Οι κυριότερες και πιο ουσιαστικές είναι αυτές που σωστά ανέφερες Σταύρο. Η μεταβλητή εισαγωγή είναι δύο σταδίων, δουλεύει με ένα απλό σερβομοτέρ που μετακινεί ένα σέτ χοάνες. Όταν ο κινητήρας δουλεύει κάτω απο τις 9000σαλ ενσωματώνονται με το σέτ που είναι βιδωμένο στο φιλτροκούτι βελτιώνοντας την απόδοση στις μεσαίες χαμηλές στροφές, όταν το μοτέρ ξεπεράσει τις 9000στροφές το σερβομοτέρ σηκώνει τις χοάνες βελτιώνοντας της υψηλές στροφές.
Κινητηριακά μιλώντας, αυτές είναι οι μεγάλες διαφορές, απο κεί και πέρα οι ομοιότητες είναι μεγάλες γεωμετρικά αλλά με αυτόν όμως του 07 να έχει καλύτερες δυνατότητες στο θέμα απόδοσης. Η άλλη μεγάλη διαφορά των δύο μοτοσυκλετών είναι η σχεδίαση του πλαισίου. Το 04-06 φέρει το μοτέρ, με το δεύτερο να μη παίζει κανένα ρόλο στην ακαμψία του συνόλου (όπως όλα τα R1 έως τότε) ενώ στο 07 ο κινητήρας φέρει μέρος της ακαμψίας του πλαισίου, δρόμος που ακολουθήθηκε και στο 09+
Απο κεί και πέρα το 07 έχει πιο ποιοτικές αναρτήσεις, ίδιο περίπου βάρος, ίδια γεωμετρία, πιο προοδευτικά φρένα με-10mm δίσκους με δαγκάνες 6 εμβόλων, χωρίς όμως να έχουν χάσει τη δύναμη τους, ίσως πιο ποιοτική δύναμη θα την έλεγα.
Η θέση οδήγησης άλλαξε λίγο με λίγο πιο άνετες γωνίες για το 07, παραμένοντας όμως την αίσθηση οτι είσαι πάνω στη μοτοσυκλέτα όπως σε όλα τα R1 και όπως τελικά έγιναν σχεδόν όλα τα ss του σήμερα.
Ζημιές σε γενικές γραμμές κανένα απο τα δύο δε βγάζει, πλήν ίσως tps που είναι στάνταρ πρόβλημα στα yamaha γενικά του τότε, βλάβη στη γεννήτρια σε κάποια 07, βελτιωμένα στα 08. Κάτι άλλο δε μπορώ να σκεφτώ. Με τους συμπλέκτες έχουν θέματα τόσο τα 04 που έγινε και ανάκληση τότε. Ευαίσθητη παραμένει να είναι και του 07 με καταστροφικές συνέπειες αν δεν επισκευαστεί/αντικατασταθεί έγκαιρα (σπάνιο αλλά συμβαίνει). Αν υπάρχει πρόβλημα ακούγεται η καμπάνα λές και θέλει να βγεί έξω οπότε θεωρώ είναι κάτι που θα το καταλάβεις. Εσύ ή ο μηχανικός σου. Στο μαγαζί έχουμε R1 04 με 80.000χλμ και αρκετά 07 με πάνω απο 40.000χλμ χωρίς να έχουν αντιμετωπίσει κάποιο σοβαρό πρόβλημα πλήν της φθοράς δίσκων/καμπάνας. Αποδίδουν πολύ καλά αν βελτιωθούν και παραμένουν αξιόπιστα. Μεγάλο πλεονέκτημα το αφαιρούμενο μπόκ που λύνει τα χέρια στη βελτίωση αλλά και σε μεγάλη επισκευή.
Αν ψάχνεις κάτι συγκεκριμένο γράψε, αν ψάξεις να αγοράσεις πήγαινε για 07+ είναι συνολικά καλύτερη μοτοσυκλέτα, πιο ολοκληρωμένη και πιο... καινούργια.