Αν θες να κοιτάξεις μερικά ψιλολοΐδια:
* Το πίσω λάστιχο αν έχει τετραγωνίσει ή αν έχει φαγωθεί υπερβολικά σε μια λωρίδα 4-5 εκατοστών στο κέντρο σημαίνει πως έχει φάει πολλά burnoutίδια. Όχι απαραίτητα κακό από μόνο του.
* Αν είναι κοντά στην Αθήνα το μηχανάκι και το πίσω λάστιχο είναι πολύ πιο φαγωμένο από τα δεξιά σημαίνει πως έχει μπει Μέγαρα. Όχι κακό, αλλά μπορεί να σου πει "πίστα δεν έχει μπει".
* Δες καλά τα χρώματα και τα αυτοκόλλητα από φωτογραφίες στο internet που είναι σίγουρα μαμά κ9 στο χρώμα που θες. Το κ9 το άσπρο και το μαύρο έχουν κάποια tribal σχέδια μπροστά στο R. Και στο άσπρο-μπλε νομίζω τα χρώματα ψιλοαλλάξαν από το κ8 (νομίζω κάνανε και τις ζάντες άσπρες).
* Το καθισμα του πίσω επιβάτη αν είναι ίδιο με του μαμά. Μπορεί να έχει βάλει από παλιότερο μοντέλο.
* Αν είναι άσπρο μπορείς να ψάξεις για μαύρες δακτυλιές τέρμα χαμηλά στα πλαστικά εκεί που ενώνονται. Σημαίνει πως τα έχει ανοίξει, αν και όχι απαραίτητα για κακό.
* Τσέκαρε όλα τα σημεία που μπορεί να βρουν αν πέσει το μηχανάκι πλάγια. Π.χ. καθρέπτες, αντίβαρα στο τιμόνι, καπάκια κινητήρα (από την κάτω μεριά), μανιτάρια (αν φοράει), τα πατητήρια οδηγού και επιβάτη, τελικό εξάτμισης, τις κάτω άκρες των πιρουνιών μπροστά και του ψαλιδιού πίσω και τα πλαστικά κάτω-κάτω που γράφει SUZUKI με μεγάλα γράμματα και περνάνε από μέσα τους οι σωλήνες της εξάτμισης. Και ελάχιστα ξυμένα να φαίνεται κάποιο από αυτά τα σημεία, σίγουρα έχει φάει σαβούρα. Σοβαρή ή όχι δύσκολα να πεις από τα ξυσίματα μόνο, εκτός αν λείπουν εκατοστά ολόκληρα.
* Κλείσε με το χέρι τους καθρέπτες. Αν κάποιος είναι πολύ χαλαρός ή δεν κουνιέται, μάλλον έχει φάει σαβούρα.
* Τα χιλιόμετρα είναι πολύ λίγα για να έχουν φθορά τα γρανάζια. Τα δικά μου ακόμα και στα 40.000 km δε δείχνουν σημάδια ασύμμετρης φθοράς. Αλλά και πάλι κοίταξέ τα.
* Πέρασε τα δάκτυλά σου στις άκρες των μπροστινών δισκόπλακων. Αν αισθανθείς κάποιο εξόγκωμα άκρη-άκρη θα είναι το νύχι που λέμε. Και πάλι τα χιλιόμετρα είναι πολύ λίγα για να αισθανθείς κάτι όμως.
* Τα πατητήρια του οδηγού μπορεί να έχουν αρχίσει να φθείρονται από τη χρήση (και πάλι απίθανο).
* Ο κινητήρας κρύος μπορεί να ακούγεται λίγο τραχύς, αλλά είναι φυσιολογικό. Αν σου το αφήσει 4-5 λεπτά αναμμένο κοίτα και σε τί θερμοκρασία θα ανάψουν τα βεντιλατέρ. 100 με 105 βαθμούς είναι καλά. Πιο πάνω σημαίνει πως δεν είναι καλά ρυθμισμένα και μπορεί να έχει ταλαιπωρηθεί το μηχανάκι στην κίνηση της πόλης.
* Για οτιδήποτε after-market έχει πάνω το μηχανάκι (εξάτμιση, ζελατίνα, grips, μανέτες, πατητήρια, φρένα, δισκόπλακες) ρώτα αν υπάρχουν και τα μαμά. Μπορεί να τα έχει, μπορεί να τα πούλησε και μπορεί να σπάσανε σε σαβούρα.
Ρώτα οπωσδήποτε αν έχει κάνει ανάκληση ανορθωτή και τρόμπας φρένου. Επίσης, ρώτα αν είχε ποτέ θέμα με μπαταρία, ηλεκτρικά ή πηνία. Πριν 4 μήνες το δικό μου έμεινε απο πηνία στα καλά καθούμενα (στα 38.500 km περίπου). Και από το λίγο που έψαξα δεν είναι και τόσο σπάνιο φαινόμενο.
Αν σου το δώσει βόλτα (μάλλον απίθανο) εκεί που πηγαίνεις χαλαρά (για να μην έχεις άλλα) στην ευθεία σε ίσιο δρόμο (σημαντικό) π.χ. με 30-40 και δευτέρα (όχι μεγαλύτερη για να μην αρχίσει να σκορτσάρει και όχι μικρότερη για να μη φρενάρει απότομα από τον κινητήρα), άσε λίγο το τιμόνι ελεύθερο να δεις αν τραβάει προς κάποια μεριά το μηχανάκι. Αλλά αν τραβάει σιγουρέψου πως δε φταίει ο δρόμος ή ο τρόπος που κάθεσαι.
Το πιο βασικό που μπορείς να κάνεις είναι να κόψεις/ψυχολογήσεις τον ιδιοκτήτη. Αν είναι ρεμάλι της κοινωνίας (π.χ. πολιτικός, δικηγόρος, εφοριακός) ή αν είναι αξιοπρεπής άνθρωπος. Αν το φυλάει σαν τα μάτια του, αν το έχει παρατημένο στο δρόμο ή στην αυλή να το κατουράνε οι γάτες και τα σκυλιά. Αν του έχει δώσει όνομα. Πολύ σημαντικό αυτό, πρόσεξε! Το όνομα πρέπει να είναι γυναικείο απαραίτητα! Αν είναι αντρικό πες ένα "χάρηκα, τα λέμε" και ξεκίνα να τρέχεις!
Αν το δεις σε έμπορο... μπορεί να σου πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες... Ρώτα αν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά. Αν η πρώτη ατάκα του εμπόρου είναι "αφού είναι ψηφιακό, δε μπορούν να γυρίσουν", τότε έχουν γυρίσει σίγουρα. Υπολόγισε λοιπόν τα διπλάσια. Βασικά αν είναι έμπορος υπολόγισε τα διπλάσια έτσι κι αλλιώς. Και πάλι δεν είναι πολλά.
Οπωσδήποτε να το δει τρίτος μηχανικός. Αν δεν ξέρεις κάποιον, πες μας σε ποιά περιοχή είσαι, γιατί μπορεί κάποιος από εδώ να σε βοηθήσει.
Τέλος, σιγουρέψου πως το μηχανάκι είναι εξοφλημένο για να μην τρέχεις εσύ για χρέη άλλου.
Αν θυμηθώ και τίποτα άλλο, θα σου γράψω.
Και με το καλό