| Λάδια | |
|
+66Black Eagle giorgostap kontos 750 zed660 topetwrx k8 600 kk noname2142 louk6 Oikopedofagos brwmogazos giannisK6 spyros_k6 giwrgos27 No Fear paul22 stoui Miou naturalboy gsxrk71000 ghost panosk8 G.E.B. R-09 blackk8 boutser spyroszx thodoris DrIoannis Darksoul landen ripseventh Tigas teo46 TheVeteran jimk Big Daddy mike Morningstar T.R.E kantalis STELIOS stavrosrodo nasos-v Leroy giorgostam busa respect chris gsxr GIXXERAKIAS pehlis valentinosgsxr magiaklaniakeksatmisi kapamarou85 gkourv alex k8 blade 750 giatros gostrider Hamamatsu ΣΚΟΡΠΙΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑ JIMK7 gsxr1000nitro Sotiris S gixxermak Billy dimkarag rising 70 απαντήσεις |
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
boutser Hero gixxer
Όνομα: : ΚΩΣΤΑΣ Τόπος : Καβάλα Ηλικία : 37 Αριθμός μηνυμάτων : 2766 Αγωνιζόμενος : θα ήθελα... Hμερομηνία εγγραφής : 06/10/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 15:51 | |
| τελικα τι συμπερασμα βγαζουμε ρε παιδια τι λαδια πρεπει να βαζουμε; εγω εχω βαλει μοτουλ 10-40 και ειναι οκ απλα οταν βαζω πρωτη χτυπαει λιγο. | |
|
| |
landen Adv. gixxer
Όνομα: : Billakos Τόπος : sau paolo Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 734 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 15:53 | |
| - boutser έγραψε:
- τελικα τι συμπερασμα βγαζουμε ρε παιδια τι λαδια πρεπει να βαζουμε;
εγω εχω βαλει μοτουλ 10-40 και ειναι οκ απλα οταν βαζω πρωτη χτυπαει λιγο. παντα θα χτυπαει ρε συ.. λιγο ομως ε...ειδικα οταν εχεις καιρο να το βαλεις μπρος. | |
|
| |
landen Adv. gixxer
Όνομα: : Billakos Τόπος : sau paolo Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 734 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 15:54 | |
| - ripseventh έγραψε:
- landen έγραψε:
- ripseventh έγραψε:
- Σημερα κ εγω μ την σειρα μου εκανα αλαγη λαδιων.Μετα απο 15 μηνες και 3500χλμ αλλαξα τα Αmsoil 10-40 που ειχα μεσα με Castrol R4 10-50(ετσι γ αλλαγη) κ φυσικα φιλτρο λαδιου.Λοιπον το amsoil που εβγαλα ηταν λιγο μαυρισμενο(φυσικο ειναι αυτο)αλλα δεν ειχε χασει καθολου την φυσικη του υφη παρεμενε ακομη παχυρευστο οπως παρα του οτι ειναι 10-40.ισωσ ειναι το καλυτερο λαδι που εχω βγαλει ποτε απο μοτερ.Με το castrol που εκανα μια τσαρκα γ λιγο δεν μ αρεσε πολυ το σασμαν αλλα ακομη ειναι νωρις γ συμπερασματα ασ δουλεψει λιγο (να σπασει κ αυτο) κ τοτε βλεπουμε τι κανει.
γτ ομως πηγες στα castrol????εεεεε?????? Τα ειχε φιλος(μαγαζι μοτο)κ ειπαμε εγω κ αλλος ενας να τα δοκιμασουμε ετσι γ αλλαγη.Στην πιστα θα δειξει(εκει σπανε) τι γινεται μ αυτο το λαδι γ αυτο κανονισε καμια μερα να ανεβεις σερρες.. | |
|
| |
ripseventh Full gixxer
Όνομα: : Λουκας Τόπος : Λιβαδεια Αριθμός μηνυμάτων : 1221 Hμερομηνία εγγραφής : 19/09/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 15:57 | |
| Δεν με βλεπω για σερρες φετος!Για μας απο δω ειναι πολλα τα εξοδα ρε γμτ...αλα σιγουρα μεγαρα θα παω οσες μπορω | |
|
| |
landen Adv. gixxer
Όνομα: : Billakos Τόπος : sau paolo Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 734 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:01 | |
| - ripseventh έγραψε:
- Δεν με βλεπω για σερρες φετος!Για μας απο δω ειναι πολλα τα εξοδα ρε γμτ...αλα σιγουρα μεγαρα θα παω οσες μπορω
καταραμμενη κριση!!!!!! | |
|
| |
ripseventh Full gixxer
Όνομα: : Λουκας Τόπος : Λιβαδεια Αριθμός μηνυμάτων : 1221 Hμερομηνία εγγραφής : 19/09/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:12 | |
| - boutser έγραψε:
- τελικα τι συμπερασμα βγαζουμε ρε παιδια τι λαδια πρεπει να βαζουμε;
εγω εχω βαλει μοτουλ 10-40 και ειναι οκ απλα οταν βαζω πρωτη χτυπαει λιγο. Οτι βασταει η τσεπη σου βαλε αρκει να πληρη την προδιαφραφη SG για τα δικα μας τουλαχιστον.Εγω θα σου προτεινα να δοκιμασεις μια και τα amsoil 10-40 ειναι κ σε καλη τιμη 12ε το λιτρο | |
|
| |
ripseventh Full gixxer
Όνομα: : Λουκας Τόπος : Λιβαδεια Αριθμός μηνυμάτων : 1221 Hμερομηνία εγγραφής : 19/09/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:15 | |
| - boutser έγραψε:
- τελικα τι συμπερασμα βγαζουμε ρε παιδια τι λαδια πρεπει να βαζουμε;
εγω εχω βαλει μοτουλ 10-40 και ειναι οκ απλα οταν βαζω πρωτη χτυπαει λιγο. Οτι βασταει η τσεπη σου βαλε αρκει να πληρη την προδιαφραφη SG για τα δικα μας τουλαχιστον.Εγω θα σου προτεινα να δοκιμασεις μια και τα amsoil 10-40 ειναι κ σε καλη τιμη 12ε το λιτρο | |
|
| |
boutser Hero gixxer
Όνομα: : ΚΩΣΤΑΣ Τόπος : Καβάλα Ηλικία : 37 Αριθμός μηνυμάτων : 2766 Αγωνιζόμενος : θα ήθελα... Hμερομηνία εγγραφής : 06/10/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:33 | |
| | |
|
| |
ripseventh Full gixxer
Όνομα: : Λουκας Τόπος : Λιβαδεια Αριθμός μηνυμάτων : 1221 Hμερομηνία εγγραφής : 19/09/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:41 | |
| | |
|
| |
landen Adv. gixxer
Όνομα: : Billakos Τόπος : sau paolo Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 734 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:47 | |
| | |
|
| |
ripseventh Full gixxer
Όνομα: : Λουκας Τόπος : Λιβαδεια Αριθμός μηνυμάτων : 1221 Hμερομηνία εγγραφής : 19/09/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:50 | |
| εεε καλα 4λιτρα θα ανοιξεις ετσι κ αλλιως + φιλτρο! | |
|
| |
blackk8 Normal gixxer
Όνομα: : ΑΛΕΞΗΣ Τόπος : Γέρακας Αριθμός μηνυμάτων : 67 Hμερομηνία εγγραφής : 26/10/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Πεμ 17 Μαρ 2011, 16:57 | |
| silkolene δεν βάζει κανείς ; τόσο παρεξηγημένα είναι ; υπάρχει και ο http://www.oilsmotoauto.gr/ επίσης χωρίς μεταφορικά για Αθήνα και ελάχιστα ( €3 περίπου ) για επαρχία @ δοκίμασε silkolene pro 4 και δεν θα θες να ξαναλλάξεις λάδι | |
|
| |
boutser Hero gixxer
Όνομα: : ΚΩΣΤΑΣ Τόπος : Καβάλα Ηλικία : 37 Αριθμός μηνυμάτων : 2766 Αγωνιζόμενος : θα ήθελα... Hμερομηνία εγγραφής : 06/10/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Κυρ 20 Μαρ 2011, 09:49 | |
| γεια δειται αυτο εστειλα mail στη suzuki για το θεμα και ιδου: Αγαπητέ κύριε Αρχικά θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την επικοινωνία σας με την εταιρία μας καθώς και για την προτίμησή σας στη μάρκα Suzuki. Αναφορικά με το ερώτημα σας θα επιθυμούσαμε να σας ενημερώσουμε ότι η επιλογή μας για την ελληνική αγορά είναι Motul 15W/50 ημισυνθετικό. Αυτή η επιλογή έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί καλύτερα στην συντριπτική πλειοψηφία των καιρικών και κυκλοφοριακών συνθηκών που υπάρχουν στην χώρα μας, και με την προϋπόθεση ότι πρέπει να επιλέξουμε ένα τύπο λαδιού. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφόρηση ή διευκρίνηση Με εκτίμηση ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ 5-7 118 55 ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ: 210 34 99 857 boutser@in.gr | |
|
| |
Darksoul Hero gixxer
Όνομα: : Φιλιππος Τόπος : Πειραιας Ηλικία : 36 Αριθμός μηνυμάτων : 2551 Hμερομηνία εγγραφής : 11/11/2008
| Θέμα: Απ: Λάδια Κυρ 20 Μαρ 2011, 10:12 | |
| δηλαδη αυτα που μου βαζε ο Σακης στο συνεργειο ειναι ημισυνθετικα motul by suzuki γτ πανω full synthetic λενε αυτα! | |
|
| |
ΚΑΣΤΟΡΙΑ Adv. gixxer
Όνομα: : Χρηστοs Τόπος : ΚΑΣΤΟΡΙΑ Ηλικία : 50 Αριθμός μηνυμάτων : 712 Αγωνιζόμενος : BACK IN BLACK Hμερομηνία εγγραφής : 28/04/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Κυρ 20 Μαρ 2011, 10:17 | |
| - boutser έγραψε:
- γεια δειται αυτο εστειλα mail στη suzuki για το θεμα και ιδου:
Αγαπητέ κύριε
Αρχικά θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την επικοινωνία σας με την εταιρία μας καθώς και για την προτίμησή σας στη μάρκα Suzuki. Αναφορικά με το ερώτημα σας θα επιθυμούσαμε να σας ενημερώσουμε ότι η επιλογή μας για την ελληνική αγορά είναι Motul 15W/50 ημισυνθετικό. Αυτή η επιλογή έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί καλύτερα στην συντριπτική πλειοψηφία των καιρικών και κυκλοφοριακών συνθηκών που υπάρχουν στην χώρα μας, και με την προϋπόθεση ότι πρέπει να επιλέξουμε ένα τύπο λαδιού.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφόρηση ή διευκρίνηση
Με εκτίμηση
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟΥ 5-7 118 55 ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ: 210 34 99 857 boutser@in.gr Kώστα 15-50?? Χοντρά με φαίνονται ρε φιλαράκι! | |
|
| |
boutser Hero gixxer
Όνομα: : ΚΩΣΤΑΣ Τόπος : Καβάλα Ηλικία : 37 Αριθμός μηνυμάτων : 2766 Αγωνιζόμενος : θα ήθελα... Hμερομηνία εγγραφής : 06/10/2010
| Θέμα: Απ: Λάδια Κυρ 20 Μαρ 2011, 10:24 | |
| δεν ξερω ρε παιδια και εμενα χοντρα μου φανικαν αλλα τι να πω! υπαχει κανεις που να τα βαζει για να μας πει την γνωμη του; | |
|
| |
ΚΑΣΤΟΡΙΑ Adv. gixxer
Όνομα: : Χρηστοs Τόπος : ΚΑΣΤΟΡΙΑ Ηλικία : 50 Αριθμός μηνυμάτων : 712 Αγωνιζόμενος : BACK IN BLACK Hμερομηνία εγγραφής : 28/04/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Κυρ 20 Μαρ 2011, 10:26 | |
| Ισως επειδή εχω το 750 να μπερδεύομαι... Το 1000 δεν ξέρω τι φοράει | |
|
| |
G.E.B. R-09 Normal gixxer
Όνομα: : giorgos Τόπος : ΞΑΝΘΗ Αριθμός μηνυμάτων : 355 Hμερομηνία εγγραφής : 17/08/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Κυρ 20 Μαρ 2011, 11:18 | |
| REPSOL εχει βαλει κανεις? η αν εχει ακουσει τιποτα απο κανενα? | |
|
| |
panosk8 Hero gixxer
Όνομα: : Πανος Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 2447 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Δευ 19 Δεκ 2011, 16:34 | |
| βασικα υπαρχουν 500 θεματα για λαδια στο φορουμ διαλεξα ενα στη τυχη ηθελα να ρωτησω αν εχει δοκιμασει κανεις 0w40 λαδι στο μοτερ του. | |
|
| |
GIXXERAKIAS Hero gixxer
Όνομα: : Ιωάννης Τόπος : Aθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 2159 Αγωνιζόμενος : Newbie open. Hμερομηνία εγγραφής : 08/11/2008
| Θέμα: Απ: Λάδια Δευ 19 Δεκ 2011, 16:43 | |
| Mία απλή ερώτηση που θα έπρεπε να την είχες ήδη κάνει Πάνο στον ευατό σου πρίν ποστάρεις τέτοια ερώτηση..... ΓΙΑΤΙ??? Θές να το κάνεις δίχρονο σαν τα honda με τα agip 0w30? | |
|
| |
magiaklaniakeksatmisi Full gixxer
Όνομα: : ΚΛΗΜΗΣ Αριθμός μηνυμάτων : 1228 Αγωνιζόμενος : Στου γεραμανη το πευκο απο κατω... Hμερομηνία εγγραφής : 03/03/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Δευ 19 Δεκ 2011, 16:54 | |
| γιατι υπαρχει περιπτωση να το καιει επειδη το 0w ειναι λεπτο??? | |
|
| |
GIXXERAKIAS Hero gixxer
Όνομα: : Ιωάννης Τόπος : Aθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 2159 Αγωνιζόμενος : Newbie open. Hμερομηνία εγγραφής : 08/11/2008
| Θέμα: Απ: Λάδια Δευ 19 Δεκ 2011, 16:56 | |
| Μεγάλη....ειδικά σε πίστα.... | |
|
| |
magiaklaniakeksatmisi Full gixxer
Όνομα: : ΚΛΗΜΗΣ Αριθμός μηνυμάτων : 1228 Αγωνιζόμενος : Στου γεραμανη το πευκο απο κατω... Hμερομηνία εγγραφής : 03/03/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Δευ 19 Δεκ 2011, 17:53 | |
| - GIXXERAKIAS έγραψε:
- Μεγάλη....ειδικά σε πίστα....
κ σκεφτομουν ν τα βαλω κ εγω... δλδ αν πιεζουμε τη μοτο να προτιμαμαι λαδακι με μεγαλυτερα ιξωδες?? | |
|
| |
panosk8 Hero gixxer
Όνομα: : Πανος Ηλικία : 40 Αριθμός μηνυμάτων : 2447 Hμερομηνία εγγραφής : 05/06/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Δευ 19 Δεκ 2011, 18:33 | |
| - GIXXERAKIAS έγραψε:
- Mία απλή ερώτηση που θα έπρεπε να την είχες ήδη κάνει Πάνο στον ευατό σου πρίν ποστάρεις τέτοια ερώτηση.....
ΓΙΑΤΙ???
Θές να το κάνεις δίχρονο σαν τα honda με τα agip 0w30? να γιατι. σε κανα τρακ ντευ θα ψηνομουν να τα δοκιμασω. ισως κ για 1000 χιλιομετρα χρηση εκτος πολης. εννοειται οτι το λαδι αυτο δεν ειναι για καθε μερα. http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?module=products&pid=307 | |
|
| |
ghost Hero gixxer
Όνομα: : Κώστας Τόπος : Κυπαρισσία Ηλικία : 50 Αριθμός μηνυμάτων : 2970 Αγωνιζόμενος : Married Hμερομηνία εγγραφής : 24/04/2009
| Θέμα: Απ: Λάδια Κυρ 11 Μαρ 2012, 14:10 | |
| βρηκα ενα ωραιο post σχετικα με λιπαντικα κινητηρα σε αλλο forum και το ποσταρω κι εδω...
AGIP-AMSOIL-ARAL-BELRAY-BP-CASTROL-DENICOL-IPONE-MOBIL-MOTOREX-MOTUL-PENZOIL-REPSOL-ROCKOIL-SHELL-SILCOLENE-VALVOLINE
Προδιεγραφές λιπαντικών
1 - Τι είναι τα πρότυπα JASO;
Σήμερα, τα πρότυπα συγκριτικής μέτρησης επιδόσεων στον τομέα των λιπαντικών για την μοτοσικλέτα είναι τα πρότυπα JASO. Είναι απαραίτητος ο διαχωρισμός μεταξύ των προτύπων JASO που αποδίδονται σε 2-χρόνους κινητήρες και αφ' ετέρου στο πρότυπο που αποδίδεται σε 4-χρόνους κινητήρες:
Α. Για 2-χρονους κινητήρες μοτοσικλέτας Το καταλληλότερο λιπαντικό μηχανής για 2-χρόνους κινητήρες είναι το λιπαντικό με προδιαγραφές JASO FC
Ποιος χορηγεί την έγκριση JASO FC; Είναι η ιαπωνική αυτοκίνητη πρότυπη οργάνωση που χορηγεί την ετικέτα μετά από την ανάλυση του λιπαντικού.
Ποιες είναι οι προδιαγραφές που απαιτούνται έτσι ώστε ένα λιπαντικό μηχανής μοτοσικλέτα να εγκριθεί με το πρότυπο JASO FC; Eνα λιπαντικό για να πιστοποιηθεί στά πρότυπα JASO πρέπει να έχει χαρακτηριστικά όπως να μην βγάζει καπνό και φυσικά να έχει υποβληθεί στις δοκιμές πιστοποίησης.
Πώς αναγνωρίζετε ότι ένα προϊόν είναι JASO FC;
Όταν ένα λιπαντικό πετύχει σε όλες τις δοκιμές, η Ιαπωνική Αυτοκίνητη Πρότυπη Οργάνωση εκδίδει ένα πιστοποιητικό και έναν αριθμό πιστοποίησης. Αυτά πρέπει να εμφανίζονται στο εμπορευματοκιβώτιο υπό μορφή καθορισμένου λογότυπου σε συνδυασμό με τον αριθμό πιστοποίησης.
To λογότυπο σε συνδυασμό με τον μοναδικό κωδικό πιστοποίησης προϊόντος, αποδεικνύει ότι το προϊόν έχει Πιστοποίηση κατά το πρότυπο JASO FC.
B. Για 4-χρονους κινητήρες μοτοσικλέτας
Ποιος χορηγεί την έγκριση JASO ΜΑ; Σήμερα, για τους 4-χρονους κινητήρες, τα πρότυπα συγκριτικής μέτρησης επιδόσεων δεν είναι πλέον Αμερικάνικα αλλά Ιαπωνικά. Είναι η Ιαπωνική Αυτοκίνητη Πρότυπη Οργάνωση που χορηγεί την πιστοποίηση μετά από την ανάλυση του λιπαντικού.
Ποιες είναι οι προδιαγραφές που απαιτούνται έτσι ώστε ένα λιπαντικό να πάρει την έγκριση πρότυπου JASO ΜΑ; Ένα λιπαντικό για να πιστοποιηθεί στα πρότυπα JASO ΜΑ, πρέπει να ανταποκριθεί στις αυστηρότερες απαιτήσεις από άποψη της λίπανσης, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία της μοτοσικλέτας καθώς επίσης και του κιβωτίου συμπλέκτη. (δοκιμή αντιολισθητικού και της τριβής).
Πώς αναγνωρίζετε ότι ένα προϊόν είναι JASO MΑ; Όταν ένα λιπαντικό πετύχει σε όλες τις δοκιμές, η Ιαπωνική Αυτοκίνητη Πρότυπη Οργάνωση εκδίδει ένα πιστοποιητικό και έναν αριθμό πιστοποίησης. Αυτά πρέπει να εμφανίζονται στο εμπορευματοκιβώτιο υπό μορφή καθορισμένου λογότυπου σε συνδυασμό με τον αριθμό πιστοποίησης.
Το λογότυπο σε συνδυασμό με τον μοναδικό κωδικό πιστοποίησης προϊόντος, αποδεικνύει ότι το προϊόν έχει Πιστοποίηση κατά το πρότυπο JASO ΜΑ.
2 - Τα άλλα Πρότυπα Πιστοποίησης
SAE (Society of Automotive Engineers) καθορίζουν το βαθμό ιξώδους ενός λιπαντικού
API (American Petroleum Institute) καθορίζουν το επίπεδο καθαριστικής απόδοσης, διασποράς και οξείδωσης των λιπαντικών. Το υψηλότερο επίπεδο για ένα λιπαντικό 4-χρονου κινητήρα είναι SG API, και για ένα λιπαντικό 2-χρονου κινητήρα API TC
NMMA (National Marine Manufacturers Association) καθορίζει αποκλειστικά το επίπεδο λίπανσης ενός θαλάσσιου λιπαντικού. Το υψηλότερο επίπεδο για ένα λιπαντικό 2-χρονου κινητήρα είναι NMMA TCW3R.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ :
- Μπορώ να αναμίξω συνθετικό λάδι με ορυκτέλαιο;
Τα περισσότερα συνθετικά για τετράχρονους είναι συνήθως συμβατά με τα απλά λάδια. Αν ο κινητήρας χρειάζεται επειγόντως συμπλήρωμα...είναι ασφαλές.
- Είναι σωστό να μπαίνει συνθετικό σε καινούργιο 4τ κινητήρα;
Ναι. Εκτός και αν το μάνουαλ του κατασκευαστή αναφέρει ότι χρειάζεται απλό λάδι για το στρώσιμο. Οι σύγχρονοι κινητήρες έχουν μικρότερες μεν ανοχές απο τους παλιούς, αλλά και καλύτερα κατεργασμένες επιφάνειες, που δεν απαιτούν μακροχρόνιο στρώσιμο.
- Πόσο καιρό μετά μπορεί να χρησιμοποιηθεί λάδι απο ανοιγμένη συσκευασία;
Το λάδι οξειδώνεται, και απορροφά υγρασία ειδικά όταν βρίσκεται μέσα στον κινητήρα. Γενικά καλό είναι αν έχει περάσει τους 6 μήνες, να μην.....
- Σε δίχρονο με μίξη στο ρεζερβουάρ, τι αναλογίες ακολουθώ;
Ο κατασκευαστής εκτός απο αναλογίες προτείνει και τύπους λαδιού. Αν π.χ. προτείνει ορυκτέλαιο με αναλογία 3%, είναι ασφαλές να μπεί ημισυνθετικό με αναλογία 2%. Ειδικά σε δίχρονα υψηλης απόδοσης το γκρουπ πιστόνι/κύλινδρος αντέχει και με συνθετικό αναλογίας 1%. Εκεί όμως μπαίνουν αμφιβολίες για την μακροζωία μπιέλας και ρουλεμάν στροφάλου.
- Κάθε πότε αλλάζω λάδια;
Οτι λέει ο κατασκευαστής της μοτοσυκλέτας. Εξαιρέσεις γίνονται όταν η μοτό μείνει μήνες ακινητοποιημένη. Επίσεις οι κατασκευαστές προτείνουν μικρότερα διαστήματα αλλαγών αν την μοτό την χρησιμοποιούμε στην πόλη, ή σε σκληρές συνθήκες.
- Γιατί το λάδι βγαίνει συνήθως μαύρο όταν το αλλάζω;
Τα λάδια περιέχουν καθαριστικά και διαλυτικά πρόσθετα, που κατακρατούν αιωρούμενα σωματίδια (κατάλοιπα οξειδωμένου λαδιού - παράγωγα καύσης που έχουν περάσει στα κάρτερ) αποτρέποντάς τα να "πάνε" στις επιφάνεις του κινητήρα, κολλώντας τα ελατήρια, ή φράζοντας την αντλία λαδιού. Το χρώμα ΔΕΝ είναι κριτήριο αλλαγής.
- Το "ματάκι" ελέγχου των λαδιών, είναι θόλό, ιδρωμένο. Τι συμβαίνει;
Πρόκειτε απλά για υδρατμούς, που προέρχονται απο τα κάρτερ, γιατι το λάδι δεν ανέβασε αρκετή θερμοκρασία.
- Χρειάζεται να αλλάζω τύπο λαδιού ανάλογα με την εποχή;
Οτι λέει το μάνουαλ. Για την Ελλάδα ένα 15-50 καλύπτει απο -5 εώς τους 40 βαθμούς του καύσωνα. Αν ζείς στο κατω Νευροκόπι ένα 10-40 έιναι ότι πρέπει.
- Που πετάω τα παλιά λάδια; Αν είσαι ανεγκέφαλος τα πετάς όπου βρεις. Παίρνεις μεγάλο μπιτόνι, και εκει τα μαζεύεις. Υστερα δώστα στο συνεργείο της γειτονιάς σου, να πάνε για ανακύκλωση.
- Η μηχανή μου καίει λάδια......ΠΑΝΙΚΟΣ! Αν είναι δίχρονο......έτσι πρέπει. Στα 4τ, τα περισσότερα service manual, αναφέρουν ότι 200 ml στα 1000 km είναι αποδεκτό. Παραπάνω;;; Επισκευή.
- Πειράζει αν βάλω στο...RRRRRR περισσότερο λάδι; Για καλό το λέω.
ΔΕΝ βελτιώνεται η λίπανση ενός 4τ κινητήρα όσο περισσότρο βάλεις. Η αντλία το ίδιο θα στέλνει. Αυξάνει όμως η πίεση, με ενδεχόμενο να χάσεις αλογάκια, και να σκάσεις τσιμούχες.......
- Το μηχανάκι μου καπνίζει. Τι να κάνω; Να του πείς να το κόψει... Αν βγάζει μπλε ή μπλε-μαύρο καπνό, το λάδι έχει βρεί τρόπο να περνά στον θάλαμο καύσης, απο ελατήρια ή οδηγούς/τσιμουχάκια βαλβίδων. Αν είναι λευκός ο καπνός, μπορει να έχει κάψει φλάτζα κεφαλής και περνά ψυκτικό υγρό στον θάλαμο καύσης. Αν είναι μαύρος, ή έχει πάρει φωτιά.......ή έχουμε πλούσιο μείγμα.
- Πότε "κουράζεται" το λάδι; Γιατί δεν διατηρεί για πάντα τις λιπαντικές του ικανότητες;
Γιατί εκει μέσα που βρίσκεται, γίνεται κόλαση. Σαν καθαρίστρια απομακρύνει τα παράγωγα καύσης απο τα πιστόνια, ελατήρια, κυλίνδους. Μικρές ποσότητες νερού, το μολύνουν κάθε φορά που ο κινητήρας ζεσταίνεται, και κρυώνει. Ψήνεται στον πυρετό, καθως μπορεί να ξεπεράσει και τους 120 βαθμούς. Ετσι ταλαιπωρείται το λαδάκι, και πρέπει να το αλλάζουμε, για να ξανακάνει σωστα την δουλειά του!
"OΡΥΚΤΕΛΑΙΑ - ΗΜΙ - FULL"
ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΑ. Πρωτογενή λιπαντικά προερχόμενα απο την κλασματικη απόσταξη του πετρελαίου. Με κύριο συστατικό το βασικό λάδι (base oil) σε αναλογία 85-90% χρησιμοποιούν πρόσθετα για να αποκτήσουν τις επιθυμητες ιδιότητες.
ΗΜΙΣΥΝΘΕΤΙΚΑ. Η πιο δύσκολη στο να οριστεί κατηγορία. Τυπικά ένα ημισυνθετικό, πρέπει να περιέχει 50% βασικό, και 50% συνθετικό. Η ονομασία όμως δεν μπορεί να ελεγχθεί εύκολα, και κάθε εταιρεία δίνει την δική της ερμηνεία.
ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ. Πρόκειτε για ημισυνθετικά, με ποσοστο μικρότερο του 50% σε συνθετικό. Σε πολλές περιπτώσεις είναι ορυκτέλαια που έχουν υποστεί την διαδικασία της συνθετικής υδρογονοπυρόλυσης, όπου γίνεται μια μοριακή ανακατανομή, και εμπλουτίζεται με πρόσθετα. Η διαδικασία αυτη, ΔΕΝ εξασφαλίζει τις ιδιότητες των συνθετικών. Πρόκειται απλά για "επιλεγμένα" ορυκτέλαια.
ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ. Εργαστηριακής παρασκευής λάδια, που δεν αποτελούν προιόν απόσταξης πετρελαίου. Στην ουσία είναι υδρογονάνθρακες, με επεμβάσεις στην μοριακή τους δομή, ωστε να αποκτήσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η αναλογία των προσθέτων, είναι 10-15%.
RACING. Εντελώς εξειδικευμένης χρήσης λάδια, ανύπαρκτης χρησιμότητας στην καθημερινη χρήση. Μπορούν να κάνουν ανεπανόρθωτη ζημιά, καθώς δεν περιέχουν αντιοξειδωτικά, και καθαριστικά πρόσθετα, και έχουν εξαιρετικά μικρή διάρκεια ζωής.
10w40. = Αναφέρεται σε πολύτυπο λάδι που συμπεριφέρεται σαν λεπτόρευστο, όταν είναι κρύο, σε θερμοκρασίες κατω του 0, και σαν παχύρευστο, όταν είναι ζεστό. Χοντρικά ένα 15-50 έχει μεγαλύτερη ικανότητα αντοχής φορτίων, και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά αργεί να ζεσταθεί. Ενα 10-40, είναι λεπτόρευστο, ζεσταίνεται γρηγορότερα, και είναι ιδανικό, για σύντομες διαδρομές. (π.χ πόλη) | |
|
| |
| Λάδια | |
|