Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Greek GSX-R forum
Αυτή την στιγμή βλέπετε το www.gixxer.gr σαν επισκέπτης.Για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του forum αν έχετε ήδη λογαριασμό κάντε συνδεση.Αν δεν έχετε λογαριασμό μπορείτε να κάνετε την εγγραφη σας ΕΔΩ!!
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 10:28
Σε πανάκριβα ηλεκτρονικα που είναι παρα πολύ εξελιγμένα όπως αυτά του motogp ναι σιγουρα κανουν δουλεια αν και ακομα και εκει τους ακους σινεχεια να παραπονιουντε οι οδηγοι .. τωρα τα δικα μας τα φτηνιάρικα μετα από τοσα χρονια ακομα δεν είμαι σιγουρος και δεν ξερω με βεβαιοτητα να πω ότι μπορουν να σε σωσουν και ταυτόχρονα να μην χανεις σε χρονο στον απολυτο γυρο προσεξτε όλα αυτά τα χωριζουν μια λεπτη γραμμη
Αν το βαλεις για να σε σωσει από highside σιγουρα θα χασεις χρονο στην επιταχυσνη αν παλι το βαλεις τοσο λιγο που να μην χανεις σε επιταχυσνη σιγουρα το highside θα παραμονευει σε κάθε στροφη
Το δικο μου τωρα στο Μιζανο το ειχα αρκετα λιγο και θελω να πιστευω εκει που το ειχα δεν εχανα σε επιταχυσνη και προσπαθουσε να βρει οσο το γιναταν καλυτερη προσφηση ο πισω τροχος οσο για highside σιγουρα αν εκανα την υπερβολή θα ερχοταν για πλακα αλλα μου αρεσε όπως ηταν γιατι σε κάθε εξοδο εβγαινα με ντριφτ
arogeo93 Normal gixxer
Όνομα: : Γιώργος Τόπος : Σερρες Ηλικία : 31 Αριθμός μηνυμάτων : 69 Hμερομηνία εγγραφής : 08/04/2014
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 12:44
Στο bsb δεν έχουν traction σωστά ; Έχει συγκρίνει κανείς χρόνους με wsbk ;; Βέβαια έχουν και άλλα budget οι ομάδες ...
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 13:20
δεν μπορει να γινει η συγκριση που λες δεν εχουν καμια σχεση οι μηχανες και οι αναβατες μεταξυ τους
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 14:00
arogeo93 έγραψε:
Στο bsb δεν έχουν traction σωστά ; Έχει συγκρίνει κανείς χρόνους με wsbk ;; Βέβαια έχουν και άλλα budget οι ομάδες ...
Στο bsb δεν έχουν traction αλλα εχουν διαφορετικα ηλεκτρονικα οι οδηγοι και τα μηχανάκια πανω κατω τα ιδια είναι με ένα μικρο προβαδισμα των wsbk
Σιγουρα οι χρονοι που κανουν τα μηχανάκια οδηγοι των sbk είναι σαφως καλυτεροι απο τα bsb
Τα ηλεκτρονικα που φορανε bsb και wsbk είναι ετσι και αλλιως μακραν καλυτερα από τα δικα μας εχουν δεν εχουν traction γιατι εχουν τρελες δυνατοτητες στις ρυθμισεις με τη δυνατοτητα σε κάθε πιστα να τα ρυθμιζουν διαφορετικα
Τα δικα μας εκτος ότι είναι πολύ φτωχα σε σχεση με τους αγωνιστικούς εγκεφαλους, εχουν μονο μερικες στανταρ ρυθμισεις για πιστα δρομο, βεβαια με φλασαρισμα μπορεις να τις αλλαξεις αλλα οι δυνατότητες είναι ελάχιστες μπρος σε ένα εγκεφαλο sbk η bsb
Mε λιγα λογια ένα traction εμποριου σε ένα αρχαριο οδηγο σιγουρα θα τον βοηθησει σε ένα μεσαιο οδηγο μπορει και ναι μπορει και όχι αναλογα ποσο καλο είναι αυτό το traction που εχει βαλει ο καθε κατασκευαστης και σε ένα πολύ καλο οδηγο πιστευω πως ΟΧΙ αυτή είναι η γνωμη μου εκτος αν ειναι τελευταιας γενιας που εκει κατι εχουν βρει γιατι της πρωτης γενιας traction σε οσα ειχα κανει βολτα ηταν απλα για γελια
Έχει επεξεργασθεί από τον/την JIMK7 στις Τετ 17 Ιουλ 2019, 18:25, 3 φορές συνολικά
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 14:07
δημητρη απο οτι καταλαβα το παιδι μιλαει για συγκριση σε χρονους αναμεσα στα bsk kai ta wsbk και οχι τα bsb με τα "δικα μας"
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 18:14
Miou έγραψε:
δημητρη απο οτι καταλαβα το παιδι μιλαει για συγκριση σε χρονους αναμεσα στα bsk kai ta wsbk και οχι τα bsb με τα "δικα μας"
Ναι το καταλαβα το ιδιο λεω κι εγω απλα ισως δεν το διατυπωσα σωστα και δεν το καταλαβες το διωρθωσα καπως για να ειμαι πιο κατανοητος ... τα bsb δεν εχουν traction αλλα εχουν πολυ καλα ηλεκτρονικα που δουλευουν κατι σαν traction τα wsbk εχουν ακομα καλυτερα ηλεκτρονικα γιατι ειναι μεσα και το traction τα δικα μας ετσι κι αλλιως ειναι για το μπ@τσο κι ας εχουν traction
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 21:45
O JimK7 έχει δίκιο. Οι μηχανές που είναι διαθέσιμες στο κοινό έχουν εξαιρετικά ηλεκτρονικά τα οποία όμως είναι προσαρμοσμένα κυρίως για τον δρόμο και τον μέσου βεληνεκούς οδηγό. Ένας οδηγός αγώνων υψηλού επιπέδου, αν οδηγήσει με τα στοκ προγράμματα-επίπεδα, το πιθανότερο είναι ότι θα τα απενεργοποιήσει. Αν όμως έχει την δυνατότητα να τα ρυθμίσει στα μέτρα του τότε θα έχει σημαντική βελτίωση στην αίσθηση και φυσικά στον χρόνο που θα επιτύχει. Οι τύποι αισθητήρων είναι οι ίδιοι, απλά αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος που το software διαχειρίζεται τα δεδομένα και φυσικά οι δεκάδες τεχνικοί που ασχολούνται συνεχώς με αυτό . Δεν πρέπει να υποτιμάται σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρονικά που διατίθενται αυτή την εποχή στις μηχανές που πωλούνται. Είναι εξαιρετικά και αν μπορεί κάποιος να τα φέρει στα μέτρα του θα ευχαριστηθεί την οδήγηση σε πίστα, κυρίως, αλλά και σε δρόμο.
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Τετ 17 Ιουλ 2019, 22:08
DrIoannis έγραψε:
O JimK7 έχει δίκιο. Οι μηχανές που είναι διαθέσιμες στο κοινό έχουν εξαιρετικά ηλεκτρονικά τα οποία όμως είναι προσαρμοσμένα κυρίως για τον δρόμο και τον μέσου βεληνεκούς οδηγό. Ένας οδηγός αγώνων υψηλού επιπέδου, αν οδηγήσει με τα στοκ προγράμματα-επίπεδα, το πιθανότερο είναι ότι θα τα απενεργοποιήσει. Αν όμως έχει την δυνατότητα να τα ρυθμίσει στα μέτρα του τότε θα έχει σημαντική βελτίωση στην αίσθηση και φυσικά στον χρόνο που θα επιτύχει. Οι τύποι αισθητήρων είναι οι ίδιοι, απλά αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος που το software διαχειρίζεται τα δεδομένα και φυσικά οι δεκάδες τεχνικοί που ασχολούνται συνεχώς με αυτό . Δεν πρέπει να υποτιμάται σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρονικά που διατίθενται αυτή την εποχή στις μηχανές που πωλούνται. Είναι εξαιρετικά και αν μπορεί κάποιος να τα φέρει στα μέτρα του θα ευχαριστηθεί την οδήγηση σε πίστα, κυρίως, αλλά και σε δρόμο.
Θα διαφωνησω γιατρε .. περα απο το software οι αισθητηρες δεν εχουν καμια σχεση με τους δικους μας το imu ας πουμε το μονο που μοιαζει ειναι η ονομασια του αυτα που χρησιμοποιουν στα wsbk ειναι πανακριβα και ειναι αλλου, τα δικα μας παιρνουν δεδομενα απο λιγους και φτηνους αισθητηρες με υποδεεστερες ταχυτητες, ενας καλος αγωνιστικος εγκεφαλος εχει + 15.000 ευρω χωρις ολους τους αλλους αισθητηρες και μην ξεχνας μονο που παιρνουν δεδομενα απο τα ποτενσιομετρα των αναρτησεων φτανει
Στο γιαμαπα του 2020 αλλαξαν ξανα το imu καθε χρονο αναβαθμιζονται κι αυτα για να καταλαβεις .. με τα gripone που εχω ασχοληθει αρκετα θα ελεγα, καθε φορα που επαιρνα καινουργια μοναδα ειχε κι αλλο imu πιο βελτιωμενο και αυτο το εβλεπα απο τη τηλεμετρια του ( ηταν πιο σταθερο στους κραδασμους και πιο γρηγορο ) τη τεχνολογια μας την δινουν σιγα σιγα πιστευω
Το δικο σου ειναι της πρωτης γενιας traction απο τοτε εως τωρα εχουν βελτιωθει αρκετα ναι μεν αλλα ακομα θελουν δουλεια για να πει καποιος οτι ειναι τελεια
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 18 Ιουλ 2019, 08:09
Είπα ίδιου "τύπου" όχι ίδιοι αισθητήρες. Φυσικά και θα είναι μεγαλύτερης ταχύτητας και πιθανόν μικρότεροι σε μέγεθος αλλά και αυτοί γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα χρησιμοποιούν. Τα δεδομένα είναι σχεδόν τα ίδια, όπως ανέφερα απλά το software αλλάζει. Το BMW που έχω είναι 3ης γενιάς. Τώρα είμαστε 5η γενιά.
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 18 Ιουλ 2019, 09:31
DrIoannis έγραψε:
Είπα ίδιου "τύπου" όχι ίδιοι αισθητήρες. Φυσικά και θα είναι μεγαλύτερης ταχύτητας και πιθανόν μικρότεροι σε μέγεθος αλλά και αυτοί γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα χρησιμοποιούν. Τα δεδομένα είναι σχεδόν τα ίδια, όπως ανέφερα απλά το software αλλάζει. Το BMW που έχω είναι 3ης γενιάς. Τώρα είμαστε 5η γενιά.
Εκει ειναι η διαφορα γιατρε δυστυχως τα γυροσκοπια και τα επιταχυνσιομετρα μπορει να εχουν την ιδια ονομασια και την ιδια φιλοσοφια, αλλα το πως λειτουργουν μεταξυ τους δεν εχουν καμια σχεση οσο πιο καλο και ακριβοτερο ειναι τοσο πιο καλη λετπομερια θα εχεις και προπαντων πιο σωστες πληροφοριες θα δωσουν στην ecu με λιγα λογια αν οι αισθητηρες δεν ειναι καλοι οτι software και να εχεις δεν μπορεις να κανεις πολλα οπως και το αναποδο
Το δικο σου πως ειναι 3ης γενιας η πρωτη μπεμπα που εβγαλε δεν ειναι ? εβγαζαν traction και πιο πριν και δεν το ξερω ? και μην μου πεις για τα gs τεσπα δεν εχεις δοκιμασει πιο καινουργια traction για αυτο επιμενεις, καλα το μεγαλο σοκ θα το παθεις αν κανεις βολτα ενα wsbk οχι πως το εχω κανει εγω αλλα μπορω να το φανταστω απο τους αγωνες που τα βλεπω πως δουλευουν, μετα θα πας σπιτι και θα το ξηλωσεις το δικο σου
Δεν θελω να σου χαλασω το ονειρο όμως θα σου συνιστουσα να δοκιμασεις για μερικους γυρους χωρις το traction ( τωρα που εχεις βελτιωθεί αρκετα σαν οδηγος ) ηταν να στο προτινω στο Μisano αλλα το ξεχασα
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 18 Ιουλ 2019, 15:32
JIMK7 έγραψε:
DrIoannis έγραψε:
Είπα ίδιου "τύπου" όχι ίδιοι αισθητήρες. Φυσικά και θα είναι μεγαλύτερης ταχύτητας και πιθανόν μικρότεροι σε μέγεθος αλλά και αυτοί γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα χρησιμοποιούν. Τα δεδομένα είναι σχεδόν τα ίδια, όπως ανέφερα απλά το software αλλάζει. Το BMW που έχω είναι 3ης γενιάς. Τώρα είμαστε 5η γενιά.
Εκει ειναι η διαφορα γιατρε δυστυχως τα γυροσκοπια και τα επιταχυνσιομετρα μπορει να εχουν την ιδια ονομασια και την ιδια φιλοσοφια, αλλα το πως λειτουργουν μεταξυ τους δεν εχουν καμια σχεση οσο πιο καλο και ακριβοτερο ειναι τοσο πιο καλη λετπομερια θα εχεις και προπαντων πιο σωστες πληροφοριες θα δωσουν στην ecu με λιγα λογια αν οι αισθητηρες δεν ειναι καλοι οτι software και να εχεις δεν μπορεις να κανεις πολλα οπως και το αναποδο
Είπαμε ίδιου τύπου...μην επαναλαμβανόμαστε.
JIMK7 έγραψε:
Το δικο σου πως ειναι 3ης γενιας η πρωτη μπεμπα που εβγαλε δεν ειναι ? εβγαζαν traction και πιο πριν και δεν το ξερω ? και μην μου πεις για τα gs τεσπα δεν εχεις δοκιμασει πιο καινουργια traction για αυτο επιμενεις, καλα το μεγαλο σοκ θα το παθεις αν κανεις βολτα ενα wsbk οχι πως το εχω κανει εγω αλλα μπορω να το φανταστω απο τους αγωνες που τα βλεπω πως δουλευουν, μετα θα πας σπιτι και θα το ξηλωσεις το δικο σου
Μιλάμε για έλεγχο πρόσφυσης και όχι ειδικά για BMW. Έτσι έχουμε αντιπροσωπευτικά λοιπόν 1η γενιά Kawasaki ZX10 2008 (με έλεγχο μόνο στο πώς ανεβάζει χλμ ο πίσω τροχός),2η γενιά Ducati 1198 (με αισθητήρες ταχύτητας τροχών για 1η φορά), 3η γενιά BMW S1000RR 2010 (κλισιόμετρα, επιταχυνσιόμετρα και software να τα κάνεις ότι θες),4η γενιά Yamaha 2015 (με IMU 6 axis), 5η γενιά Yamaha 2020, BMW S1000RR 2019 με εξέλιξη στη διαχείριση των δεδομένων αλλά και των αισθητήρων (BMW με 6 axis,dual throttle bodies και θα δούμε και τι άλλα στο R1). Για οδήγηση WSB δεν ξέρω, αλλά έχω την εντύπωση πως δεν θα μου αρέσει και πιθανόν να με φοβήσει, γιατί απλά δεν θα μπορώ να το οδηγήσω όπως πρέπει. Είναι εξαιρετικά απόλυτα και τα ηλεκτρονικά τους είναι πραγματικά "ραμμένα" στον αναβάτη και στην πίστα. Έτσι λένε τουλάχιστον. Θα προτιμούσα 1 τεχνικό από το HP να φέρει στα μέτρα μου το δικό μου (γίνετε αρκεί να υπάρχουν ). Αυτό νομίζω θα το απολάμβανα πιο πολύ.
JIMK7 έγραψε:
Δεν θελω να σου χαλασω το ονειρο όμως θα σου συνιστουσα να δοκιμασεις για μερικους γυρους χωρις το traction ( τωρα που εχεις βελτιωθεί αρκετα σαν οδηγος ) ηταν να στο προτινω στο Μisano αλλα το ξεχασα
Να σου πω την αλήθεια θα το δοκίμαζα αλλά ακόμη και με το traction με τα 4αρια Dunlop στην τελευταία παρολίγον το high. Η αίσθησή μου είναι ότι θα πήγαινα πιο αργά γιατί θα ήμουν πραγματικά λιγότερο θαρραλέος με το γκάζι . Εσύ το δοκίμασες; Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου; Προσωπικά θεωρώ το traction αν το χρησιμοποιήσεις σωστά και όχι απλά για να κλειδώνεις το γκάζι στην έξοδο, θα σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος και όχι χειρότερος οδηγός. Σε πάει παρακάτω...
arogeo93 Normal gixxer
Όνομα: : Γιώργος Τόπος : Σερρες Ηλικία : 31 Αριθμός μηνυμάτων : 69 Hμερομηνία εγγραφής : 08/04/2014
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 18 Ιουλ 2019, 17:17
Όταν κάνεις τα πρώτα σου βήματα στην πίστα δεν είναι καλύτερα να οδηγάς χώρος traction ? Το λέω γιατι αν οδηγάς μόνο με traction θα συνηθίσεις να ανοίγεις τέρμα γκάζι αρκετά νωρίς και να επεμβαίνει το traction αρκετά με αποτέλεσμα να χάνεις χρόνο ;
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 18 Ιουλ 2019, 18:18
DrIoannis έγραψε:
JIMK7 έγραψε:
DrIoannis έγραψε:
Είπα ίδιου "τύπου" όχι ίδιοι αισθητήρες. Φυσικά και θα είναι μεγαλύτερης ταχύτητας και πιθανόν μικρότεροι σε μέγεθος αλλά και αυτοί γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα χρησιμοποιούν. Τα δεδομένα είναι σχεδόν τα ίδια, όπως ανέφερα απλά το software αλλάζει. Το BMW που έχω είναι 3ης γενιάς. Τώρα είμαστε 5η γενιά.
Εκει ειναι η διαφορα γιατρε δυστυχως τα γυροσκοπια και τα επιταχυνσιομετρα μπορει να εχουν την ιδια ονομασια και την ιδια φιλοσοφια, αλλα το πως λειτουργουν μεταξυ τους δεν εχουν καμια σχεση οσο πιο καλο και ακριβοτερο ειναι τοσο πιο καλη λετπομερια θα εχεις και προπαντων πιο σωστες πληροφοριες θα δωσουν στην ecu με λιγα λογια αν οι αισθητηρες δεν ειναι καλοι οτι software και να εχεις δεν μπορεις να κανεις πολλα οπως και το αναποδο
Είπαμε ίδιου τύπου...μην επαναλαμβανόμαστε.
JIMK7 έγραψε:
Το δικο σου πως ειναι 3ης γενιας η πρωτη μπεμπα που εβγαλε δεν ειναι ? εβγαζαν traction και πιο πριν και δεν το ξερω ? και μην μου πεις για τα gs τεσπα δεν εχεις δοκιμασει πιο καινουργια traction για αυτο επιμενεις, καλα το μεγαλο σοκ θα το παθεις αν κανεις βολτα ενα wsbk οχι πως το εχω κανει εγω αλλα μπορω να το φανταστω απο τους αγωνες που τα βλεπω πως δουλευουν, μετα θα πας σπιτι και θα το ξηλωσεις το δικο σου
Μιλάμε για έλεγχο πρόσφυσης και όχι ειδικά για BMW. Έτσι έχουμε αντιπροσωπευτικά λοιπόν 1η γενιά Kawasaki ZX10 2008 (με έλεγχο μόνο στο πώς ανεβάζει χλμ ο πίσω τροχός),2η γενιά Ducati 1198 (με αισθητήρες ταχύτητας τροχών για 1η φορά), 3η γενιά BMW S1000RR 2010 (κλισιόμετρα, επιταχυνσιόμετρα και software να τα κάνεις ότι θες),4η γενιά Yamaha 2015 (με IMU 6 axis), 5η γενιά Yamaha 2020, BMW S1000RR 2019 με εξέλιξη στη διαχείριση των δεδομένων αλλά και των αισθητήρων (BMW με 6 axis,dual throttle bodies και θα δούμε και τι άλλα στο R1). Για οδήγηση WSB δεν ξέρω, αλλά έχω την εντύπωση πως δεν θα μου αρέσει και πιθανόν να με φοβήσει, γιατί απλά δεν θα μπορώ να το οδηγήσω όπως πρέπει. Είναι εξαιρετικά απόλυτα και τα ηλεκτρονικά τους είναι πραγματικά "ραμμένα" στον αναβάτη και στην πίστα. Έτσι λένε τουλάχιστον. Θα προτιμούσα 1 τεχνικό από το HP να φέρει στα μέτρα μου το δικό μου (γίνετε αρκεί να υπάρχουν ). Αυτό νομίζω θα το απολάμβανα πιο πολύ.
JIMK7 έγραψε:
Δεν θελω να σου χαλασω το ονειρο όμως θα σου συνιστουσα να δοκιμασεις για μερικους γυρους χωρις το traction ( τωρα που εχεις βελτιωθεί αρκετα σαν οδηγος ) ηταν να στο προτινω στο Μisano αλλα το ξεχασα
Να σου πω την αλήθεια θα το δοκίμαζα αλλά ακόμη και με το traction με τα 4αρια Dunlop στην τελευταία παρολίγον το high. Η αίσθησή μου είναι ότι θα πήγαινα πιο αργά γιατί θα ήμουν πραγματικά λιγότερο θαρραλέος με το γκάζι . Εσύ το δοκίμασες; Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου; Προσωπικά θεωρώ το traction αν το χρησιμοποιήσεις σωστά και όχι απλά για να κλειδώνεις το γκάζι στην έξοδο, θα σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος και όχι χειρότερος οδηγός. Σε πάει παρακάτω...
1) Τι να το κανω οτι ειναι ιδιου τυπου αλλα στην ουσια δεν κανουν την ιδια δουλεια .. δουλευομαστε μεταξυ μας στα λεω ολα αυτα γιατι ακομα και αυτοι στα sbk παραπονιουνται συνεχεια με τα ηλεκτρονικα, βαλε λιγο τη φαντασια σου το δικο σου που ειναι απο τα πρωτα με κλισιομετρα και επιταχυνσιομετρα ( δηλαδη με imu ) σε ενα πολιτικο μηχανακι, που το βαζεις μεσα στη πιστα, θεωρητικα με το φλασαρισμα μπορεις να αλλαξεις μερικους παραμετρους που ισως να γινεται καπως καλυτερο αλλα μεχρι εκει, γιατι εχεις απο τα πρωτα imu και software και σε περιοριζει να κανεις πολλα πραγματα σε σχεση ιδικα με ενα αγωνιστικο εγκεφαλο η ακομα με ενα πιο φρεσκο πολιτικο μηχανακι
2) Ιδικα τα Kawasaki ZX10 2008 πως το βαζεις πρωτης γενιας αυτο το πραγμα δεν θεωρειτε οτι ειχε καν tc για το Ducati 1198 οκ αλλα παλι ουτε αυτο ειχε imu .. οποτε το δικο σου ειναι απο τα πρωτα με imu αρα καλα στο λεω πρωτης γενιας
3) Το δικο μου δεν ειναι σαν το δικο σου ( για να καταλαβαινουν και οι φιλοι που μας διαβαζουν εχει 10 επιπεδα και οχι 1 οπως το δικο σου ) καθε φορα που παω πιστα ολο και το λιγοστευω, φετος το ειχα ακομα πιο χαμηλα στο 4 επιπεδο, σχεδων δεν δουλευε καθολου γιατι ειχα βαλει 200/60 πισω ελαστικο και για αυτο κερδισα σε επιταχυνση σε σχεση με περσι που ναι μεν το ειχα παλι στο 4 επιπεδο αλλα με πιο μικρη διαμετρο πισω ελαστικου, 195/65 αρα σαν το ειχα περιπου στο επιπεδο 2 με εργοστασιακο ελαστικο που εχει 190/55 Πιστευω οτι το δικο σου το εχεις βαλει πολυ δυνατα να δουλευει και για αυτο εχανες πολυ σε καθε εξοδο της στροφης Θεωρητικα αν το κατεβαζα κι αλλο ισως να κερδιζα κι αλλο χρονο σε καθε εξοδο της στροφης, αν και απο την τηλεμετρια με το ρυθμο που γυρνουσα εμπαινε ελαχιστα γιατι το ειχα σε πολυ χαμηλο επιπεδο και ας ειχα πολυ σπινιαρισμα
4) Αυτο το traction που εχει η BMW S1000RR δεν μου αρεσει καθολου γιατι δεν επεμβαινει στα ignition coil οπως κανει το δικο μου, αλλα στο tps που το κανει πιο αργο και αποσταθεροποιει περισσοτερο την μοτοσυκλετα οταν επεμβαινει, δεν ξερω στην καινουργια προπελα του 2020 αν το εχουν αλλαξει αυτο και το εκαναν σαν το δικο μου μιας και ειναι καλη στην αντιγραφη
5) Προφανως ενα καλορυθμισμενο traction θα σε παει μπροστα, δεν υπαρχει καμια διαφωνια περι αυτου θα το δεχτω αν υπαρχουν ομως και οι καταλληλες προϋποθεσεις οπως σωστους αιθηστηρες με καλο software και πολλες πολλες ωρες ρυθμιση σε καθε διαφορετικη πιστα - ωρα - ελαστικα και αναρτησης τοτε ναι εκει θα κανεις παπαδες
Miou Full gixxer
Όνομα: : Alexandros Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 47 Αριθμός μηνυμάτων : 13454 Αγωνιζόμενος : Nop... Hμερομηνία εγγραφής : 20/07/2010
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Παρ 19 Ιουλ 2019, 09:29
arogeo93 έγραψε:
Όταν κάνεις τα πρώτα σου βήματα στην πίστα δεν είναι καλύτερα να οδηγάς χώρος traction ? Το λέω γιατι αν οδηγάς μόνο με traction θα συνηθίσεις να ανοίγεις τέρμα γκάζι αρκετά νωρίς και να επεμβαίνει το traction αρκετά με αποτέλεσμα να χάνεις χρόνο ;
για εμενα ( και τους οδηγους στο μοτογπ) ναι ετσι πρεπει για να μαθεις ποση δυναμη εχεις και πως να ανοιγεις το γκαζι και οχι για να μην χανεις χρονο λογο επεμβασης του τραξιον αλλα δεν μπορεις να φανταστεις ποσοι θεωρουσαν το αντιθετο οταν πρωτοεμπαιναν στην πιστα
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Παρ 19 Ιουλ 2019, 12:25
Το καλό με τα ηλεκτρονικά είναι ότι μπορείς να τα αλλάξεις/ρυθμίσεις. Έτσι τα νέα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης μπορείς να τα μειώσεις ή αυξήσεις όπως θες. Στην πίστα του Μισάνο που ήμασταν με τον JimK7 προσφάτως, μπόρεσα να δω τις 3 ημέρες που έμεινα, ακόμη καλύτερα, πώς δουλεύει το traction. Μπορείς να το ρυθμίσεις να βγαίνεις ντριφτάροντας αλλά μπορείς να το ρυθμίσεις να βγαίνεις "βήχοντας". Η κλασσική οδηγία να ανοίγεις το γκάζι προοδευτικά στην έξοδο ισχύει και με το traction. Στην στροφή Misano την 1η ημέρα παρολίγο να την πάθω γιατί το παράκανα. Αν ο αρχάριος και όχι μόνο, που θέλει να το παίξει γενναίος, ανοίξει απότομα το γκάζι θα μπει το traction και δεν θα φάει την ρόδα στην πλάτη...και θα συμβεί με την ιπποδύναμη που έχουμε στη διάθεσή μας. Μένει όμως σε αυτόν τον "γενναίο" να σκεφτεί γιατί έγινε αυτό και τι έκανε λάθος. Δυστυχώς το 90% απλά θα πει "...με κόβει το traction". Το traction σου δίνει τη δυνατότητα να μεταφέρεις τα όρια παρακάτω συνεχώς. Φτάνεις σε ένα σημείο που δεν κάνεις λάθος, δεν γλιστράει επικίνδυνα αλλά ενεργοποιείται το traction...πάμε 1 επίπεδο κάτω. Η πρωταρχική λειτουργία του traction είναι να σου προσφέρει πρόσφυση, να πας δηλ. πιο γρήγορα και όχι να σε κόβει στην επιτάχυνση. Θέλει με άλλα λόγια να είσαι συστηματικός στον τρόπο που ενεργείς. Όλα αυτά ισχύουν για ένα σωστά ρυθμισμένο traction control και σε ελεγχόμενο περιβάλλον (πίστα). Για τους δρόμους μας τώρα τι να ρυθμίσεις και τι να κάνεις .
Μην ξεχνιόμαστε, μιλάμε για εμάς τους κοινούς "θνητούς" και όχι για οδηγούς αγώνων, πόσο μάλλον για MotoGP/SBK με ότι συμπεριλαμβάνεται σε αυτό το πακέτο (τεχνικοί, σπόνσορες, τούμπες...πολλές τούμπες, μισθός κλπ).
Έχει επεξεργασθεί από τον/την DrIoannis στις Δευ 09 Αυγ 2021, 10:24, 1 φορά
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 08 Αυγ 2019, 01:42
DrIoannis έγραψε:
Διαβάζοντας και εμβαθύνοντας περισσότερο στο πώς λειτουργεί και πώς ρυθμίζεται το Traction Control (BMW Forum) μία εύλογη ερώτηση είναι πώς μπορείς να καθορίσεις το πόσο Grip (κράτημα) έχει μία πίστα. Όπως ξέρετε και για να πούμε παραδείγματα που πιθανόν ξέρετε οι περισσότεροι που ασχολείστε με πίστα, άλλη πρόσφυση έχει η "πίστα" των Μεγάρων και άλλη η πίστα των Σερρών. Αυτό θα πρέπει να μπορείς με κάποιον τρόπο να το ρυθμίσεις για να μπορεί και το Traction Control να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας. Φυσικά πολύ μεγάλο ρόλο παίζουν η άσφαλτος αλλά και τα λάστιχα που διαθέτεις. Άλλο λοιπόν περιθώριο δίνουν τα slick και άλλο τα δρομίσια ελαστικά. Αυτό στο λογισμικό της BMW καθορίζεται με το GripLevel και φυσικά κάθε κατασκευαστής έχει κάτι αντίστοιχο. Έτσι λοιπόν στην εργοστασιακή ρύθμιση στο Slick (Slick λάστιχα και καλή άσφαλτο) η BMW το προσδιορίζει σε τιμή 1.450g.
H BMW για να προσδιορίσει τα περιθώρια πρόσφυσης χρησιμοποιεί τον CammBrake κύκλο. Αυτός ο κύκλος προσδιορίζει τα περιθώρια πρόσφυσης στο φρενάρισμα, επιτάχυνση και τη φυγόκεντρο. Έτσι αν πούμε πως το 1.45g είναι το όριο πρόσφυσης με τα συγκεκριμένα λάστιχα και τάπητα τότε ο κύκλος (κόκκινο χρώμα) καθορίζεται όπως τον παρακάτω.
Αν ξεφύγεις από τον κύκλο σε οποιαδήποτε κατεύθυνση τότε πέφτεις .
Στον κύκλο αυτόν έχει παράδειγμα μία έξοδο από στροφή με επιτάχυνση 1g και φυγόκεντρο επίσης 1g (απλά εξωπραγματική έξοδο). Βάση λοιπόν του Πυθαγόρειου θεωρήματος το συνδυασμένο grip είναι 1.41g δηλ 97% από το μέγιστο grip που έχουμε στη διάθεσή μας. Με άλλα λόγια δεν πέφτουμε...ακόμη.
Εδώ τώρα υπάρχει και ο άλλος χάρτης με τον οποίο η BMW καθορίζει την λειτουργία του Traction Control. Αυτός είναι ο ReductionPreControl χάρτης. Είναι ο χάρτης όπως έχει αναφερθεί στο παρελθόν ο οποίος καθορίζει πόση ροπή θα δώσει το μοτέρ ανάλογα το διαθέσιμο grip σε σχέση με τις στροφές. Έτσι στο 97% της διαθέσιμης πρόσφυσης στις 8000 στροφές το μοτέρ θα δώσει 96% της μέγιστης διαθέσιμης ροπής.
Όλα αυτά για να τα ρυθμίσεις θα πρέπει να ξέρεις ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΦΥΣΙΚΗ έστω τις βασικές έννοιες. Κάτι αντίστοιχο έχουν και οι άλλες εταιρίες απλά ακόμη δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο τόσο εξελιγμένο-διαθέσιμο εργοστασιακό λογισμικό για λεπτομερή ρύθμιση και όχι απλά τα γνωστά πχ 8-10-14 επίπεδα.
Όπως έχετε καταλάβει η σωστή και αξιοποιήσιμη ρύθμιση ενός Traction Control είναι πολύπλοκη υπόθεση και φυσικά προϋποθέτει και κατάλληλο χώρο δηλ πίστα.
Άρθρο στο οποίο μιλάνε για την "Traction Zone" και έχει άμεση σχέση με το παλαιότερο παραπάνω post.
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 08 Αυγ 2019, 10:51
Aσε Γιαννη το ειδα από πρωτο χερι με λιγο φαγωμενο και κρυο ελαστικο όταν πηγε στο 1.43 grip εφαγα ένα καλο καλο "high siding" χωρις πτωση ευτυχως
Το traction το ειχα βαλει σε πολύ χαμηλο επιπεδο για να μην με κοβει στις εξοδους των στροφων, παρο όλα αυτά δουλεψε αλλα σε πολύ μικρο βαθμο, σιγουρα όμως εκανε τη δουλεια που είναι προγραμματισμενο να κανει
Η κοκκινη γραμμη συμβολιζει τη πισω αναρτηση, εκει βλέπουμε στη συγκεκριμενη στιγμη ποσο πολύ και απότομα συμπιέζεται, φορτιζει και αποφορτιζει, είναι η στιγμη του high
Την ιδια στιγμη εχω φτασει στο συνδυασμενο grip 1.43 και γωνια κλισης 54 μοιρες η μπλε γραμμη
Στο επομενο βιντεο που θα ανεβασω με τον αγωνα Group Crazy Old Men που εκει φαινεται καθαρα το high siding στην Rio στροφη
Θέμα: Απ: Traction Control μία θαυμάσια εποχή που επιτέλους έφτασε... Πεμ 08 Αυγ 2019, 13:23
Το 1.43 grip είσαι στα όρια οπότε δικαιολογείται το πιθανό high. Αν δεις το άρθρο λέει ότι τα MotoGP έχουν μέχρι και 1.6 οπότε κάπου στο 1.4-1.45g είσαι.
Αυτός πχ είναι ο δικός μου κύκλος πρόσφυσης ενός γύρου στο Μισάνο...
Διαβάζοντας κάποια δεδομένα τηλεμετρίας την τελευταία εβδομάδα προσπαθούσα να βρω τρόπο να λύσω ένα πρόβλημα που υπάρχει από την εποχή που ξεκίνησα να ασχολούμαι με την τηλεμετρία. Πόσο ακριβής αλλά και συγκρίσιμη είναι η καταγεγραμμένη ταχύτητα του εμπρός αλλά και του πίσω τροχού, όχι μόνο στην ευθεία αλλά και υπό κλίση; "Εξίσωση" για δυνατούς λύτες. Την ταχύτητα της μηχανής την έχουμε από το ταχύμετρο/αισθητήρες τροχών που ανάλογα την μηχανή, το γρανάζωμα και την κλίση αλλάζει. Όσοι έχουν τηλεμετρία την μετράνε με πολύ ακρίβεια μέσο ενός εξαιρετικού εργαλείου που λέγετε GPS…εξαιρετικό εργαλείο μεν αλλά δεν μας βοηθάει στο πρόβλημά μας. Η διαφορά στην περίμετρο μεταξύ εμπρός και πίσω ελαστικού αλλάξει την ταχύτητα περιστροφής στα δύο αυτά διαφορετικά ελαστικά αφού είναι διαφορετικού μεγέθους. Στην ευθεία, που συνήθως ρυθμίζεται η μηχανή, δείχνει με μία σχετική ακρίβεια την ταχύτητα. Το διαφορετικό όμως στις μηχανές σε σχέση με τα αυτοκίνητα, είναι ότι για να στρίψουν πρέπει να πάρουν κλίση (τεράστια διαφορά στην αξιολόγηση της πλειοψηφίας των δεδομένων σε σχέση με τα αυτοκίνητα) και η περίμετρος αλλάζει από την προκαθορισμένη τιμή. Άλλη περίμετρο "έχει" το ελαστικό στις 0 μοίρες άλλη στις 20 και άλλη στις 45. Έτσι λοιπόν όταν θες να υπολογίσεις την ταχύτητα υπό κλίση με ακρίβεια δεν μπορείς από τους αισθητήρες των τροχών.
Εικόνα 1
Αυτό δεν θα μας πείραζε στο πρόβλημά μας, αν τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας μας ήταν ακριβώς όμοια μιας και ναι μεν η ταχύτητα που θα κινείται η μηχανή δεν θα είναι σωστή αλλά η διαφορά της ταχύτητας μεταξύ τους θα ήταν συγκρίσιμη. Να όμως που τα ελαστικά στις σύγχρονες μηχανές επιδόσεων δεν είναι όμοια όπως προ είπαμε και έχουμε 180-200 πίσω ελαστικό και 120 εμπρός ελαστικό στο 99% των περιπτώσεων. Να μην μιλήσω για το προφίλ που τώρα τελευταία δεν είναι πλέον το 55/70 αλλά παίζουν 55-60-65/70-75 κλπ.
Εικόνα 2
Όπως είπα δύσκολη εξίσωση, χωρίς εισαγωγικά αυτή τη φορά, για δυνατούς λύτες. Ευτυχώς λοιπόν που έχουμε τα μαθηματικά. Σημαντικό... η τηλεμετρία και τα μαθηματικά/τριγωνομετρία πάνε μαζί. Γνωρίζοντας λοιπόν κάποια διαθέσιμα δεδομένα για τη γεωμετρία του ελαστικού όπως: C: περίμετρος ελαστικού W: πλάτος ελαστικού D: διάμετρος προφίλ
και δεδομένα από την τηλεμετρία της μηχανής όπως: SPEED F/SPEED R: ταχύτητες που μετράμε από τους αισθητήρες των τροχών Lean Angle: γωνία κλίσης της μηχανής με την βοήθεια του GPS
μπορούμε να υπολογίσουμε με πολύ μεγάλη ακρίβεια τις πραγματικές ταχύτητες των ελαστικών στην ευθεία αλλά και όταν βρισκόμαστε υπό κλίση.
Εικόνα 3
Τι μας δίνει αυτό; Την απάντηση στην ερώτησή μας. Πού θα βοηθήσει αυτό; Στο να γνωρίζουμε πότε, που και γιατί «γλιστράει/driftάρει» η μηχανή. Συγκεκριμένα στο BMW μπορείς υπολογίζοντας την πραγματική ταχύτητα των τροχών να φτιάξεις χάρτες οι οποίοι ρυθμίζουν την συμπεριφορά του DTC (traction control)
Εικόνα 4
H ECU της BMW και όχι μόνο, θεωρώ ότι έτσι υπολογίζει την πραγματική ταχύτητα των τροχών απλά δεν μπορώ εγώ με την τηλεμετρία μου να διαβάσω την ταχύτητα των τροχών διορθωμένη αλλά μόνο την απευθείας ταχύτητα από τους αισθητήρες ταχύτητας των τροχών.
Μένει να δω πώς αλλιώς θα μπορέσω να εκμεταλλευτώ αυτή την νέα πληροφορία μιας και πολλά κανάλια και «μαθηματικά» κανάλια έχουν τις ταχύτητες τροχών στις εξισώσεις τους. Η εξίσωση, γιατί μου αρέσει να μοιράζομαι, για τον ακριβή υπολογισμό της ταχύτητας τροχού είναι : SPEED cor=SPEED*((C-(2*π*T*(1-(cos(abs(Lean_Angle)*π/180)))))/C) C= περίμετρος ελαστικού Τ=σταθερά που προκύπτει από τη γεωμετρία του ελαστικού
Τι δεν μπορώ να υπολογίσω, ακόμη; Την παραμόρφωση του ελαστικού υπό κλίση λόγω φυγόκεντρου δύναμης και ειδικά στο πίσω λόγω επιτάχυνσης. Αυτό αλλάζει πάλι δεδομένα όπως πχ η περίμετρος του ελαστικού.
Εικόνα 5
Ίσως για κάποιους το συγκεκριμένο topic να μην λέει πολλά ή και να μην καταλάβουν πολλά, αλλά ίσως κάποιους να τους βοηθήσει να δουν…