελικά καταλήξαμε σε ένα το οποίο είχαμε δοκιμάσει και σε πιο κρύες συνθήκες στο Estoril και λειτούργησε καλά και εδώ που οι συνθήκες είναι πιο ζεστές. Είμαστε στο αρχικό στάδιο της εξέλιξης αλλά η αίσθησή μου είναι ότι βαδίζουμε στο σωστό δρόμο», σχολίασε ο πολύπειρος Loris Capirossi. Τα μειονεκτήματά της περσινής μοτοσυκλέτας είχαν να κάνουν με την ισορροπία της που είχε επιπτώσεις και στην απόδοση των ελαστικών αλλά και στον κινητήρα ο οποίος στερούταν δύναμης και αξιοπιστίας.
Πέμπτος ήταν ο Jorge Lorenzo που σημείωσε τον καλύτερό του χρόνο στον προτελευταίο γύρο που πραγματοποίησε. «Είμαι αρκετά ευχαριστημένος. Η νέα μοτοσυκλέτα είναι διαφορετική από αυτή του 2009. Υπάρχουν μικρές λεπτομέρειες που έχουν αλλάξει προς το καλύτερο τη M1», σχολίασε ο Ισπανός.
Πρώτη Honda ήταν αυτή του Andrea Dovizioso που έκλεισε την ημέρα στην 6η θέση. Το HRC χει πέσει με τα μούτρα στη δουλειά και είναι αποφασισμένο να επιστρέψει στις επιτυχίες.
Πολλές αλλαγές έχουν γίνει στη νέα RC212V ειδικά στον τομέα του σασί και των «κουστουμιών». Ο Ιταλός μαζί με τον Dani Pedrosa δοκίμασαν φέρινγκ διαφορετικών διαστάσεων, καθώς και νέο πλαίσιο. Ο Pedrosa πέρασε αρκετή ώρα «παίζοντας» με τις ρυθμίσεις των νέων αναρτήσεων της Ohlins καθώς από φέτος όλες οι Honda θα φορούν τις σουηδικές αναρτήσεις αντί αυτών της Showa.
Ο Dovizioso τόνισε πως οι σημερινοί χρόνοι δεν αντιπροσωπεύουν τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας μιας και το βάρος σήμερα έπεσε πάνω στις ρυθμίσεις. Παράλληλα εξήρε τη δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί της Honda στον τομέα των ηλεκτρονικών και του κινητήρα.
«Είναι εκπληκτικό το πως οι τεχνικοί της Honda κατάφεραν να διατηρήσουν την ίδια, υψηλή ιπποδύναμη παρά τις αλλαγές που έγιναν για τη βελτίωση της αξιοπιστίας. Η νέα ηλεκτρονική έχει βελτιώσει την κατανομή δύναμης αλλά και το φρένο κινητήρα. Υπάρχει τεράστια βελτίωση, ενώ και η αίσθηση που έχουμε από το πλαίσιο είναι βελτιωμένη».
Εδώ θα πρέπει να σταθούμε λίγο στις αλλαγές που έχουν γίνει μέσα στο γκαράζ της Repsol Honda που δείχνει ότι βαδίζει στα χνάρια της Fiat Yamaha. Μπορεί να μην έχει υψωθεί τείχος μέσα στο γκαράζ, ωστόσο από φέτος δημιουργούνται δύο ομάδες με ξεχωριστούς team-managers.
Στην ομάδα του Pedrosa χρέη team-manager θα εκτελεί ο Alberto Puig, ενώ στην περίπτωση του Dovizioso τον ρόλο αυτό θα έχει ο Gianni Berti. Ο Ιταλός αναβάτης έχει και νέο αρχιμηχανικό μετά την αποχώρηση του Pete Benson o οποίος συνεχίζει την καριέρα του στη Moto2 δουλεύοντας με τον Scot Redding. Στη θέση αυτή προήχθη ο Ramon Aurin που μέχρι πρότινος ήταν υπεύθυνος τηλεμετρίας του Ιταλού.
Να σημειωθεί επίσης ότι το HRC αποφάσισε φέτος να εφοδιάσει και τις δορυφορικές ομάδες με μοτοσυκλέτες που είναι σχεδόν όμοιες με τις εργοστασιακές. Πάντως η μέρα έκρυβε πολλές δυσκολίες για τους υπόλοιπους αναβάτες που οδηγούν RC212V καθώς οι περισσότεροι πήραν λάθος δρόμο στον τομέα των ρυθμίσεων με αποτέλεσμα να βρεθούν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης.
Καλύτερος rookie της ημέρας ήταν ο Hector Barbera με την Desmosedici GP10 του Team Aspar που βρέθηκε στη 10η θέση, ενώ ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής των Superbike, Ben Spies αντιμετώπισε δυσκολίες κλείνοντας τη μέρα στη 12η θέση.
οι πρώτες δοκιμές του 2010 ολοκληρώνονται την Παρασκευή.
Αναλυτικά οι χρόνοι της Πέμπτης:1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team / 2:01.411 (54 γύροι)
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team / 2:01.902 (42 γύροι)
3. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 / 2:01.932 (48 γύροι)
4. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP / 2:02.102 (58 γύροι)
5. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 2min / 2:02.165 (57 γύροι)
6. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team / 2:02.630 (51 γύροι)
7. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team / 2:02.792 (46 γύροι)
8. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team / 2:02.866 (52 γύροι)
9. Mika Kallio FIN Pramac Racing / 2:02.987 (70 γύροι)
10. Hector Barbera SPA Aspar Ducati / 2:03.030 (59 γύροι)
11. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing / 2:03.133 (54 γύροι)
12. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 / 2:03.142 (55 γύροι)
13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP / 2:03.456 (62 γύροι)
14. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki MotoGP / 2:03.558 (51 γύροι)
15. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini / 2:03.563 (54 γύροι)
16. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini / 2:03.609 (28 γύροι)
17. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP / 2:03.651 (66 γύροι)
Sepang stats:
Pole position: 2009, Valentino Rossi (Fiat Yamaha) - 2'00.518 (165.7km/h)
Tαχύτερος γύρος αγώνα: 2007, Casey Stoner (Marlboro Ducati) - 2'02.108 (163.6km/h)
Kαλύτερος γύρος: 2009, Valentino Rossi (Fiat Yamaha) - 2'00.518 (165.7km/h)
ΠΗΓΗ:
motograndprix.gr