Greek GSX-R forum
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Cabece10

Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Greek GSX-R forum
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Cabece10

Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Greek GSX-R forum

www.gixxer.gr
 
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Portal10ΦόρουμΕικονοθήκηΕγγραφήΣύνδεση
Σύνδεση
Ψευδώνυμο μέλους:
Κωδικός:
Να γίνεται η σύνδεση αυτόματα σε κάθε μου επίσκεψη: 
:: Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου
» Site Navigation
Navigation Menu

●Σημερινά Ενεργά Θέματα
●Δημοσιεύσεις που έγιναν μετά την τελευταία σας επίσκεψη
●Ανασκόπηση των δημοσιεύσεων σας
●Αναπάντητες δημοσιεύσεις
●Άρθρα
●Links
●SERVICE MANUAL
●How To...
●Συχνές Ερωτήσεις
●Αναζήτηση
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 
Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση
Παρόμοια θέματα
Κορυφαίοι συγγραφείς
Miou
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
JIMK7
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
nasos-v
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
T.R.E
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
k8 600 kk
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
kostaskr6
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
κολτρέϊν
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
Leroy
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
ripper
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 
mistiriodis_tsantakias
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_l10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_c10Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Poll_r10 

 

 Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...

Πήγαινε κάτω 
+13
Koyfo
terrorzone
Gixxerm@n
spyroszx
stavroulis
theatiss
topetwrx
T.R.E
JIMK7
panosk8
varypiniths
amorfotos
DrIoannis
17 απαντήσεις
Μετάβαση στη σελίδα : 1, 2, 3  Επόμενο
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 10:59

Έτσι λοιπόν μπήκαμε εδώ και 5-6 χρόνια στην θαυμαστή εποχή του Traction control, Ελληνιστή "Ελέγχου πρόσφυσης".
Πολλές μηχανές τα τελευταία χρόνια (Ducati,BMW,Kawasaki,Yamaha κλπ) εξοπλίζονται, στην κυριολεξία, με ηλεκτρονικά βοηθήματα που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τον αναβάτη να βρίσκει πρόσφυση εκεί που είναι μειωμένη. Η κάθε φίρμα έχει τα δικά της ακρωνύμια και τρόπο λειτουργίας, αλλά όλα έχουν τον ίδιο σκοπό, την διαρκή και αξιοποιήσιμη πρόσφυση.

Έτσι με αφορμή το εξαιρετικά αξιόλογο LINK στο S1000RRForum παρουσιάζω τα αντίστοιχα ευρήματα σε μία γνώριμη στροφή των μεγάρων, την έξοδο από την Κ6.


Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... 2mdp7c7



Στην παραπάνω φωτογραφία απεικονίζονται διάφορες καταγραφές από την τηλεμετρία όπως
-Άνοιγμα πεταλούδας (S1_throttle)
-Άνοιγμα γκαζιέρας (S1_Hand_Thrt)
-Γωνία κλίσης (Lean_Angle)
-Ταχύτητες εμπρός και πίσω τροχού (S1_Speed_F&S1_Speed_R)
-Επέμβαση DTC (S1_TC_INTER)
και τα αντίστοιχα χρώματά τους στο γράφημα.
Η μηχανή (BMW S1000RR) είναι ρυθμισμένη (Mode) έτσι ώστε πάνω από τις 30 μοίρες να απενεργοποιεί το DTC (Traction Control) καθώς επίσης να επιτρέπει 10% slip σε σχέση εμπρός και πίσω τροχού (10% μεγαλύτερη ταχύτητα του πίσω σε σχέση με τον εμπρός). Με άλλα λόγια έχουμε συνδυασμό γωνίας κλίσης, ταχύτητας τροχών και του ανοίγματος γκαζιού-πεταλούδας. Στην εξίσωση μπαίνουν η επιτάχυνση (επιμήκης σε G) και η κάθετη κλήση της μηχανής σε σχέση με την βαρύτητα κ.α. αλλά ας μην το χοντρίνουμε study .
Ο οδηγός στην συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν υπό γωνία >30 μοιρών ανοίγει το γκάζι σταδιακά σηκώνοντας ταυτόχρονα τη μηχανή (μείωση μοιρών κλίσης) ζητώντας από τη μηχανή να επιταχύνει. Η ECU ελέγχει πολλές φορές/sec τις παραμέτρους να δει αν είναι τα πάντα εντός των ορίων που έχει το mode τη συγκεκριμένη στιγμή. Στο σημείο λοιπόν λίγο πριν ενεργοποιηθεί το DTC καταγραφεί μία «ανωμαλία» στις μετρήσεις. Καταγράφει διαφορά τροχών >10% υπό κλίση >30 μοιρών. Τότε από τα δεδομένα της τηλεμετρίας φαίνεται ότι η ECU μειώνει το άνοιγμα της πεταλούδας κατά ένα προκαθορισμένο ποσοστό το οποίο «45 κατασκευαστές BMW» έχουν καθορίσει για να μειώσει την διαφορά ταχύτητας εμπρός και πίσω τροχού. Με άλλα λόγια να μειώσει το slip-γλίστρημα.
πχ χαρτών (standard,σκληρό ελαστικό και μαλακό ελαστικό)
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... K2dyrr

Η διαφορά εμπρός και πίσω τροχού είναι προκαθορισμένη ανάλογα το λάστιχο.
πχ
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Nb7pud

Μετά το γλίστρημα και την ενεργοποίηση δεν έχουμε τελειώσει ακόμη. Πρέπει η ECU να ξανανοίξει τις πεταλούδες για να συνεχίσει την επιτάχυνση η μηχανή. Αυτό κατά την άποψή μου είναι και το πιο δύσκολο. Πρέπει να δώσει τόσο γκάζι ώστε να μην κόψει υπερβολικά τη μηχανή αλλά και να μην ξαναχάσει την πρόσφυση. Έτσι λοιπόν μπαίνουμε σε έναν άλλο χάρτη ο οποίος βάση επιτάχυνσης,ταχύτητας τροχών,γωνίας κλίσης,γκαζιέρας κλπ θα μας δώσει το απόλυτα επιθυμητό, βάση των ρυθμίσεων που έχουμε βάλει, άνοιγμα πεταλούδας γκαζιού.Όλα αυτά σε μηχανές που μπορεί να αγοράσει ο καθένας μας, φανταστείτε τι γίνετε σε υψηλότερο επίπεδο afro .
Για εμένα πρόκειται για επανάσταση στον 2τροχο κόσμο. Ένα σωστά ρυθμισμένο και πολύπλοκο σύστημα μπορεί να επιτρέψει πολλά σε γρήγορο αναβάτη και να πάει πολύ γρήγορα,δες MotoGP και τους δεκάδες μηχανικούς που ασχολούνται με ηλεκτρονικά. Για εμάς τους κοινούς θνητούς μπορεί να βοηθήσει να αποφύγουμε άτυχες στιγμές, καθώς και να πάμε κούτσα κούτσα πιο γρήγορα στην πίστα.
Αυτά για αρχή μέχρι αν όλα πάνε καλά τους επόμενους μήνες να δω πώς λειτουργεί στο δικό μου.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
amorfotos
Adv. gixxer
Adv. gixxer



Άντρας Όνομα: : Αλεξανδρος
Τόπος : Στον κόσμο μου.
Αριθμός μηνυμάτων : 631
Αγωνιζόμενος : Στην εκπαιδευση.
Hμερομηνία εγγραφής : 04/01/2011

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 12:10

Ωραιος. Με τους δισκους απο τους οποιους περνουν σημα οι ασθητηρες abs, μπροστα και πισω, που ηθελες να πειραματιστεις με τα κενα τους, εκανες τιποτα ή δεν εχεις ασχοληθει;
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
varypiniths
Normal gixxer
Normal gixxer
varypiniths


Άντρας Όνομα: : ΠΕΤΡΟΣ
Τόπος : PORTO SALONICA
Ηλικία : 36
Αριθμός μηνυμάτων : 361
Αγωνιζόμενος : κατι κατεχουμε και μεις...
Hμερομηνία εγγραφής : 28/07/2011

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 12:46

Ανοιξες γ@μ@το θεμα doctor,και πως επεμβαινει ο εκασθοτε χρηστης σε τοσο λεπτομερεις ρυθμισεις στο τρακσιον ενος s1000rr οπως πχ το ποσο παραπανω να κανει slip ο πισω τροχος και σε ποσες μοιρες;γιατι απο οτι ξερω αυτα ειναι προκαθορισμενα αναλογα το επιλεγμενο riding mode...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 14:02

Με τους δίσκους που διαβάζουν οι αισθητήρες είναι μία καλή ιδέα, αλλά μετά από ψάξιμο στην Αθήνα και εξωτερικό για κάποιον που να μπορούσε να φτιάξει κατέληξα στην αγορά της λύσης της BMW με αγωνιστικό εγκέφαλο (προσεχώς) και RCK καλώδιο. Έτσι θα μπορώ να αλλάξω την λειτουργία του DTC και όχι μόνο φυσικά. Αναμένω νέα προσεχώς.


Ξεκίνησα αυτό το θέμα για να δείξω-αποδείξω ότι η πρόσφυση και η διατήρησή της είναι θέμα φυσικών νόμων με περιορισμούς και όρια. Κανείς από εμάς τους κοινούς θνητούς δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά που κάνει η ECU διαβάζοντας δεκάδες πράγματα χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο. Όσοι λοιπόν πιστεύουν ότι "Traction Control έχω στο χέρι μου" και άλλες τέτοιες μπαρουφολογίες, θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία πριν ο πίσω τροχός τους έρθει στην πλάτη. Ελπίζω σύντομα να βρω χρόνο και να γράψω πιο πολλά, καθώς και εγώ μαθαίνω ακόμη.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
varypiniths
Normal gixxer
Normal gixxer
varypiniths


Άντρας Όνομα: : ΠΕΤΡΟΣ
Τόπος : PORTO SALONICA
Ηλικία : 36
Αριθμός μηνυμάτων : 361
Αγωνιζόμενος : κατι κατεχουμε και μεις...
Hμερομηνία εγγραφής : 28/07/2011

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 14:31

βασει επισημων μετρησεων μετρησεων ειχα διαβασει καποτε οτι ο βαλεντινο σε καποιες στιγμες 'επεμβαινει' δηλ κλεινει το γκαζι καποια χιλιοστα του δευτερολεπτου πριν επεμβει το traction...σε συγκεκριμενα σημεια διαφορων πιστων.

επειδη οπωσ καταλαβαινεις σκοπευω να γινω κατοχος s1000rr οσονουπω γιαυτο ρωταω καποια πραματα.ο εγκεφαλος απο alpha racing να υποθεσω ε?
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
panosk8
Hero gixxer
Hero gixxer
panosk8


Άντρας Όνομα: : Πανος
Ηλικία : 40
Αριθμός μηνυμάτων : 2447
Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 14:59

Γειά σου ρε ντοκ με τα διαγράμματα σου! Δώσε ινφο στο λαό ποτέ δεν είναι αρκετές!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 15:25

Άλλο ένα παράδειγμα από μία πραγματική πίστα, Misano, που είχα την τύχη να πάω 2014.


Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... 2vltz5t


Εδώ το DTC βλέπουμε ότι αναγκάζεται να δουλέψει πιο πολύ με συνεχής ρύθμιση στο άνοιγμα των πεταλούδων λόγω του ότι ο οδηγός αγωνιά να ανοίξει τι γκάζι γρήγορα παρά του ότι τα λάστιχα είναι παλιά και φαγωμένα toixos παράγοντας έτσι πιο εύκολα >10% slip με γωνία >30 μοιρών. Επεμβαίνει έως ότου το slip και η κλίση έρθει σε επιθυμητά όρια. Σημειώνουμε ότι στο συγκεκριμένο mode <30μοίρες το traction δεν επεμβαίνει παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις πχ δρόμος γυαλί Ελληνικός όπου επεμβαίνει στο μέγιστο βαθμό κατά 90%. Γιαυτό το νιώθεις πιο έντονο στο δρόμο απ ότι στην πίστα.


Edit αργότερα


Εδώ βλέπουμε ότι ενεργοποίηση του DTC από καταγραφή σε δημόσιο δρόμο όπου βλέπουμε γιατί στο δρόμο κάποια traction ανάλογα την ρύθμιση τα νοιώθουμε να επεμβαίνουν πολύ έντονα. Κλείνει τις πεταλούδες >40% σε σχέση με την γκαζιέρα (S1_TrqRed >40%).

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... 14n23id


Έχει επεξεργασθεί από τον/την DrIoannis στις Κυρ 31 Ιαν 2016, 18:43, 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
JIMK7
Full gixxer
Full gixxer
JIMK7


Άντρας Όνομα: : ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Τόπος : KΡHTH XANIA
Ηλικία : 52
Αριθμός μηνυμάτων : 8101
Αγωνιζόμενος : Κάπου Κάπως Κάποτε
Hμερομηνία εγγραφής : 07/11/2008

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 22 Ιαν 2016, 20:51

Ολα αυτα ειναι καλα χρυσα και αγια.... για μενα το παν ειναι ενα καλοστημενο μηχανακι, δηλαδη να εχει καλη προσφυση σε δρομο/πιστα και οχι να ειναι φορτωμενο με ενα σωρο ηλεκτρονικα, τι να σου κανει το τραξιον ? απλα θα δουλευει υπερωριες με οτι συνεπαγεται αυτο ssss

Με λιγα λογια προτιμω ενα μηχανακι να ειναι καλοστημενο και ας μην εχει καθολου πανω του ηλεκτρονικα βεβαια το ιδανικο σεναριο να εχει και τα 2 ssss

Αυτα που εχω δει τοσο καιρο με ενα τραξιον, αν θες να πας γρηγορα σε μια πιστα ( μην περιμενετε να σας σωσει απο ενα χαι σαιντινγκ ) Laughing γιατι τοτε μονο αργα θα πηγαινετε tongue

Εδω στα ΜΟΤΟ GP/SBK που εχουν τρελα ηλεκτρονικα με τρελους τηλεμετριστες τρωνε κατι χαι σαιντινγκ που τα θυμουντε για χρονια fafoutis

Πιστευω ενα καλο Traction Control ο ρολος του ειναι, να βρισκει προσφυση εκει που ειναι μειωμενη και οχι να σε σωζει απο δυσκολες στιγμες Wink
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΣαβ 23 Ιαν 2016, 15:14

Όπως σωστά αναφέρθηκε από το JIMK7 ένα σωστά στημένο μηχανάκι, με σωστά ρυθμισμένο Traction Control, σε άσφαλτο που κρατάει και με οδηγό που ξέρει τι κάνει, είναι το ιδανικό. Δυστυχώς δεν συμβαίνει σχεδόν ποτέ, ούτε καν στα MotoGP που έχουν "45 μάστορες" να δουλεύουν από το πρωί έως το βράδυ και οδηγούς με "Big kahunas".
Τα Traction Control όντως έχουν φτιαχτεί για τον έλεγχο-διατήρηση της πρόσφυσης και στα μηχανάκια παραγωγής μία "παρενέργεια" είναι φτου φτου κακά φτου geek η αποτροπή του "high siding". Το αποτρέπει "εν τη γεννέση" γιατί δεν επιτρέπει να γλιστρήσει τοοοοόσο πολύ ο πίσω τροχός και βρίσκοντας πάλι πρόσφυση να μετατραπεί από slide σε high siding.
Το γιατί στα MotoGP τρώνε high siding δεν είναι μυστήριο. Τα όρια μεταξύ slide και high siding είναι πολύ κοντά και με τις οριακές ρυθμίσεις που έχουν για να τους επιτρέπει το σύστημα αυτά...

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Valentino-Rossi-Slide

video


...το High siding είναι πάαααρα πολύ κοντά.

Επίσης μου έκανε φοβερή εντύπωση ότι το 2012 που είδα MotoGP από κοντά Muggello 3-4 οδηγοί περνούσαν από το σημείο που βρισκόμουν και δεν άκουγα ή άκουγα ελάχιστα το traction (Stoner,Pedrosa,Rossi,Lorenzo). Στους υπόλοιπους απλά χαμός.

Πολύ πράγμα για διάβασμα η ρύθμιση...


Έχει επεξεργασθεί από τον/την DrIoannis στις Πεμ 21 Νοε 2019, 16:30, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
panosk8
Hero gixxer
Hero gixxer
panosk8


Άντρας Όνομα: : Πανος
Ηλικία : 40
Αριθμός μηνυμάτων : 2447
Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΣαβ 23 Ιαν 2016, 16:15

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΤρι 26 Ιαν 2016, 16:32

Πάμε τώρα στο να προσδιορίσουμε το επίπεδο επέμβασης του Traction Control και πώς μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.Ξέροντας το χάρτη επέμβασης Torque control της ECU(κλείσιμο πεταλούδας%) θα βοηθηθούμε πολύ

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Xm672g

Παρατηρώντας το χάρτη βλέπουμε 5% μείωση στο άνοιγμα πεταλούδας ανά επίπεδο. Έχουμε 20 επίπεδα επέμβασης οπότε στο 20ο επίπεδο θα έχουμε εντελώς κλειστό το γκάζι.

θα πάρουμε παράδειγμα σε μία γνωστή στροφή σε πολλούς στην "πίστα" των Μεγάρων, την Κ9 ή Κ pits.

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Zsl7c2

Είναι μία στροφή που μπορεί να προσφέρει πολλές πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας του Traction control.
Εδώ βλέπουμε το άνοιγμα πεταλούδας, το άνοιγμα της γκαζιέρας και το σήμα ενεργοποίησης του Traction control (το οποίο ενεργοποιείται μετά που έχει ήδη επέμβει η ECU) και ένα καινούργιο κανάλι που δημιουργήθηκε για να ποσοτικοποιήσει την επέμβαση-μείωση στο άνοιγμα στις πεταλούδες από την ECU, S1_TrqRed (δεν βάζω ταχύτητες και γωνίες για να μην μπερδέψουμε).
Το Traction, στην συγκεκριμένη περίπτωση, ενεργοποιείται συνολικά 4 φορές σε 0,9 sec και απόσταση 40-45 μέτρων. Παρατηρούμε όμως ότι το S1_TrqRed δεν είναι ίδιο αλλά αντιθέτως είναι διαφορετικό ΚΑΙ τις 4 φορές. Με σειρά εμφάνισης lol! 10%,20%,15% και 5%. Έτσι λοιπόν με την σειρά έγινε επέμβαση της ECU στις πεταλούδες στο επίπεδο 2,4,3,1. Ξέρουμε δηλ πού γλιστράει, πόσο γλυστράει και τι κάνει η ECU για να το διορθώσει.
Ερώτηση…
Αυτό είναι αποτελεσματικό ή θα πρέπει να διορθώσουμε το χάρτη γιατί πχ μας καθυστερεί; Θέλουμε να δώσουμε περισσότερο χρόνο στην μηχανή-οδηγός πριν αυξήσει το ποσοστό παρέμβασης για να περιορίσει το γλίστρημα παραμένοντας στο πχ 10% πιο πολύ ώρα; Θα βοηθούσε 2.5% βήματα αρχικά και όταν μετά δεν είναι αποτελεσματικά να πηγαίνουμε σε μεγαλύτερα ποσοστά παρέμβασης στα επόμενα βήματα;
Έχοντας αυτά τα δεδομένα μπορούμε πιο αποτελεσματικά να φτιάξουμε ένα χάρτη που θα ταιριάζει στην μηχανή, πίστα και οδηγό.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΚυρ 31 Ιαν 2016, 18:35

Wheelie control

Μπορεί πολλοί οδηγοί να επιθυμούν για διάφορους λόγους να κάνουν "σούζες" αλλά για τους αγωνιζόμενους και τους χρόνους μέσα στην πίστα είναι κάτι που πρέπει να αποφευχθεί. Ο λόγος είναι ότι κατά την στιγμή που ο εμπρός τροχός χάνει την επαφή του με την άσφαλτο και συνεχίζει την "ανάληψη εις τους ουρανούς" μέρος της επιτάχυνσης χάνετε στο να διατηρεί και να σηκώνει τον εμπρός τροχό, καθώς και αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης. Μέρος λοιπόν των ηλεκτρονικών μίας σύγχρονης μηχανής είναι είναι ο περιορισμός του "wheelie".
Πώς όμως η ECU μίας μηχανής μπορεί να ανιχνεύσει πότε υπάρχει wheelie; Υπάρχουν πολλές μέθοδοι και θα πούμε τις βασικές που έχουν προς το παρόν αποκαλυφθεί.
Μία μέθοδος, η οποία χρησιμοποιείται στις μηχανές που μπορούμε να αγοράσουμε είναι με την ανίχνευση της μείωσης της ταχύτητας του εμπρός τροχού σε σχέση με τον πίσω.
Παράδειγμα σε μία πάλι γνωστή μας στροφή από την "πίστα" των Μεγάρων, την έξοδο από την Κ5

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... 2mpyj4h

Σε αυτή τη καταγραφή από το datalogger βλέπουμε ταχύτητες εμπρός και πίσω τροχού, την σχέση κιβωτίου και το άνοιγμα γκαζιέρας και πεταλούδας. Στα αριθμημένα σημεία 1-4 παρατηρούμε ότι η ταχύτητα του εμπρός τροχού παραμένει σταθερή ή και μειώνεται ακόμη ενώ ο πίσω τροχός συνεχίζει να επιταχύνει. Αυτό μόνο ένα μπορεί να σημαίνει σε 99.99999% των περιπτώσεων... ο εμπρός τροχός έχει χάσει την επαφή του με την άσφαλτο. Σε αυτή λοιπόν την περίπτωση το λογισμικό θα πρέπει να μειώσει όσο έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα της πεταλούδας για ν ’ακουμπήσει πάλι στο έδαφος ο τροχός και να συνεχίσει την επιτάχυνση.
Είναι στο 2:38 του βίντεο όπου ξεκινάει στην ουσία η καταγραφή του κομματιού της τηλεμετρίας (έως τέλος ευθείας)...



 Προσοχή τώρα, δεν είναι πάντα ακόμη και το παραμικρό ποσοστό απώλειας επαφής του εμπρός τροχού κακό. Αν ήταν έτσι θα τρώγαμε με το παραμικρό τρελές σφαλιάρες με το που αρχίζαμε την επιτάχυνση. Η ECU επιτρέπει ένα ποσοστό μέχρι να επέμβει και να βάλει τα πράγματα στη θέση τους καθώς επίσης παίζει ρόλο και η γωνία της μηχανής εκείνη τη στιγμή. Σε συνθήκες πίστας υπό κλίση η ανύψωση του εμπρός τροχού υπό κλίση στην έξοδο της στροφής θα πρέπει να αντιμετωπιστεί γιατί κινδυνεύει να μετατραπεί σε πτώση ή το λιγότερο να επιβραδύνει πολύ την έξοδο.
Τώρα στα πιο ακριβά συστήματα (MOTEC, Magneti Mareli κλπ) μπαίνει στο παιχνίδι και το ποτενσιόμετρο διαδρομής της εμπρός ανάρτησης.

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... MC-206

Τι σημαίνει αυτό:
Όταν το ποτενσιόμετρο της εμπρός ανάρτησης φτάσει στο ανώτερο σημείο της διαδρομής της ανάρτησης τότε ο εμπρός τροχός είναι στον αέρα. Αυτό και σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους αισθητήρες (ταχύτητα τροχών, G επιτάχυνσης, κλίση κλπ) επιτυγχάνεται ακόμη καλύτερος έλεγχος του εμπρός τροχού.
Επιπλέον σε κορυφαίο επίπεδο όπως MotoGP χρησιμοποιείται και ένα σύστημα κατά το οποίο όταν ο εμπρός τροχός χάνει πάνω από το επιτρεπτό την επαφή του με την άσφαλτο ενεργοποιείται ένα σύστημα το οποίο γυρίζει κάτι άξονες αντίστροφα και έτσι έχουμε αυτή την «πλεύση» του εμπρός τροχού για σχεδόν όλη την ευθεία. Πολλές λεπτομέρειες δεν έχω για αυτό το σύστημα γιατί δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη πολλά.

Εδώ με απλά λόγια λίγο για τα ηλεκτρονικά στα MotoGP.

O Rabat μιλάει για την προπόνησή του καθώς και για τα ηλεκτρονικά και πώς βοηθάνε να πάει γρήγορα και να αποφύγει το highsiding σε κάποιες στροφές.


Έχει επεξεργασθεί από τον/την DrIoannis στις Σαβ 10 Δεκ 2016, 08:01, 6 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
T.R.E
Full gixxer
Full gixxer
T.R.E


Άντρας Όνομα: : Νίκος


Τόπος : Αθήνα
Αριθμός μηνυμάτων : 5824
Αγωνιζόμενος : Του καφέ!
Hμερομηνία εγγραφής : 29/11/2008

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΚυρ 31 Ιαν 2016, 20:46

Βάλε ίνφο Δρ.,διαβάζουμε Smile
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΔευ 01 Φεβ 2016, 09:11

Στα σημερινά δοκιμαστικά τεστ των MotoGP ειδικός τεχνικός της Magneti Marelli εξηγεί και δείχνει παράδειγμα ακριβώς αυτών που συζητάμε στο topic. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί στα βασικά του σημεία το Traction Control είναι αντίστοιχο με τις μηχανές που αγοράζουμε απλά υπάρχουν περισσότεροι αισθητήρες και πιο πολλές επιλογές να διορθώσεις-ρυθμίσεις. Αν το βρω ξεχωριστά ελπίζω να μπορέσω να το βάλω να το δείτε.
Όλοι μιλάνε φέτος για τα ηλ/κά που θα κάνουν μεγάλη διαφορά από την άποψη ότι όλοι θα έχουν τα ίδια (πιθανόν Magneti Marelli Marvic 4.5).
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
topetwrx
Adv. gixxer
Adv. gixxer
topetwrx


Άντρας Όνομα: : Απόστολος
Τόπος : Κοζάνη
Ηλικία : 54
Αριθμός μηνυμάτων : 791
Αγωνιζόμενος : Στα όνειρά μου....
Hμερομηνία εγγραφής : 21/08/2012

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΔευ 01 Φεβ 2016, 09:38

Γιατρέ σε ευχαριστούμε για τον κόπο που έκανες να γράψεις όλα αυτά! Wink Τρελά πράματα, σπαζοκεφαλιά και όλα προς όφελος του αναβάτη σε όλα τα επίπεδα!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.scooby.gr
JIMK7
Full gixxer
Full gixxer
JIMK7


Άντρας Όνομα: : ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Τόπος : KΡHTH XANIA
Ηλικία : 52
Αριθμός μηνυμάτων : 8101
Αγωνιζόμενος : Κάπου Κάπως Κάποτε
Hμερομηνία εγγραφής : 07/11/2008

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΔευ 01 Φεβ 2016, 09:57

Τα ηλεκτρονικα παντα εκαναν τη διαφορα δεν είναι μονο από φετος nono νομιζω από το 1992 μπηκε η πρωτη τηλεμετρια με τα 500 τα διχρονα Very Happy
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
amorfotos
Adv. gixxer
Adv. gixxer



Άντρας Όνομα: : Αλεξανδρος
Τόπος : Στον κόσμο μου.
Αριθμός μηνυμάτων : 631
Αγωνιζόμενος : Στην εκπαιδευση.
Hμερομηνία εγγραφής : 04/01/2011

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΔευ 01 Φεβ 2016, 22:40

DrIoannis έγραψε:
κατέληξα στην αγορά της λύσης της BMW με αγωνιστικό εγκέφαλο (προσεχώς) και RCK καλώδιο. Έτσι θα μπορώ να αλλάξω την λειτουργία του DTC και όχι μόνο φυσικά. Αναμένω νέα προσεχώς.

Φλασαρισμα ecu με BrenTuning ασχοληθηκες; που νομιζω θα ειχες τις ιδιες δυνατοτητες, (αν οχι περισοτερες), ή κατεληξες εκει, γιατι με το φλασαρισμα δεν μπορεις να επεμβαινεις ο ιδιος για τις ρυθμισεις;
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΔευ 01 Φεβ 2016, 23:11

amorfotos έγραψε:
DrIoannis έγραψε:
κατέληξα στην αγορά της λύσης της BMW με αγωνιστικό εγκέφαλο (προσεχώς) και RCK καλώδιο. Έτσι θα μπορώ να αλλάξω την λειτουργία του DTC και όχι μόνο φυσικά. Αναμένω νέα προσεχώς.

Φλασαρισμα ecu με BrenTuning ασχοληθηκες; που νομιζω θα ειχες τις ιδιες δυνατοτητες, (αν οχι περισοτερες), ή κατεληξες εκει, γιατι με το φλασαρισμα δεν μπορεις να επεμβαινεις ο ιδιος για τις ρυθμισεις;
Το topic δεν αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμενο μοντέλο αλλά γενικά σε traction control. Θα σου απαντήσω όμως με πμ .
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
amorfotos
Adv. gixxer
Adv. gixxer



Άντρας Όνομα: : Αλεξανδρος
Τόπος : Στον κόσμο μου.
Αριθμός μηνυμάτων : 631
Αγωνιζόμενος : Στην εκπαιδευση.
Hμερομηνία εγγραφής : 04/01/2011

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΤρι 02 Φεβ 2016, 00:38

DrIoannis έγραψε:
amorfotos έγραψε:
DrIoannis έγραψε:
κατέληξα στην αγορά της λύσης της BMW με αγωνιστικό εγκέφαλο (προσεχώς) και RCK καλώδιο. Έτσι θα μπορώ να αλλάξω την λειτουργία του DTC και όχι μόνο φυσικά. Αναμένω νέα προσεχώς.

Φλασαρισμα ecu με BrenTuning ασχοληθηκες; που νομιζω θα ειχες τις ιδιες δυνατοτητες, (αν οχι περισοτερες), ή κατεληξες εκει, γιατι με το φλασαρισμα δεν μπορεις να επεμβαινεις ο ιδιος για τις ρυθμισεις;
Το topic δεν αναφέρεται σε κάποιο συγκεκριμενο μοντέλο αλλά γενικά σε traction control. Θα σου απαντήσω όμως με πμ .

kapelo αναμενω.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
theatiss
Adv. gixxer
Adv. gixxer
theatiss


Άντρας Όνομα: : Αποστολος
Τόπος : Πατρα
Αριθμός μηνυμάτων : 775
Hμερομηνία εγγραφής : 23/11/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΤρι 02 Φεβ 2016, 07:36

Doctor πες μας την αποψ σου γενικα για το Μπρεντουνινγκ , γτ διαβαζω κατι τρελα στο σαιτ του..
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
stavroulis
Normal gixxer
Normal gixxer
stavroulis


Άντρας Όνομα: : Μιχάλης
Τόπος : ΧΑΝΙΑ!!
Ηλικία : 39
Αριθμός μηνυμάτων : 350
Αγωνιζόμενος : Προσπαθω.....
Hμερομηνία εγγραφής : 31/10/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠεμ 04 Φεβ 2016, 00:14

Πολλες πληροφοριες παρα πολλες και πραγματικα δεν εχω βαρεθει στιγμη να τις διαβαζω..
Το μονο που με στεναχωρει ειναι οτι δεν θα μπωρω με την τηλεμετρια να διαβασω το traction εκτος αν του παρω το δικο του log box οπου και παλι θα τα εχω σε διαφορετικα προγγραματα να τα βλεπω.
Παρολα αυτα αν τα κατανοησεις σωστα μπορεις να εχεις καλητερη διαχειριση των ελαστικων σου στην πιστα!!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠεμ 04 Φεβ 2016, 07:46

theatiss έγραψε:
Doctor πες μας την αποψ σου γενικα για το Μπρεντουνινγκ , γτ διαβαζω κατι τρελα στο σαιτ του..

Για το BrenTuning μπορώ να σου στείλω πμ γιατί δεν είναι το κατάλληλο topic.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
spyroszx
Adv. gixxer
Adv. gixxer
spyroszx


Άντρας Όνομα: : Σπυρος βενζινας
Τόπος : Πειραιας-Κερατσινι
Ηλικία : 47
Αριθμός μηνυμάτων : 664
Αγωνιζόμενος : ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΛΛΑ????
Hμερομηνία εγγραφής : 11/12/2010

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠεμ 04 Φεβ 2016, 21:34

Θα πρότεινες καποιας εταιρείας το τρακσιον,έστω και με π.μ,γιατί έχω μπερδευτεί πολυ,μόνο για πίστα το θελω
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΠαρ 05 Φεβ 2016, 08:21

spyroszx έγραψε:
Θα πρότεινες καποιας εταιρείας το τρακσιον,έστω και με π.μ,γιατί έχω μπερδευτεί πολυ,μόνο για πίστα το θελω

Σου στέλνω πμ
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
DrIoannis
Hero gixxer
Hero gixxer
DrIoannis


Άντρας Αριθμός μηνυμάτων : 1742
Αγωνιζόμενος : το... πάλεψα.
Hμερομηνία εγγραφής : 29/01/2009

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...   Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... EmptyΤετ 07 Σεπ 2016, 22:51

Μιας και έχουμε τώρα τα ποτενσιόμετρα και μπορούμε να δούμε 1-2 (ντουζίνες) πραγματάκια παραπάνω πάμε να αναλύσουμε με την βοήθεια των ποτενσιόμετρων το "φαινόμενο" του wheelie κοινώς σούζα.

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε επιτάχυνση της μηχανής και σε κάποιο σημείο ενεργοποίηση του DTC (traction) που στο διάγραμμα είναι με κόκκινο. Όπως στο προηγούμενο παράδειγμα που παρέθεσα η ανύψωση του εμπρός τροχού (τόξα) έχει συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, σα σκαλοπατάκια με σταθερή ή μειούμενη ταχύτητα εμπρός τροχού (πράσινο) και επιτάχυνση πίσω τροχού(κίτρινο).
Επίσης βλέπουμε ότι ο αναβάτης αισθάνθηκε την ανύψωση και μείωσε λίγο το γκάζι (μπλε) κάτι που όμως έγινε ελάχιστα μετά την ενεργοποίηση του antiwheelie και μείωση του ανοίγματος στις πεταλούδες (καφέ).


Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... 35i5a0w


Τώρα τι συμβαίνει στην ανάρτηση τη στιγμή του wheelie. Όπως εύκολα μπορεί να υποθέσει κανείς είναι ότι λογικά αποσυμπιέζεται η εμπρός ανάρτηση και επιβαρύνεται η πίσω...


Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... R2ry9t



Δεν συμβαίνει ακριβώς αυτό. Η εμπρός αποσυμπιέζεται λόγω της επιτάχυνσης (0.84G) αλλά η πίσω λόγω της γεωμετρίας και squat-anti squat (εδώ υπάρχει πολύ ψωμί αν θέλει κάποιος να το ψάξει) επιβαρύνεται ελάχιστα (2mm) βοηθώντας έτσι, λόγω μικρότερης μετακίνησης του βάρους, να περνάει όσο το δυνατόν περισσότερη δύναμη στο δρόμο. Στη συγκεκριμένη λοιπόν μηχανή όπως και σε όοοολες που κυκλοφορούν στο εμπόριο προς το παρόν, ο μοναδικός τρόπος που χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό και την ανίχνευση του antiwheelie, είναι η μειούμενη ταχύτητα του εμπρός τροχού και η επιτάχυνση του πίσω τροχού.

Όλα αυτά βέβαια με την εξέλιξη που υπάρχει μπορούν να ρυθμιστούν όπως το θέλει ο καθένας μέσω software αν το επιτρέπει ο κατασκευαστής.

πχ η BMW

Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... 2rz3prl



Όπως λέει και ο τίτλος είμαστε σε μία θαυμάσια εποχή, την εποχή του Traction control και λοιπών ηλεκτρονικών.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε...
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 3Μετάβαση στη σελίδα : 1, 2, 3  Επόμενο
 Παρόμοια θέματα
-
» IRC Traction Control
» GRIPONE 3 Traction Control
» Traction control-quick shifter

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Greek GSX-R forum :: ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ :: ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚA-TUNING-AFTERMARKET :: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ-ΕΓΚΕΦΑΛΟΙ-
Μετάβαση σε:  
Copyright ©2008 - 2023, gixxer.gr
gixxerforum@gmail.com