ΣΥΜΠΙΕΣΗ - ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ
σας εχω βάλει φώτο που λεει που ειναι ο καθε ρυθμιστής ώστε να ξέρετε τι γράφω
παμε και στα δύσκολα....
ΠΙΣΤΑεδώ κάπου ξεχνάμε τα πάντα . εκτός απο το sag που δεν αλλάζει (ας πούμε, θα εξηγήσω στο τέλος)
την συμπίεση και την απόσβεση την ρυθμίζουμε έτσι ώστε η μηχανή να συμπεριφέρεται όπως θέλουμε
π.χ. στα φρένα ,μετα τα φρένα, στο άνοιγμα του γκαζιού κτλ
ο κανόνας λέει οτι επειδή είμαστε σε πίστα(αρα οχι ανωμαλίες,εδω γελάμε με της δικές μας πίστες) ρυθμίζουμε της αναρτήσεις "σφικτά" αφού δεν τους ζητάμε να διαβάσουν "γρήγορα" διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
άρα έτσι δεν έχουμε απότομες μεταβολές του βάρους της μηχανής (μεταφορά φορτίου) απο γκάζι σε φρένο και το αντίστροφο, και ετσι δεν χάνομαι της σταθερότητα της μηχανής μας ,οταν οδηγούμε γρήγορα στην πίστα
πάμε ένα ένα να πούμε τι ζητάμε και τι κάνουμε
ΣΗΜΕΙΩΣΗ. ρυθμίζουμε με ζεστά λάδια στο καλάμι , δηλαδή έχουμε μπει και έχουμε κάνει ενα 20λεπτο και με το που βγούμε βλέπουμε της αναρτήσεις μας.απο κρύο σε ζεστό είναι απο 1 ως 3 κλικ " + "ΕΠΑΝΑΦΟΡΑστο αμορτισέρ ρυθμίζουμε την επαναφορά έτσι ώστε συμπιέζοντας πίσω το μηχανάκι , να μην προλαβαίνει η ουρά τα χέρια μας .
ξέρω ακούγετε λίγο περίεργο αλλά δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς
πρέπει μετά την συμπίεση που κάνουμε στην ουρά , στο αφημα , να μην σηκώνεται μαζι με τα χέρια μας αλλα ελάχιστα πιο αργά.
με αυτό κερδίζουμε να μην έχουμε απότομη μεταφορά φορτιού στο μπροστινό μας , απο γκάζι σε φρένα
και στα χαζογλυστριματα , δεν ξεκολλάει ο τροχός εύκολα, δεν ερχετε εύκολα το high γιατι δεν επιστρέφει γρήγορα και δεν μας τινάζει απο πάνω.... ως ενα σημείο έτσι...
στο καλάμι ρυθμίζουμε την επαναφορά έτσι ώστε, συμπιέζοντας μπροστά ,να επανέρχεται στην στατική του θέση χωρίς να μπαίνει καθόλου στο αρνητικό sag
δηλαδή ας πούμε οτι το κλιπ ον μας από το έδαφος έχει απόσταση 100χιλιοστα. συμπιέζοντας το και αφήνοντας το να επανέλθει πρέπει να έρθει και να σταματήσει οριακά στα 100χιλ από το έδαφος και όχι να πάει στα π.χ. στα 105-110 χιλιοστά και να γυρίσει στο στατικό μετά (100 χιλ)
με αυτό κερδίζουμε ότι στο αφημα του φρένου όταν έχουμε ήδη πλαγιάσει το μηχανάκι δεν θα τιναχτεί προς τα πάνω , αλλά θα διατηρήσει το βύθισμα του. έτσι δεν μας φοβίζει να αφήσουμε τα φρένα πλαγιασμενοι, και δεν δίνει ασαφια μες στη στροφή.
να ξέρετε οτι έτσι θα έχετε μια πιο βαριά αίσθηση στο μηχανάκι..... συνηθίστε το.... αξίζει
για μένα οι ρύθμιση της επαναφοράς είναι το πιο σημαντικό για οδήγηση στην πίστα
ΣΥΜΠΙΕΣΗστο αμορτισέρ ρυθμίζουμε την συμπίεση έτσι ώστε, στην συμπίεση της ουράς μας να είναι κάπως σφιχτό.
εδω τα πράγματα είναι σχετικά. παίζει μεγάλο ρόλο η πίστα (μεγάλη ή όχι , παρατεταμένες με πολλά 'η όχι κτλ)
στα μέγαρα επειδή δεν είναι και χαλί η άσφαλτο , την θέλουμε λίγο πιο "μαλακή-γρήγορη" ώστε να διαβάζει της ανωμαλίες του οδοστρώματος.
δεν πρέπει στο άνοιγμα του γκαζιού να "ανοίγει" την γραμμή του το μοτο------βάλτε συμπίεση
δεν πρέπει να σας κάνει σκαλοπάτι το λάστιχο (στην μέση του πέλματος, συνήθως εκεί που περνούμε το γκάζι, κάνει σκάψιμο στο λάστιχο)--------βάλτε συμπίεση
δεν πρέπει να σας κάνει πετάγματα το πίσω μέρος ή υπερβολικό κούνημα στα φρένα ------ΒΓΑΛΤΕ συμπίεση
δεν πρέπει να σας κάνει γδαρσίματα το λάστιχο (καθετές γραμμές σαν να πήρατε ενα τριφτή και να ξύσατε το ελαστικό απο την κορώνα του προς την άκρη---------ΒΓΑΛΤΕ συμπίεση
το πίσω λάστιχο μπορεί να μας πληροφορήσει κατά μεγάλο ποσοστό ,αν έχουμε ρυθμίσει σωστά την πίσω ανάρτηση
δεν πρέπει να κάνει ούτε σκαλοπάτι , ούτε να μαζεύει λάστιχο(μακαρόνι) ούτε γραμμές να κάνει
πρέπει να βγαίνεις και να είναι καθαρό , απλά λίγο αγριεμένο. θα βρω καμία φώτο να σας δείξω
βρήκα αυτή..δεν είναι τέλεια τα λάστιχα αλλά είναι στο σωστό δρόμο (ακόμα ρυθμίζαμε)
σε αυτό περί ελαστικού , θεωρούμε οτι τα λάστιχα είναι σε σωστές πιέσεις και δουλεύουν σε σωστές θερμοκρασίες.
είναι σωστή η γόμα που χρεισημοποιουμε για την εποχή και την πίστα. σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσει ο λαστιχας σας.
στο καλάμι την συμπίεση την ρυθμίζουμε έτσι ώστε στα φρένα μας από τέρμα γκάζι να μην έρχεται απότομα το βάρος την μηχανής μπροστά και έτσι ή μας σηκώνει το πίσω μέρος ή κάνει υπερβολικό κούνημα στα φρένα το πίσω μέρος της μηχανής.
στης μεγάλες ευθείες στης πίστες , εκεί που συνήθως είναι τα δυνατά μας φρένα το οδόστρωμα έχει ανωμαλίες
δεν πρέπει το μπροστινό να μας "κοπανάει" τα χεριά σε αυτές της ανωμαλίες, πρέπει να της διαβάζει---------βγάζουμε συμπίεση
δεν πρέπει να σηκώνεται ο πίσω τροχός στα φρένα ή να διπλώνει στο πλάι κτλ------------ βάζουμε συμπίεση
Γενικά να ξέρετε δεν υπάρχει το "τέλειο". μόνο η χρυσή τομή που σου επιτρέπει να γυρνάς γρήγορα και να νιώθεις καλύτερασαν παράδειγμα θα πω οτι σε 2 κ7-κ8 που έπιασα να ρυθμίσω της αποσβέσεις επαναφοράς της τερμάτισα στο " + "
για να έρθουν σε ενα αποδεχτό τρόπο λειτουργίας. μιλάμε για της "μαμά" αναρτήσεις και ήταν με λίγα χιλιόμετρα τα μηχανάκια.
για χρήση πίστας πάντα να έχετε φρέσκα λάδια και τακτές αλλαγές αυτών. 4000 το πολύ 5000 χιλιόμετρα αν τα δουλεύετε και στο δρόμο τα μηχανάκια σας.
εγώ τα αλλάζω πριν ξεκινήσει κάθε σεζόν τα μπροστά και το αμορτισέρ , λέω κάθε 2 (δεν ήρθε ακόμα η ώρα του. 1,5 χρόνο και ακούει ακόμα καλά στις ρυθμίσεις και έχει περιθώριο ακόμα σε κλικ( ohlins ttx))
εδώ είναι ένας πολύ καλός οδηγός με προβλήματα και ποιες ειναι οι λύσεις του
συνήθως οταν αγοράζουμε πίσω ή μπροστά ανάρτηση , μες στης οδηγίες υπάρχει και ενα τέτοιο πινακάκι
- thodorisk έγραψε:
Ενας πολύ καλός οδηγός 8)
κάπου έχω και εγώ ενα τέτοιο πινάκα και αν θυμάμαι καλά στα ελληνικά
μόλις τον βρω θα τον ποσταρω,( τους βρηκαααα..._
μελετήστε τους καλά !!! θα σας βοηθήσουν να λύσετε τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην συμπεριφορά της μηχανής σας στην πίστα.
εδώ μερικές προτάσεις από τον nktr που έχει ρυθμίσει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ μηχανάκια
για να έχετε στο μυαλό σας που περίπου πρέπει να ρυθμιστούν οι αναρτήσεις σας - nktr έγραψε:
-
το μόνο που εν τάχει θα πω είναι ότι τα gixxer σε στοκ μορφή δουλεύουν ως εξής:
κ2, κ3, κ4, κ7,κ8= τέρμα σφικτή η απόσβεση επαναφοράς (το πάνω βιδάκι) στο μπροστινό σύστημα
και τέρμα σφικτή η απόσβεση επαναφοράς (ίσως και -1 στις καινούριες) το κάτω βιδάκι της πίσω ανάρτησης
κ5,κ6 -2 από τέρμα σφικτό έως και τέρμα (αναλόγως την κατάσταση του μπροστινού) και το πίσω τέρμα σφικτό.
κ9,κ10 το μπροστινό είναι σούπερ και αφήνει εάν θυμάμαι καλά -1 από τέρμα σφικτό το μπροστινό και το πίσω ακούει πολύ καλά εάν θυμάμαι που το είδα σε καινούριο μοτό με 2000 χλμ στο -2 το πίσω (αλλά όλα αυτά πρέπει να τα δούμε και από κοντά και πάντα ζεστές οι αναρτήσεις)
Εννοείται ότι μιλάω για στοκ μπροστινά και πίσω αμορτισέρ χωρίς revalving. Το τσέκ που θα κάνετε για την επαναφορά των αναρτήσεων είναι αυτό που σας περιγράφει ο Νάσσος δηλαδή να έρχεται προοδευτικά και όχι απότομα σα να τρώτε "κλωτσιά" απ΄το ελατήριο. Η δουλειά των αποσβέσεων είναι αυτή να κοντρολάρει την εκτόνωση του ελατηρίου δηλαδή πόσο αργά και πόσο γρήγορα θα συμπιέζει ή θα επαναφέρει την ανάρτηση.
Τώρα θα μου πείτε γιατί έχει 22 κλίκ η επαναφορά και στην ουσία τα μόνο χρήσιμα είναι τα 2 τελευταία ... εκεί με ένα revalving έρχεται έτσι όπως πρέπει (κερδίζεις από 4 μέχρι 10 κλίκ-αναλόγως το revalving-ποιός το κάνει). Στα υπόψιν: στο revalving καλό είναι να λές τι θέλεις δηλ. στις περισσότερες αναρτήσεις η συμπίεση είναι υπερτούμπανη οπότε ζητάτε μόνο revalving στην επαναφορά και του λες ότι έχεις τερματίσει τη ρύθμιση και θες να στο φτιάξει για να κερδίσεις τουλάχιστον 6 κλικ. Μιλάω κυρίως για το πίσω γιατί το μπροστινό με ψάξιμο στο λάδι "έρχεται" και δουλεύει πολύ καλά. Αυτά. Καλές ρυθμίσεις !! και....Dave Moss= Ευαγγέλιο