| Ερευνα αγορας | |
|
+8lakisman46 stavrosrodo T.R.E DimSTriple BRIT.SOS petrospropo nasos-v Leroy 12 απαντήσεις |
|
Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
Leroy Elite gixxer
Όνομα: : Πασχαλης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 4497 Hμερομηνία εγγραφής : 01/02/2010
| Θέμα: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 13:26 | |
| Καλημερα τρελοgixxerακιδες, Εχω αρχισει και κανω μια ερευνα αγορας για μοτο. Ενοειτε ψαχνω για gsxr 1000! Μιας και πλησιαζει ο καιρος να αποζιμιοθω απο την ασφαλεια. (μου το ειχαν κλεψει) Εχω δει που λετε, αρκετα Κ7-8 που πουλιουνται στα 7000 με 9000 με σχετικα λιγα χλμ. απο 7000 μεχρι και 14000. Μαζι με αυτα ειδα και καποια αλλα γυρο στο 1000 ευρο κατω, αλλα με 18000 και βαλε χλμ. Μιας και λεφτα αρκετα δεν παιζουν και δεν μπορω να διαθεσω ολη την αποζιμηοση, για καινουρια μοτο, τα γλυκοκοιταω και αυτα. Το θεμα ειναι οτι δεν ξερω κατα ποσο αξιζει να παρω μια τετοια μηχανη με τοσα πολα χλμ. Θα αντεχει το μοτερ του και αλλη καταπονηση απο εμενα η θα ειναι πεσμενο. Γιατι μετα απο τοσο καιρο χαρμανης... Ε, θελω να το χαρω το καινουριο. Και κατι αλλο, σε περιπτοση που παρω gsxr με power comander και πολλα χλμ 20000 ας πουμε, θα ειναι ακομα καλο? Η παιζει να πεφτει το μοτερ πιο ευκολα? | |
|
| |
nasos-v Full gixxer
Όνομα: : Νασος Τόπος : Περιστερι-Αθηνα Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 6282 Αγωνιζόμενος :
Hμερομηνία εγγραφής : 13/12/2008
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 13:35 | |
| απο μοτερ σε αυτα που αναφερεις δεν εχεις προβλημα κανενα κοιτα το μοτο για τουμπες και κακοφτιαξηματα σε διαφορα μερη του! να ξερεις οτι γυαλιζει δεν ειναι παντα χρυσαφι. καλες αγορες | |
|
| |
petrospropo Normal gixxer
Όνομα: : petros Τόπος : peiraias Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 131 Hμερομηνία εγγραφής : 14/07/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 13:40 | |
| φιλαρακη καλως να το παρεις και καλες βολτες να εχεις...γνωμη μου ειναι να διαθεσεις ενα 8αρακι και να παρεις ενα καλο κ8 με λιγα χλμ και να μην λυπηθεις το χιλιαρικο για κατι που θα το κρατησεις καποια χρονια...και το καλυτερο που εχεις να κανεις πριν παρεις μεταχειρα ειναι να το πας στον μαστορα σου να το κοιταξει και αν δεν εχεις μαστορα ζητα την βοηθεια απο το φορουμ υπαρχουν πολλα παιδια απο εδω μεσα που ξερουν καλα το θεμα και μπορουν να σε βοηθησουν!!!! | |
|
| |
Leroy Elite gixxer
Όνομα: : Πασχαλης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 4497 Hμερομηνία εγγραφής : 01/02/2010
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 13:46 | |
| Δεν εχεις αδικο για το χιλιαρικο απλα σκευτομουν πως αν το επερνα λιγο πιο φθηνα θα το εφτιαχνα οπως ηθελα και τερμα. Δηλαδη αναλογα και με την χρηση παντα τα 20000 χλμ.(πανω κατω) ειναι ενταξει? | |
|
| |
BRIT.SOS Jr.gixxer
Όνομα: : ΓΙΩΡΓΟΣ Τόπος : ΑΘΗΝΑ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ Ηλικία : 39 Αριθμός μηνυμάτων : 17 Αγωνιζόμενος : 0-402 STON DROMO Hμερομηνία εγγραφής : 05/02/2010
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 14:01 | |
| αδερφε συμφωνω μετο νασο πωσ το μοτερακι του 1000 δεν εχει αναγκη οτι και να το κανεισ(σε λογικα πλαισια παντα)το θεμα ειναι ποσ αν παρεισ μιχανακι με περισσοτερα χιλιομετρα το 1000ευρο που θα γλιτωσεισ θα το το δωσεισ υστερα σε αλλα οπωσ φρενα γραναζια,δισκουσ και τλπ.και οπωσ γνωριζουμε ολοι, αυτα ερχονται μετα απο τισ 20.000-25.000χλμ κανε λιγο υπομονη μαζεψε λιγα γκα-φρα ακομα και παρε αυτο που πραγματικα θελεισ | |
|
| |
DimSTriple Full gixxer
Όνομα: : Δημήτρης Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 803 Hμερομηνία εγγραφής : 05/11/2008
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 14:20 | |
| Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι. Α. Όσο πιο παλιό το μηχανάκι τόσο πιο πιθανό να έχεις μια σειρά απο "μπελάδες" Οι μπελάδες μεταφράζονται σε βελτιώσεις, πειραματισμούς, πτώσεις και άλλες εκπλήξεις (έχει έρθει πελάτης με πένα εξωτερικά κ6 το οποίο ήταν ΓΕΜΑΤΟ συρματασφαλήσεις, εκ των υστέρων έμαθα πως στην αγωνιστική ζωή του ήταν 185 ρόδα για 3 χρόνια...)
Β. Μη φοβάσαι τους ιδιώτες με 15-30000χλμ για 2-3ων ετών μηχανάκια, αυτοί σίγουρα λένε την αλήθεια, απ’αυτούς θα πάρεις το πιο καθαρό μηχανάκι απο κάποιον έμπορο με ένα και καλά "new old stock" κ7 με 7000χλμ. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια αλλά ευτυχώς δε χαρακτηρίζει τους πάντες... σίγουρα το πράγμα θέλει ψάξιμο, η εμπειρία των φίλων του φόρουμ εδώ σε μαγαζιά -αν τελικά πάρει απο κεί, σίγουρα μετράει οπότε αν βρείς κάτι, γράψε το... Το σύγχρονο SS μηχανάκι αν το προσέξεις βγάζει χαλαρά άνω των 100.000χλμ.
και Γ. Δεν υπάρχει καλύτερη περίοδος για αγορά μεταχειρισμένης ή παλαιότερου μοντέλου καινούργιας μοτό... δε πουλάει κανείς τίποτα οπότε οι τιμές έχουν σταθερά πτωτική τάση. Απλά πρόσεξε που θα δώσεις τα λεφτά σου, ήδη υπάρχουν κ9 προς πώληση με καλά λεφτά, η αγορά όμως κ7/8 ίσως είναι εξαιρετική.
Τέλος, αν σε ενδιαφέρει για ένα πραγματικά καθαρό κ7 (με ανάρτηση, σταμπιλιζατέρ, σλιπόν και αλλα μικρότερα πράγματα με εγγυημένα περίπου 4000χλμ αν θυμάμαι καλά) στείλε μου πμ να σας φέρω σε επαφή, απλά δε το σκοτώνει, το πουλάει όμως και χωρίς τα πράγματα. | |
|
| |
T.R.E Full gixxer
Όνομα: : Νίκος
Τόπος : Αθήνα Αριθμός μηνυμάτων : 5824 Αγωνιζόμενος : Του καφέ! Hμερομηνία εγγραφής : 29/11/2008
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 15:58 | |
| | |
|
| |
T.R.E Full gixxer
Όνομα: : Νίκος
Τόπος : Αθήνα Αριθμός μηνυμάτων : 5824 Αγωνιζόμενος : Του καφέ! Hμερομηνία εγγραφής : 29/11/2008
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 16:03 | |
| - BRIT.SOS έγραψε:
- αδερφε συμφωνω μετο νασο πωσ το μοτερακι του 1000 δεν εχει αναγκη οτι και να το κανεισ(σε λογικα πλαισια παντα)το θεμα ειναι ποσ αν παρεισ μιχανακι με περισσοτερα χιλιομετρα το 1000ευρο που θα γλιτωσεισ θα το το δωσεισ υστερα σε αλλα οπωσ φρενα γραναζια,δισκουσ και τλπ.και οπωσ γνωριζουμε ολοι, αυτα ερχονται μετα απο τισ 20.000-25.000χλμ
κανε λιγο υπομονη μαζεψε λιγα γκα-φρα ακομα και παρε αυτο που πραγματικα θελεισ Δίσκους δεν θα χρειαστεί στα 25.000 χλμ,εκτός και αν ο ιδιοκτήτης του έκανε συνεχώς απανωτές εκκινήσεις... Ένα ζευγάρι τακάκια έχουν από 60-104 €,και ένα σετ αλυσίδα-γρανάζια 250 περίπου... Θα βάλει και χρυσά για να γουστάρει και θα είναι κύριος... Η γνώμη μου είναι ότι συνήθως τα μηχανάκια που είναι μπουρδέλα φαίνονται,οπότε ένα μηχανάκι που φαίνεται προσεγμένο και "καθαρό" είναι κιόλας στις περισσότερες περιπτώσεις... Πάντα βέβαια υπάρχει η πιθανότητα να σου βγάλει κάτι,οπότε ευκαιρία για βελτίωση... | |
|
| |
stavrosrodo Hero gixxer
Όνομα: : ΣΤΑΥΡΟΣ Τόπος : ΓΕΦΥΡΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ Αριθμός μηνυμάτων : 2107 Αγωνιζόμενος : DRAGSTER Hμερομηνία εγγραφής : 07/01/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 16:11 | |
| | |
|
| |
lakisman46 Hero gixxer
Όνομα: : Λάζαρος Τόπος : Βόλος Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 1481 Αγωνιζόμενος : Εκτός Πίστας Hμερομηνία εγγραφής : 14/06/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 16:28 | |
| Τρια βηματα που πιστευω θα σε βοηθησουνε,αφου καταληξεις στη μηχανη.Το πρωτο πραγμα ειναι να το δεις απο κοντα(τσεκαρισμα αρ.πλαισιου και αρ.κινητηρα με την αδεια κυκλοφοριας) δευτερο να το οδηγησεις (τσεκαρισμα λειτουργιας κινητηρα,οδηγικης συμπεριφορας,) τριτο ενα γενικο τσεκαρισμα σε συνεργειο (εξουσιοδοτημενο κατα προτιμηση) μαζι με το βιβλιο σερβις,οπου καλο θα ηταν να γινει και ελεγχος μεσω pc. | |
|
| |
Leroy Elite gixxer
Όνομα: : Πασχαλης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 4497 Hμερομηνία εγγραφής : 01/02/2010
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 17:05 | |
| Ευχαριστω για τις απαντισεις σας. - DimSTriple έγραψε:
- Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι.
Α. Όσο πιο παλιό το μηχανάκι τόσο πιο πιθανό να έχεις μια σειρά απο "μπελάδες" Οι μπελάδες μεταφράζονται σε βελτιώσεις, πειραματισμούς, πτώσεις και άλλες εκπλήξεις (έχει έρθει πελάτης με πένα εξωτερικά κ6 το οποίο ήταν ΓΕΜΑΤΟ συρματασφαλήσεις, εκ των υστέρων έμαθα πως στην αγωνιστική ζωή του ήταν 185 ρόδα για 3 χρόνια...)
Β. Μη φοβάσαι τους ιδιώτες με 15-30000χλμ για 2-3ων ετών μηχανάκια, αυτοί σίγουρα λένε την αλήθεια, απ’αυτούς θα πάρεις το πιο καθαρό μηχανάκι απο κάποιον έμπορο με ένα και καλά "new old stock" κ7 με 7000χλμ. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια αλλά ευτυχώς δε χαρακτηρίζει τους πάντες... σίγουρα το πράγμα θέλει ψάξιμο, η εμπειρία των φίλων του φόρουμ εδώ σε μαγαζιά -αν τελικά πάρει απο κεί, σίγουρα μετράει οπότε αν βρείς κάτι, γράψε το... Το σύγχρονο SS μηχανάκι αν το προσέξεις βγάζει χαλαρά άνω των 100.000χλμ.
και Γ. Δεν υπάρχει καλύτερη περίοδος για αγορά μεταχειρισμένης ή παλαιότερου μοντέλου καινούργιας μοτό... δε πουλάει κανείς τίποτα οπότε οι τιμές έχουν σταθερά πτωτική τάση. Απλά πρόσεξε που θα δώσεις τα λεφτά σου, ήδη υπάρχουν κ9 προς πώληση με καλά λεφτά, η αγορά όμως κ7/8 ίσως είναι εξαιρετική.
Τέλος, αν σε ενδιαφέρει για ένα πραγματικά καθαρό κ7 (με ανάρτηση, σταμπιλιζατέρ, σλιπόν και αλλα μικρότερα πράγματα με εγγυημένα περίπου 4000χλμ αν θυμάμαι καλά) στείλε μου πμ να σας φέρω σε επαφή, απλά δε το σκοτώνει, το πουλάει όμως και χωρίς τα πράγματα. Συμφωνω απολυτος με αυτα που λες. Και τωρα η πιο σημαντικη ερωτιση... Τι χρωμα ειναι η μοτο? (αληθεια ομως) - T.R.E έγραψε:
- Συμφωνώ μ'αυτή την λογική απόλυτα....
Ε, καλα οχι και τερμα. - T.R.E έγραψε:
- Η γνώμη μου είναι ότι συνήθως τα μηχανάκια που είναι μπουρδέλα φαίνονται,οπότε ένα μηχανάκι που φαίνεται προσεγμένο και "καθαρό" είναι κιόλας στις περισσότερες περιπτώσεις...
Ετσι λεω και εγω. Οτι μηχανακι εχει περασει απο τα χερια μου, ηταν παντα στην πενα. Γι' αυτο πιστευω πως οταν ενα μηχανακι φαινεται προσεγμενο, συνηθως ειναι κιολας. - lakisman46 έγραψε:
- Τρια βηματα που πιστευω θα σε βοηθησουνε,αφου καταληξεις στη μηχανη.Το πρωτο πραγμα ειναι να το δεις απο κοντα(τσεκαρισμα αρ.πλαισιου και αρ.κινητηρα με την αδεια κυκλοφοριας) δευτερο να το οδηγησεις (τσεκαρισμα λειτουργιας κινητηρα,οδηγικης συμπεριφορας,) τριτο ενα γενικο τσεκαρισμα σε συνεργειο (εξουσιοδοτημενο κατα προτιμηση) μαζι με το βιβλιο σερβις,οπου καλο θα ηταν να γινει και ελεγχος μεσω pc.
Ελεγχος μεσω pc? Τι ενοεις? Εαν εχει power comander, το βαζεις στο pc και σου κανει διαγνωση? Ε??? λεω εγω τωρα... edit: sory για τα γελια καταλαθος μπηκανε | |
|
| |
lakisman46 Hero gixxer
Όνομα: : Λάζαρος Τόπος : Βόλος Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 1481 Αγωνιζόμενος : Εκτός Πίστας Hμερομηνία εγγραφής : 14/06/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 18:29 | |
| Ελεγχο μεσω pc εννοω τον ελεγχο που αφορα την λειτουργεια του κινητηρα που γινεται με διαγνωστικο μηχανημα το οποιο συνδεεται στην φυσα της μοτοσυκλετας.Παραθετω και ενα σχετικο αρθρο. Συνδυασμός ελέγχου του συστήματος ανάφλεξης και καυσίμου.
Οι σύγχρονοι κινητήρες μοτό έχουν πλέον δυο μονάδες υποστήριξης για την παραγωγή ισχύος. Η μια υποστηρίζει την παροχή μείγματος αέρα-καυσίμου σε σωστή ποσότητα αλλά και σωστή αναλογία (air:fuel ratio), ενώ η άλλη υποστηρίζει την παροχή σπινθήρα ανάφλεξης στο σωστό χρόνο. Για το μεγαλύτερο μέρος του προηγούμενου αιώνα αυτές οι δυο μονάδες καυσίμου και ανάφλεξης ήταν ξεχωριστές. Ωστόσο οι απαιτήσεις για καλύτερη απόδοση ισχύος, οικονομίας καυσίμουκαι μείωσης των ρύπων οδήγησαν στην ενσωμάτωση των δυο συστημάτων.
Στις ψηφιακές μονάδες ανάφλεξης χρησιμοποίησαν μίκρο-υπολογιστή (microcomputer), ο οποίος είναι ικανός να ελέγχει παραμέτρους (tasks). Ηταν ωστόσο λογικό να χρησιμοποιείται αυτή η εφεδρική (spare) χωρητικότητα του υπολογιστή, για τον έλεγχο του καυσίμου. Ωστόσο αρχικά οι μονάδες ελέγχου ψεκασμού καυσίμου, επίσης πλήρως ηλεκτρονικές, δε χρησιμοποιούσαν ψηφιακή τεχνολογία αλλά αναλογική και αυτή δεν ήταν συμβατή με τις ψηφιακές μονάδες ελέγχου ανάφλεξης.
Η Bosch ανακάλυψε ένα ηλεκτρονικό ψηφιακό σύστημα ελέγχου για το ψεκασμό καυσίμου και το συνδύασε με τον έλεγχο ψηφιακής ανάφλεξης δημιουργώντας μια απλή μονάδα ελέγχου. Αυτό είναι το σύστημα “Motronic”. Χρησιμοποίησε μια μονάδα ελέγχου για να αισθάνεται τις απαραίτητες συνθήκες–καταστάσεις του κινητήρα και να παράγει παλμούς ανάφλεξης και παλμούς στους ψεκαστήρες (injector) καυσίμου διαδοχικά. Αρχικά ανακαλύφθηκε για τον κόσμο των αυτοκινήτων, ενώ τώρα χρησιμοποιείται με επιτυχία στην BMW K1 16V και K100 RS ενώ η τελευταία έκδοση Motronic 2.2 στις τετραβάλβιδες σειρές R και K.
Οι άλλοι κατασκευαστές ακολούθησαν, και για παράδειγμα η Yamaha χρησιμοποίησε πλήρες “engine management” στο GTS 1000, R1, R6, MT, Fazer, FJR 1300, TDM 900, XT 660, ενώ η Honda με σχεδιασμό Keihin στα μοντέλα της RC-45, VFR 800, CBR 600 Fi, CBR 600 RR, CBR 900 RR, CBR 1000 RR, VTR 1000 SP 1, XL 1000 V, XX 1100 κα. Η Suzuki στα μοντέλα της σειράς GS, GSXR, SV, V-Strom 650/1000, Bandit, Boulevard. Η Kawasaki στα μοντέλα της σειράς Z, ZX, ZZR, Ninja. Η Triumph στα μοντέλα της Daytona και Speed triple,κλπ.
Είναι ενδιαφέρον ότι μερικοί κατασκευαστές χρησιμοποίησαν στο παρελθόν δύο ECUs, μία για την ανάφλεξη και μία για το ψεκασμό αλλά στην πραγματικότητα είναι μαζί ένα πακέτο συστήματος διαχείρησης κινητήρα (engine management system).
Χαρτογράφηση–χάρτης απόδοσης
Τρισδιάστατοι χάρτες χρησιμοποιούνται για να εξηγήσουν τη σχέση μεταξύ ταχύτητας περιστροφής κινητήρα, φορτίου, και γωνίας ανάφλεξης (advance) ή προπορείας.
Με την χωρητικότητα μνήμης που διαθέτουν οι μικρουπολογιστές, επιπλέον ρυθμίσεις-παράμετροι, εκτός του τρισδιάστατου χάρτη, μπορούν να αποθηκευθούν, που σχετίζονται με επιπρόσθετες μεταβολές.
Ο χάρτης Lambda δείχνει πως η ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα και το φορτίο σχετίζονται με το “λ”, δηλαδή το συντελεστή Lambda. (Θυμηθείτε ότι το “λ” είναι 1.0 για λόγο αέρα προς καύσιμο: 14.7/1). Υψηλότερο της μονάδας 1.0 είναι φτωχότερο μείγμα και χαμηλότερο είναι πλουσιότερο μείγμα. Η τιμή “λ” είναι σημαντική για να διατηρήσει το επίπεδο ρύπων χαμηλό και είναι μέγιστης σημασίας όταν καταλύτης είναι εγκατεστημένος.
Ένα άλλο πακέτο πληροφοριών που μπορούν να αποθηκευθούν σε μια ECU είναι η σχέση μεταξύ ταχύτητας περιστροφής (στροφών κινητήρα), τάσης μπαταρίας και γωνίας dwell. Συμβαίνει σε πιο σύνθετες καταστάσεις στις μονάδες ECU να αποθηκεύονται και να χρησιμοποιούνται και άλλες παράμετροι για καλύτερη απόδοση στις ψηλές στροφές, υπό φορτίο, και για εμπλουτισμό μείγματος κατά την προθέρμανση.
Οι αισθητήρες που καταγράφουν όλες αυτές τις μεταβολές, είναι συχνά ίδιου τύπου και χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα από την ανάφλεξη και το ψεκασμό.
Έλεγχος μετ’ επιστροφών ή άνευ. Open and closed–loop control.
Όταν σχεδιαστεί η χαρτογράφηση του κινητήρα τα αποτελέσματα αποθηκεύονται στην μόνιμη μνήμη (ROM) του μικροεπεξεργαστή (microprocessor). Ο κινητήρας θα λειτουργεί σύμφωνα με τη χαρτογράφηση που αποθηκεύτηκε, για κάθε τιμή ταχύτητας περιστροφής και φορτίου. Υπό τον όρο να μη παρουσιάζονται φθορές στον κινητήρα και ανοχές με το πέρασμα του χρόνου, οι οποίες δημιουργούν διαφορετικές συνθήκες από τις αρχικές, για τις οποίες έγινε η χαρτογράφηφη.
Επειδή αυτό είναι αδύνατο και φθορές θα εμφανιστούν με τον καιρό στα έμβολα, στους οδηγούς βαλβίδων, στα έδρανα τους, κτλ έτσι ώστε η εισαγωγή αέρα για παράδειγμα, σύντομα θα διαφέρει απ’ αυτήν που ο μικροεπεξεργαστής πιστεύει ότι είναι, λαμβάνοντας υπ’ όψιν του τα σήματα των αισθητήρων. Αυτή η κατάσταση είναι μια κατάσταση (open-loop) χωρίς επιστροφές με την έννοια ότι δε γίνεται έλεγχος της ρεαλιστικής απόδοσης του κινητήρα και των εκπεμπόμενων καυσαερίων. Έτσι η απόδοση της ανάφλεξης μειώνεται, με άμεσες συνέπειες στον κινητήρα, όπως απώλεια ισχύος, πειράκια, υπερθέρμανση και τα προβλήματα μεγαλώνουν όσο ο σωστός χρονισμός ανάφλεξης βγαίνει εκτός ορίων.
Η λύση στο πρόβλημα αυτό δόθηκε χρησιμοποιώντας αισθητήρες για τη μέτρηση της απόδοσης του κινητήρα, τα σήματα των οποίων επιστρέφουν στην ECU. Η ECU κατόπιν μπορεί να ρυθμίσει το χρονισμό ή το μείγμα στα προκαθορισμένα όρια-τιμές.
Τα “πειράκια” μπορούν να ανιχνευθούν από κραδασμικό αισθητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο κορμό (block) του κινητήρα ενώ τοεσφαλμένο μείγμα ανιχνεύεται από αισθητήρα “λ” που βρίσκεται στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων. Η επιστροφή σήματος εκ του ενός ή και των δύο αισθητήρων προς την ECU αποτελεί ένα (closed-loop) μετ’ επιστροφών σύστημα ελέγχου, το οποίο μας δίνει σωστέςσυνθήκες ψεκασμού και ανάφλεξης ανεξάρτητα της φθοράς του κινητήρα.
Αισθητήρες κραδασμικοί (knock sensors) χρησιμοποιούνται σήμερα από τους περισσότερους κατασκευαστές μοτό ενώ αισθητήρες “λ” επί το πλείστον στα μοντέλα με καταλύτη.
Bosch-Motronic BMW 16Valves models
Αυτός ο ψηφιακός έλεγχος ήταν το πρώτο σύστημα διαχείρησης κινητήρα που εφαρμόστηκε σε μοτό παραγωγής. Αναφέρεται σε τετρακύλινδρο κινητήρα όπου η μονάδα ελέγχου Motronic ελέγχει το ψεκασμό καυσίμου και την ανάφλεξη του κινητήρα. Το σύστημα είναι τύπου open-loop (μη επιστροφών) αλλά ένα τύπου closed-loop (μετ’ επιστροφών) παρέχεται με καταλύτη και αισθητήρα “λ”.
Στη μονάδα ελέγχου Motronic βρίσκονται οι επεξεργαστές σημάτων. Οι είσοδοι από τους αισθητήρες τροφοδοτούνται στα κυκλώματα επεξεργασίας σημάτων για να επιβεβαιώσουν ότι όλοι οι έξοδοι προς τον υπολογιστή είναι υπό τη μορφή ψηφιακών παλμών. Στην περίπτωση των αισθητήρων ανάφλεξης Hall η είσοδος είναι σε παλμική μορφή και μόνο μορφοποίηση απαιτείται.
Οι άλλες είσοδοι μπορεί να είναι χαμηλής τιμής μεταβαλλόμενες τάσεις. Αυτό σημαίνει ότι είναι αναλογικής μορφής και πρέπει να μετατραπούν σε αντίστοιχη ψηφιακή μορφή από ένα μετατροπέα αναλογικό-ψηφιακό (analog to digital converter). Ο μετατροπέας αυτός απαρτίζεται από “box” επεξεργασμού σήματος στα οποία οι είσοδοι είναι αναλογικοί.
Οι ψηφιακοί πλέον έξοδοι του “box” επεξεργασίας σήματος, τροφοδοτούνται σε μια μπάρα εισόδων εξόδων, για να μεταφερθούν στην καρδιά του υπολογιστή.
Η ROM (Read Only Memory) μνήμη περιέχει χάρτες απόδοσης για μέγιστη απόδοση του κινητήρα ανταπεξερχόμενη σε οποιεσδήποτε πιθανές συνθήκες. Στη γειτονική RAM (Random Access Memory) οι πληροφορίες υπό μορφή σήματος αποθηκεύονται προσωρινά και λαμβάνονται ξανά για να προστεθούν στη CPU (Central Processing Unit) και αυτή με τη σειρά της να εκτελέσει τους υπολογισμούς. Όλες αυτές οι πληροφορίες, μεταφέρονται από τις μπάρες “BUS” μεταξύ CPU, ROM, RAM και input/output rail.
Όταν η CPU έχει κάνει τους απαραίτητους υπολογισμούς για την ανάφλεξη και τους παλμούς ψεκασμού, τροφοδοτεί την πληροφορία αυτή στα boxes της Control Unit. Αυτά αποτελούν τη βαθμίδα εξόδου και ενεργοποιούν εξαρτήματα της ανάφλεξης και του ψεκασμού. Έξοδοι-εντολές δίνονται στον ενισχυτή ισχύος ανάφλεξης (πολλαπλασιαστές), στους ψεκαστήρες, στην αντλία καυσίμου και στον ανεμιστήρα του κυκλώματος ψύξης.
Οι είσοδοι από τον αισθητήρα “Hall”-PC (Position Crankshaft) είναι πολύ σημαντικοί και δίνει πληροφορίες ταχύτητας περιστροφής του κινητήρα και ΑΝΣ. Ενώ από τον αισθητήρα THP, μετρώντας τη γωνία ανοίγματος της πεταλούδας γκαζιού (alpha) και την ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα Ν, λαμβάνουμε αν τα πολλαπλασιάσουμε, τη μέτρηση όγκου εισερχόμενου αέρα.
Διορθώσεις είναι απαραίτητες για τη θερμοκρασία εισερχόμενου αέρα και θερμοκρασίας κινητήρα που δίνονται αντίστοιχα από τους αισθητήρες ΙΑΤ και ECT. Τέλος για αποφυγή του βαρομετρικού σφάλματος τοποθετείται ένας αισθητήρας BARO.
Σημερινά συστήματα engine-management.
Στην παραπάνω αρχή λειτουργίας βασίζονται και τα σημερινά συστήματα engine-management με μικρές διαφορές ανάμεσα στα μοντέλα, η βασική αρχή όμως παραμένει ίδια. Τα περισσότερα σημερινά μοντέλα είναι closed-loop, δηλαδή με αισθητήρα “λ” στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων. Έχουν μνήμη βλαβών στην ECU-ECM όπου απομνημονεύουν κάθε μη φυσιολογική κατάσταση και την προβάλουν είτε σε ενδεικτικό LED στο καντράν, αντιστοιχίζοντας τον αριθμό αναμμάτων του LED με μια σειρά από ανωμαλίες στα διάφορα περιφερειακά εξαρτήματα ή και την ίδια την ECU, είτε με ένδειξη της βλάβης σε διαγνωστική μονάδα που συνδέεται μέσω φίσσας με την ECU της μοτοσικλέτας. Η διαγνωστική μονάδα μπορεί να ελέγξει όλο το σύστημα engine management και σε μερικές περιπτώσεις να εγκαταστήσει διαφορετική χαρτογράφηση.
Πρέπει επίσης να τονιστεί ότι η ανάγκη για απόλυτη απόδοση οδήγησε τους κατασκευαστές των V κινητήρων σε διαφορετική χαρτογράφηση των μπροστινών από τους πίσω κυλίνδρους!
Σε super sport μοντέλα οι κατασκευαστές μέσω της ECU δίνουν εντολές για ανοιγόκλειμα θυρίδων-κλαπέτων στο φιλτροκούτι ώστε να ρυθμίζουν το ram-air (SRAD) ή στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων (HECS) ώστε να ρυθμίζουν τη ροή των καυσαερίων κερδίζοντας έτσι επιπλέον απόδοση. Εντολές επίσης από την ECU μπορούν να δώσουν σε διάφορους ενεργοποιητές (actuators) για διάφορες λειτουργίες, όπως η Honda στο VTEC σύστημα της, για ενεργοποίηση των άλλων δύο βαλβίδων ανά κύλινδρο (εισαγωγής-εξαγωγής), για καλύτερη απόδοση στις ψηλές και οικονομία στις χαμηλές, πάνω από κάποιο όριο στροφών. | |
|
| |
Leroy Elite gixxer
Όνομα: : Πασχαλης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 4497 Hμερομηνία εγγραφής : 01/02/2010
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Τετ 10 Φεβ 2010, 19:08 | |
| Μιλαμε για πολυ καλο αρθρο. Δεν μπορω να πω πως καταλαβα κατα γραμμα τι λεει αλλα καταλαβαινω αρκετα πραγματα. Το προβλημα ομως ειναι πως δεν ξερω ποιος μπορει να το κανει. Ενας που μου εχουν πει ειναι στην βουλιαγμενης, Μονος Χρηστος λεγεται και ακουγετε οτι κανει πολυ καλη δουλεια. | |
|
| |
lakisman46 Hero gixxer
Όνομα: : Λάζαρος Τόπος : Βόλος Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 1481 Αγωνιζόμενος : Εκτός Πίστας Hμερομηνία εγγραφής : 14/06/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 00:46 | |
| - Leroy έγραψε:
- Μιλαμε για πολυ καλο αρθρο. Δεν μπορω να πω πως καταλαβα κατα γραμμα τι λεει αλλα καταλαβαινω αρκετα πραγματα. Το προβλημα ομως ειναι πως δεν ξερω ποιος μπορει να το κανει. Ενας που μου εχουν πει ειναι στην βουλιαγμενης, Μονος Χρηστος λεγεται και ακουγετε οτι κανει πολυ καλη δουλεια.
Σχετικα με το ποιο συνεργειο μπορει να στο κανει αυτο οπως σου εγραψα οποιοδηποτε εξουσιοδοτημενο συνεργειο συνηθως εχει διαγνωστικο αλλα δεν γνωριζω τα συνεργεια απο Αθηνα.Αν ερθεις Βολο μπορω να σε εξυπηρετησω πολυ ευχαριστως. | |
|
| |
Leroy Elite gixxer
Όνομα: : Πασχαλης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 4497 Hμερομηνία εγγραφής : 01/02/2010
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 01:07 | |
| Θα του πω του τυπου, παμε μια βολτα να το δοκιμασουμε... Εχω και εναν καλο μηχανικο να το δει ...στον Βολο | |
|
| |
DimSTriple Full gixxer
Όνομα: : Δημήτρης Τόπος : Αθήνα Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 803 Hμερομηνία εγγραφής : 05/11/2008
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 09:47 | |
| - Leroy έγραψε:
- Ευχαριστω για τις απαντισεις σας.
- DimSTriple έγραψε:
- Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι.
...
Συμφωνω απολυτος με αυτα που λες. Και τωρα η πιο σημαντικη ερωτιση... Τι χρωμα ειναι η μοτο? (αληθεια ομως)
Το μηχανάκι είναι κ7 άσπρο μπλέ. | |
|
| |
Leroy Elite gixxer
Όνομα: : Πασχαλης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 4497 Hμερομηνία εγγραφής : 01/02/2010
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 09:49 | |
| Ωραια, οταν ερθει η ωρα θα μιλησουμε. Σ' ευχαριστω! | |
|
| |
Leroy Elite gixxer
Όνομα: : Πασχαλης Τόπος : Αθηνα Ηλικία : 44 Αριθμός μηνυμάτων : 4497 Hμερομηνία εγγραφής : 01/02/2010
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 20:05 | |
| Εχθες το βραδυ χαζευα τις αγγελεις και επεσα πανω σε ενα Κ8 και εμεινα καγκελο. Ειχα βρει και αλλα 3 που μου κινησαν το ενδιαφερον αλλα αυτο ηταν το κατι αλλο, με μπριζοσε και η γυνεκα μου -τι ωραιο και τι ωραιο- και μια και δυο, πηγα να το δω. Απο το μεσημερι εχω κολισει. Να σας βαλω και την αγγελεια να δειτε . Το κακο ειναι οτι το δινει 10800 και δεν μπορω να τα διαθεσω, τουλαχιστον οχι πριν δωσω ενα ΧΧ που εχω. Για πεστε και μου και εσεις ρε παιδια. Μην κολησεται με το οτι μου αρεσει πολυ εμενα. Πεστε την γνωμη σας. Του εχει φτασει μαζι με την αγορα 20000 λεει. | |
|
| |
lakisman46 Hero gixxer
Όνομα: : Λάζαρος Τόπος : Βόλος Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 1481 Αγωνιζόμενος : Εκτός Πίστας Hμερομηνία εγγραφής : 14/06/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 22:47 | |
| - Leroy έγραψε:
- Εχθες το βραδυ χαζευα τις αγγελεις και επεσα πανω σε ενα Κ8 και εμεινα καγκελο. Ειχα βρει και αλλα 3 που μου κινησαν το ενδιαφερον αλλα αυτο ηταν το κατι αλλο, με μπριζοσε και η γυνεκα μου -τι ωραιο και τι ωραιο- και μια και δυο, πηγα να το δω. Απο το μεσημερι εχω κολισει. Να σας βαλω και την αγγελεια να δειτε . Το κακο ειναι οτι το δινει 10800 και δεν μπορω να τα διαθεσω, τουλαχιστον οχι πριν δωσω ενα ΧΧ που εχω. Για πεστε και μου και εσεις ρε παιδια. Μην κολησεται με το οτι μου αρεσει πολυ εμενα. Πεστε την γνωμη σας. Του εχει φτασει μαζι με την αγορα 20000 λεει.
.Καλο αλλα πολυ ακριβο για μεταχειρισμενο,δεν λεω εχει πολλα αξεσουαρ αλλα (οτι γυαλιζει δεν ειναι χρυσος) θελει λιγο ψαξιμο το ιστορικο της μοτο σε τετοιες περιπτωσεις.Οσο για το οτι κοστισε 20000euro ακουγονται πολλα. | |
|
| |
lakisman46 Hero gixxer
Όνομα: : Λάζαρος Τόπος : Βόλος Ηλικία : 46 Αριθμός μηνυμάτων : 1481 Αγωνιζόμενος : Εκτός Πίστας Hμερομηνία εγγραφής : 14/06/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 23:12 | |
| Αυτο το ειδες? Ριξε μια ματια http://www.car.gr/classifieds/bikes/view/413296/ Σε αριστη κατασταση με 5540 χλμ φοραει KN φιλτρο αντικοφτη evans και συναγερμο Patrol.(8500e Μετρητα) η ανταλλαγη με YAMAHA R1 Μοντελο 00-01 η με 02 ψεκαστο.Και με CBR1100XX Απο Μοντελο 97-98 καρμπυρατερ και 99-00 ψεκαστο.Και με HAYABUSA απο 99 εως 00 μοντελο. | |
|
| |
stavrosrodo Hero gixxer
Όνομα: : ΣΤΑΥΡΟΣ Τόπος : ΓΕΦΥΡΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ Αριθμός μηνυμάτων : 2107 Αγωνιζόμενος : DRAGSTER Hμερομηνία εγγραφής : 07/01/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 23:34 | |
| | |
|
| |
orasi Jr.gixxer
Όνομα: : κοκκινος Τόπος : ΑΘΗΝΑ πολυγωνο Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 35 Hμερομηνία εγγραφής : 15/03/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Πεμ 11 Φεβ 2010, 23:55 | |
| μηπως τα πλαστικα της μανας του δεν υπαρχουν γιατι εχουν γινει τριμαααααααα!. το μηχανακι ειναι αγγελια κοντα ενα μισι χρονο και δεν το χτυπαει κανενας!! :?: | |
|
| |
STELIOS Adv. gixxer
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Ηλικία : 45 Αριθμός μηνυμάτων : 728 Hμερομηνία εγγραφής : 03/10/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Παρ 12 Φεβ 2010, 00:03 | |
| 20000 του έχει πάει με τίποτα και 10800 για το συγκεκριμένο κ8 είναι πολλά παίρνεις ένα μαμά με 8000 και σου περισσεύουν 2800 με τα οποία με λίγο ψάξιμο το τουμπανιαζεις. | |
|
| |
orasi Jr.gixxer
Όνομα: : κοκκινος Τόπος : ΑΘΗΝΑ πολυγωνο Ηλικία : 43 Αριθμός μηνυμάτων : 35 Hμερομηνία εγγραφής : 15/03/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Παρ 12 Φεβ 2010, 00:06 | |
| ποιο κ8 κ6 εναι με αδεια το 07 | |
|
| |
STELIOS Adv. gixxer
Τόπος : ΑΘΗΝΑ Ηλικία : 45 Αριθμός μηνυμάτων : 728 Hμερομηνία εγγραφής : 03/10/2009
| Θέμα: Απ: Ερευνα αγορας Παρ 12 Φεβ 2010, 00:12 | |
| - orasi έγραψε:
- ποιο κ8 κ6 εναι με αδεια το 07
Φιλε orasi εγώ λεω για το κ8 το χρυσαφή που αναφέρουν πιο πανω
Έχει επεξεργασθεί από τον/την STELIOS στις Παρ 12 Φεβ 2010, 00:14, 1 φορά | |
|
| |
| Ερευνα αγορας | |
|