Οι Daniele Romagnoli και Davide Brivio παροτρύνουν τη FIM για αλλαγές στο MotoGP
Με την ευκαιρία της παρουσίασης της Fiat Yamaha οι αγωνιστικοί διευθυντές των Valentino Rossi και Jorge Lorenzo μίλησαν για την οικονομική κρίση που χτύπησε το MotoGP και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Η αποχώρηση της Kawasaki προκάλεσε τριγμούς στο οικοδόμημα και πλέον όλοι κοιτάζουν το μέλλον αναζητώντας λύσεις για την επιβίωση του πρωταθλήματος.
«Η κατάσταση απαιτεί δράση», ανέφερε ο Davide Brivio, manager του Valentino Rossi, στην παρουσίαση της Fiat Yamaha. «Όλοι οι κατασκευαστές σχεδιάζουν να μειώσουν το κόστος και ελπίζω η FIM να αντιδράσει ξανά, διότι τα τελευταία χρόνια το εμπορικό κομμάτι του πρωταθλήματος έχει απορροφήσει μεγάλο κομμάτι της προσοχής σε σχέση με το τεχνικό κομμάτι. Αυτή είναι η σωστή στιγμή για τη FIM να το κάνει, είναι η κατάλληλη ώρα να σκεφτεί ξανά τους κανονισμούς. Η μείωση του κόστους είναι προτεραιότητα, παρόλα αυτά δεν νομίζω ότι πρέπει να πανικοβληθούμε. Κάποια πράγματα πρέπει να αλλάξουν, η μείωση του κόστους και η διαχείριση των πόρων τα επόμενα δύο χρόνια. Επίσης νομίζω ότι, το πώς θα είναι οι μοτοσικλέτες τα επόμενα χρόνια μετράει πολύ, διότι το άθλημα θα συνεχίσει να υπάρχει. Η κρίση θα τελειώσει, πρέπει να είμαστε θετικοί και να προσπαθήσουμε να επιβιώσουμε όπως όλοι οι άλλοι, αλλά επίσης να προσπαθήσουμε να βάλουμε τις βάσεις για καλύτερο μέλλον στο άθλημα».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν οι δηλώσεις του Daniele Romagnoli, manager στο γκαράζ του Jorge Lorenzo, ο οποίος δεν είχε πρόβλημα να προτείνει λύσεις για μείωση του κόστους. «Θα πρότεινα στη FIM να μειώσει τις χειμερινές δοκιμές. Θα έβγαζα τις δοκιμές της Jerez τον Νοέμβριο ή τον Μάρτιο, θα άλλαζα τις δοκιμές της Jerez με της Doha και θα άφηνα τις δοκιμές της Doha πριν το πρώτο GP. Λογικά αυτό θα μειώσει το κόστος, καθώς ο εξοπλισμός θα βρίσκεται στο ίδιο μέρος».
«Σε τεχνικό επίπεδο χρειάζονται μερικές παρεμβάσεις επίσης. Το πιο ακριβό εξάρτημα στη μοτοσικλέτα είναι ο κινητήρας, τόσο σε κόστος εξαρτημάτων όσο και στην εξέλιξη. Θα πρότεινα άμεσα να μειωθεί η περιστροφή του κινητήρα στις 16.000 rpm. Αυτό θα αυξήσει τη ζωή του κινητήρα και επίσης θα επιτρέψει στον ίδιο κινητήρα να πάρει μέρος σε διάφορα GP, σε δύο ή τρεις αγώνες. Με τη μείωση της περιστροφής των κινητήρων θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε φτηνότερα υλικά για να μειώσουμε το κόστος».
«Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, θα χρησιμοποιούσα μια κοινή ECU και θα μείωνα δραστικά τους περίπλοκους και ακριβούς αισθητήρες, όπως τα GPS. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πιο απλές ηλεκτρονικές συσκευές, όπως τα πρώτα χρόνια του MotoGP, και να ακυρώσουμε μερικά από τα βοηθήματα της μοτοσικλέτας. Θα πρότεινα επίσης να επιστρέψουμε στα ατσάλινα φρένα, αυτό θα βοηθούσε στην εξοικονόμηση χρημάτων. Δεν νομίζω ότι αυτές οι αλλαγές θα επηρέαζαν αρνητικά το θέαμα στο πρωτάθλημα. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες εκπλήξεις!», πρόσθεσε ο Romagnoli στην επίσημη παρουσίαση της Fiat Yamaha.
Σχεδόν όλοι λοιπόν είναι σύμφωνοι με τη μείωση του κόστους στο MotoGP και όλα δείχνουν ότι οδηγούμαστε σε μια νέα εποχή, ή καλύτερα σε ένα πισωγύρισμα με την καλή έννοια. Μένει η FIM να αποφασίσει πότε θα γίνουν αυτές οι αλλαγές και πόσες από τις παραπάνω προτάσεις θα βρουν εφαρμογή.
msfree.gr